Hoe nieuwe printer te selecteren voor ouders?

Pagina: 1
Acties:

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:28

scorpie

Supra Addict

Topicstarter
Hi!

Ok, dit lijkt een simpele kwestie, en wellicht is dat het ook, maar ik zie door de bomen het bos even niet meer.

Mijn ouders zijn in de running voor een nieuwe printer (yet again..). Het ding is, hun requirements zijn vrij algemeen; Printkwaliteit moet uiteraard goed zijn, moet kunnen printen, scannen en kopieren, en ze willen graag een enigszins groot touchscreen zodat ze de printer goed kunnen bedienen. Graag ook kunnen vergroten / verkleinen via dat display. Laatste requirement is dat ze graag aparte kleurcartridges willen zodat ze niet een hele nieuwe kleurcartridge willen kopen omdat alleen blauw (cyan) op is.

Nou, daar ga je dan.. je pakt de pricewatch erbij en vult de requirements zo goed mogelijk in (alleen dat vergroten / verkleinen kan niet, dat moet dan even handmatig gefilterd worden). Dan komen er dus 34204854 printers naar boven drijven.

https://tweakers.net/prin...djTx0-QUyq-yv5iVYeJ1nv_Ag

Al die printers ontlopen elkaar niet zo gek veel qua specs.. Eentje is van een jaar eerder of later, de een doet 20ppm, de ander 21ppm, ja lekker belangrijk. Bijna alle merken hebben wel losse kleurcartridges..

Ik weet het niet meer, help! :)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Er staan ook laser- en led-printers tussen je selectie. Is dat de bedoeling?

Om je het gedoe met cartridges te besparen kun je ook gebruik maken van een abonnement.
Van HP bijvoorbeeld, ik betaal 99 cent per maand voor 15 afdrukken (wat voor ons meer dan genoeg is, eventueel extra wordt voor een normale prijs verrekend) en ben altijd verzekerd van inkt.

Ondanks dat ik altijd ruzie heb met printer-interfaces, de (wifi)verbinding, etc. ben ik hier wel heel tevreden over en bespaart het mij fors kosten van uitgedroogde cartridges, over datum cartridges, slecht deels lege cartridges bijvoorbeeld alleen cyan, etc.

https://www.consumentenbo...hp-instant-ink-abonnement
https://instantink.hpconnected.com/nl/nl/l/

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:01

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik denk dat momenteel de 2d-printer markt zó "saai" is dat je hooguit kan kiezen of tankjes VS cartridges, en zaken als "instant ink" de enige criteria zijn. Hooguit dat je (persoonlijke) voorkeur hebt voor driver kwaliteit/stabiliteit (persoonlijk vindt ik WSD een goede toevoeging). Als je voorbij inkt gaat wordt het hooguit weer een keer leuk, en zaken als dubbelzijdig (printen/scannen) zijn ook spannend.

Mocht je bijvoorbeeld richting wifi gaan (eenmalig via usb/ethernet in stellen) dan zijn zaken als WPA3 ondersteuning wel weer van belang (tenzij je uiteraard ethernet kan gebruiken). Persoonlijke merk voorkeuren is natuurlijk ook een aspect (persoonlijk vindt ik Canon een no-go puur vanwege hun DRM praktijken en hoe ze met de chip tekorten mensen zowaar hebben moeten helpen DRM te omzeilen... HP vanwege hun agressieve gepush op instant ink komt er niet in bij mij)... maar ja, nogmaals: niks saaiers dan 2d printers tegenwoordig

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:24

Tazzios

..

Je filter aangepast:
Alleen laser, droogt niet uit en is toner per kleur.
papier invoer filter verwijdert, je hebt er dan 2 extra die ook gewoon een lade hebben.

https://tweakers.net/prin...3_g5Ib_XasD-YFL4jYFIcuywM

Als volgende stap zou ik dan van de 3 merken de bediening bekijken d.m.v. review of handleiding.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:49

br00ky

Moderator Harde Waren

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:28

scorpie

Supra Addict

Topicstarter
Topic gemist? Nee toch? Ik had het topic juist geopend in 'overige hardware', en niet in 'complete systemen & laptops', waar je link naar verwijst, of waar het topic nu staat, bij componenten. De populaire onderwerpen en beschrijving van de forum onderdelen komen ook meer overeen, dus dat leek me prima.

Dank allen voor de suggesties! Ik zal het aan m'n ouders voorleggen :)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:49

br00ky

Moderator Harde Waren
scorpie schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 14:30:
[...]

Topic gemist? Nee toch? Ik had het topic juist geopend in 'overige hardware', en niet in 'complete systemen & laptops', waar je link naar verwijst, of waar het topic nu staat, bij componenten. De populaire onderwerpen en beschrijving van de forum onderdelen komen ook meer overeen, dus dat leek me prima.
Aankoopadvies is aankoopadvies, dus dat hoor voor losse componenten en randapparatuur in Componenten Aankoopadvies. Heel veel simpeler kunnen we het niet maken. Waar je Complete Systemen & Laptops vandaan haalt is me niet duidelijk. Die wordt in zijn geheel niet genoemd in Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!. Overige Hardware gaat over (onder andere) problemen met printers.

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2025

psy

Wat @Tazzios zegt.
Ik snap niet waarom mensen nog van die gare inkjet printers adviseren. Koop gewoon een fatsoenlijke kleurenlaserjet. Nooit meer gedonder met de inkt en kleur is uiteraard apart te vervangen.

Ik heb ook zo'n HP, heel fijn ding. Het schermpje is ook veel fijner dan gedacht ("waar heb ik een scherm voor nodig" maar het is echt heel fijn).

Snap alleen niet het "vergroten/verkleinen" verhaal?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Pagina: 1