Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfehy
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-09-2022
Mijn vraag

Ik ben op zoek naar een goedkope mogelijke oplossing om redelijke kwaliteit audio in de tuin te hebben.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Momenteel hebben we het geprobeerd met een oude technics amp/reciever en 2 phillips ah 461 speakers. Dit was meer dan perfect voor ons van volume en kwaliteit, maar niet weersbestendig en bedoeld voor een andere kamer.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

We waren eventueel aan het kijken voor a bt speaker zoals een jbl flip 5 of anker soundcore flare.

Andere opties waren een powerdynamics outdoor speaker kit (bgo40's + bt10 bt reciever)

Of Yamaha NS-AW194B voor 60 euro + iets van een amp met bt inbegrepen (nog niet echt iets gevonden daarvoor).

Dit alles komt in een overdekking in de tuin (tuinhuis waar 2 muren zijn uitgehaald) en moet dus weer en wind bestendig zijn.

We zijn veel meer voorstander van een permanente oplossing ipv een bt speaker omdat deze anders heel snel voetjes krijgt naar een andere plek :p

Mogelijkheid voor een bekabelde aansluiting is een groote bonus dan kunnen we dit in ons speakermeshnetwerk integreren.

Wij zouden het graag onder de 100 houden indien mogelijk. Kabels enz hebben we zat van de 3 andere speakersystemen :p

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@Wolfehy Aankoopadvies doen we in CEA; je topic is daarheen verplaatst.

Modbreak:En op voorhand al het verzoek om de gebruikelijke reacties over audio in de tuin en hoe je daarover denkt achterwege te laten. Dat is hier niet de vraag. Reacties daarover verdwijnen richting prullenbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:36
Onder de 100 voor speakers en versterker? Dat kan krap worden, maar daar is vast iets aan te knopen.
Als je bijvoorbeeld deze speakers pakt https://www.maxiaxi.com/p...or-binnen-en-buiten-100w/ dan hoef je alleen nog een simpele versterker te vinden en die in een doos/kastje te monteren zodat die droog blijft.
Marktplaats afspeuren kan ook een goede zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:36
Mij niet helemaal duidelijk wat je nu wil
1) wil je een speaker die vast in het tuinhuis komt. Dan is weerbestendigheid van belang.
2) wil je een draagbare speaker. Dan is weerbestendigheid niet van belang. Je gaat vast niet op plekken zitten waar het nat wordt en dan neem je de speaker lekker weer mee naar binnen als jij ook weer naar binnen gaat.

Het lijkt mij dat je juist het één of het ander wil, maar zelf lijk je de keuze nog niet gemaakt te hebben.

Als het optie 1 moet worden heb je nog de keuze tussen een actieve speaker of een passieve speaker met losse versterker. Actieve speakers incl streamingmogelijkheden, die ook nog eens weerbestendig zijn ga je niet redden met € 100. Met heel veel geluk vind je zoiets op de 2e hands markt. Je hebt geluk, want morgen is het koningsdag, zat vrijmarkten :+

[ Voor 34% gewijzigd door Hulleman op 26-04-2022 15:11 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfehy
@Hulleman bedoeling is iets dat er permanent staat. Er werd gekeken naar een bt speaker omdat die in de prijsklasse zitten en weerstbestendig waren. Was dan de bedoeling die daar te laten staan.

Voor versterkers kan ik idd gewoon rondkijken. Zo heb ik die yamaha speakers bv al voor 60 euro kunne vinden.

Hoe raad je aan die versterker best de mounten? In een waterdichte kast of zo iets (kan miss een waterdicht electriciteitskastje hiervoor gebruiken of zo?)

Ik heb al een paar mini amplifiers enz kunnen vinden op 2dehands en marketplace voor een deftige prijs dus dat gaat wellicht de goto worden. Of ze nu bt hebben of niet is niet echt een probleem ik heb in een vergeten audiodoos een bt naar 3.5mm jack reciever en transmitter gevonden die vergeten was :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:14
Heb je wel stroom op de locaties waar de speakers moeten staan?
Staan de speakers "droog" / volledig afgeschermd / open in de tuin?

Want uit je antwoord lijkt dat ze "buiten" staan - dan is dat recipe for disaster :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:26

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Ik zou eerder kijken naar iets als een setje JBL's geschikt voor buiten met JBL Connect support. Voor een aantal modellen heb je ook wall mounts, als het dan flink vriest kan je ze eenvoudig er afhalen en binnen zetten. Maar ook dan is een budget van €100,- niet echt te doen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Wolfehy schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 16:42:
Hoe raad je aan die versterker best de mounten? In een waterdichte kast of zo iets (kan miss een waterdicht electriciteitskastje hiervoor gebruiken of zo?)
Alles is wel afhankelijk van hoeveel water er op die plekken kan komen waar je versterker staat en waar je speakers staan/hangen. Staat de apparatuur überhaupt beschut? Zo niet, dan durf ik je niet te zeggen hoe je het veilig aan moet sluiten.

Trouwens, is zoiets geen betere oplossing?
- IP55 klasse
- wifi
- bluetooth

Scheelt weer een versterker. Wel € 195, maar ik denk dat dit een minder omslachtige manier is dan een versterker buiten neer te gaan zetten.

[ Voor 29% gewijzigd door Hulleman op 26-04-2022 17:04 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
99ruud99 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 16:45:
Want uit je antwoord lijkt dat ze "buiten" staan - dan is dat recipe for disaster :(
Er zijn wel weerbestendige speakers, maar die zijn best prijzig. En persoonlijk zou ik die inderdaad niet zo snel echt buiten hangen, maar onder een overkapping. Wil niet zeggen dat ze niet gewoon in de volle 'weer en wind' kunnen hangen.

[ Voor 32% gewijzigd door Hulleman op 26-04-2022 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02:31
Allicht is zelfbouw een optie met weerbestendige visaton luidsprekers, zijn redelijk goedkoop en klinken best goed. Als behuizing zou je eventueel een plastic emmer/ bloempot ofzo kunnen gebruiken. Of hout met weerbestendige verf ?

https://www.visaton.de/en...ories/waterproof-speakers

https://www.visaton.de/en...tems/fr-16-wp-4-ohm-white

https://www.allekabels.nl...speaker-visaton-fr16.html

Als versterker gewoon een klasse D/T versterker uit China voor onder de 100 euro.

https://nl.aliexpress.com/item/1005004199794772.html bijvoorbeeld

[ Voor 14% gewijzigd door Roderiktweaker op 26-04-2022 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfehy
99ruud99 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 16:45:
Heb je wel stroom op de locaties waar de speakers moeten staan?
Staan de speakers "droog" / volledig afgeschermd / open in de tuin?

Ze staan afgedekt onder een afdak, maar als het goed stormt kan er wel water onder komen en ze raken.

Er is overal stroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-05 16:42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfehy
Hebben uiteindelijk voor de yamaha gegaan. Ervoor gezorgd dat de speakers zeker goed afgeschermd staan en de goedkope versterker uit ge kringloop in een weersbestendige doos gestopt van de grond met een deurtje voor als we die willen gebruiken.

Iedereen bedankt voor de input!
Pagina: 1