Ik ben aan het onderzoeken of het mogelijk is om een balansventilatiesysteem te laten aanleggen in mijn jaren 70 woning. Het idee van één bedrijf is om in het verlaagde keukenplafond 5 ventielen te plaatsen, 3 voor toevoer richting de woonkamer (in rood getekend in onderstaande afbeelding) en 2 voor afzuiging (in blauw getekend).
De bovenverdieping wordt gedragen door stalen constructiebalken. De houten balken (te zien op de 2e foto (linkeraanzicht) en de 3e foto (recheraanzicht)) zijn er alleen om het keukenplafond aan te bevestigen.
Boven de houten balken zit een betonnen vloer.
Er worden platte ventilatiekanalen van 7cm hoogte gebruikt. Het idee is om deze vanaf de badkamer naar beneden te laten lopen, ongeveer ter hoogte van rechter toevoer ventiel (rechter rode cirkel in de foto). Zou het mogelijk zijn om de ventilatiekanalen in dit plafond te krijgen en zo ja hoe?
Kunnen bijvoorbeeld uit alle houten balken bovenin inkepingen gezaagd worden? En moeten die daarna weer verstevigd worden, op welke manier?
:strip_exif()/f/image/QdKa0pjS2T8UgXNt0luiiKDh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lLQ6s1HoMlfqp97tVnQDPCQL.jpg?f=fotoalbum_large)
De bovenverdieping wordt gedragen door stalen constructiebalken. De houten balken (te zien op de 2e foto (linkeraanzicht) en de 3e foto (recheraanzicht)) zijn er alleen om het keukenplafond aan te bevestigen.
Boven de houten balken zit een betonnen vloer.
Er worden platte ventilatiekanalen van 7cm hoogte gebruikt. Het idee is om deze vanaf de badkamer naar beneden te laten lopen, ongeveer ter hoogte van rechter toevoer ventiel (rechter rode cirkel in de foto). Zou het mogelijk zijn om de ventilatiekanalen in dit plafond te krijgen en zo ja hoe?
Kunnen bijvoorbeeld uit alle houten balken bovenin inkepingen gezaagd worden? En moeten die daarna weer verstevigd worden, op welke manier?
:strip_exif()/f/image/QdKa0pjS2T8UgXNt0luiiKDh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lLQ6s1HoMlfqp97tVnQDPCQL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/G8xSnF3EDhP90CmarIITmavu.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 20% gewijzigd door mrbombastic op 27-04-2022 14:08 ]
Before me there was many, after me there will be none. I'm the one!