[PW] Integratie met Dell webwinkel

Pagina: 1
Acties:
  • 970 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-09 18:23
Op dit moment zijn producten van verschillende first-party webwinkels in de Pricewatch te vinden. Voor laptops zijn dit bijvoorbeeld de webwinkels van HP, Lenovo en Samsung.

Producten uit de Dell webwinkel worden helaas nog niet herkent in de Pricewatch. Zou het mogelijk zijn dit in te bouwen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Het is bij mijn weten aan de klanten van T.net zelf of zij in de PW willen - dat is gewoon een dienst die commercieel aan wordt geboden. Initiatief ligt bij de klanten en niet bij T.net. En kennelijk wil Dell geen vermelding in de PW :)

Het alternatief is webwinkels scrapen qua prijzen. Da's legaal een grijs gebied en niet iets waar T.net zich mee bezighoudt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mooijekind
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:26

Mooijekind

Manager Product Content
Voorheen hebben we inderdaad Dell er wel in gehad. Echter hebben ze ervoor gekozen om te stoppen met het vermelden van de producten in de pricewatch.
Scrapen is inderdaad niet iets wat wij doen.Zoals @The Eagle al aangeeft krijgen we een bedrag per klik en dat zal natuurlijk niet gaan als we er zelf voor kiezen om een prijs van een shop te tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MachIV
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 30-08 12:30
Mooijekind schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 08:04:
Voorheen hebben we inderdaad Dell er wel in gehad. Echter hebben ze ervoor gekozen om te stoppen met het vermelden van de producten in de pricewatch.
Scrapen is inderdaad niet iets wat wij doen.Zoals @The Eagle al aangeeft krijgen we een bedrag per klik en dat zal natuurlijk niet gaan als we er zelf voor kiezen om een prijs van een shop te tonen.
Is dat dan ook de reden dat het shopreview profiel van hun is verwijderd?

Doe eens gek, lees de bijbehorende handleiding eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooijekind

Mooijekind

Manager Product Content
In principe niet, we laten shops wel altijd zichtbaar omdat de gebruiker dan een eventuele review kan achterlaten.
Alleen als een shop helemaal geen reviews heeft en compleet gestopt is dan willen we wel eens een shop verwijderen.
Het is helaas te lang geleden om de reden van verwijderen te achterhalen. IK heb nog lopen zoeken of ik iets van correspondentie hierover kon vinden maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MachIV
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 30-08 12:30
Mooijekind schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 13:58:
In principe niet, we laten shops wel altijd zichtbaar omdat de gebruiker dan een eventuele review kan achterlaten.
Alleen als een shop helemaal geen reviews heeft en compleet gestopt is dan willen we wel eens een shop verwijderen.
Het is helaas te lang geleden om de reden van verwijderen te achterhalen. IK heb nog lopen zoeken of ik iets van correspondentie hierover kon vinden maar helaas.
Is het dan wel toegestaan om een nieuw profiel voor hun aan te vragen?

Doe eens gek, lees de bijbehorende handleiding eens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mooijekind

Mooijekind

Manager Product Content
Er is op dit moment contact met Dell over het toevoegen van de feed van ze. Deze wordt hopelijk op korte termijn weer toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
@Mooijekind Heb je toevallig nog nieuws te melden op dit front?

• Balance
@Mooijekind Zijn hier nog ontwikkelingen op geweest? Of ligt het stil?

Wat ik me ook afvroeg, bij de Hardware Info heeft integratie met de Lenovo-webwinkel. Bij Tweakers enkel as ze handmatig toegevoegd worden (zoals deze). Dit is vrij veel werk en hierdoor staan veel laptops er niet of laat in.

Is het mogelijk om de integratie met de Lenovo-webwinkel te verbeteren, zodat ze bijvoorbeeld op z'n minst al bij Unsorted staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooijekind

Mooijekind

Manager Product Content
Helaas is degene die hier mee bezig was uit dienst en moet ik even kijken bij zijn vervanger wat de status is.

Helaas worden producten pas zichtbaar in Unsorted als deze door 3 of meer webshops worden gevoerd.
De standaard laptops van Lenovo komen wel in de pricewatch, echter heeft de lenovo-webwinkel ook laptops die alleen door hun verkocht worden onder dat productID. Die komen dus niet automatisch in Unsorted terecht en worden door ons dus ook niet (snel) toegevoegd.

• Balance
@Mooijekind Al iets te melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Mooijekind schreef op woensdag 7 september 2022 @ 20:37:
Helaas worden producten pas zichtbaar in Unsorted als deze door 3 of meer webshops worden gevoerd.
Ik denk dat dit beleid misschien de moeite waard is nog eens te heroverwegen. Er zou bijvoorbeeld een whitelist gemaakt kunnen worden van betrouwbare webshops, waar enkel de vermelding in die webshop voldoende is voor een (unsorted) vermelding in de Pricewatch.

Ik zou bij deze whitelist denken aan een aantal grote, lang bestaande en betrouwbare webshops:
  • Alternate
  • Azerty
  • Bol.com
  • Coolblue
  • Informatique
  • Megekko
  • Proshop
  • SiComputers
En een aantal webshops van grote fabrikanten:
  • HP Store
  • Lenovo
  • Acer Store
  • Microsoft Store
  • ASUS Store
Ik merk in ieder geval dat - met name met laptops - er heel veel informatie met de hand moet worden verwerkt. Er zijn namelijk gewoon heel veel laptops (en vele varianten van elke laptop, met net een andere processor, ssd, scherm, etc.) én heel veel specificaties per laptop. Terwijl fabrikanten vaak prima informatie beschikbaar hebben (zie ook https://psref.lenovo.com/ bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooijekind

Mooijekind

Manager Product Content
Binnen de categorie laptops zou dit soms wel kunnen helpen. Zeker met het grote aantal aan BTO's tegenwoordig binnen deze productgroep.
Ik zal hier even een ticket voor gaan aanmaken om te bespreken of het mogelijk is om per categorie/shop het minimale aantal verplichte prijzen te verlagen.

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 14:54

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

@Balance De wens is inmiddels vertaald naar een ticket, waarbij vooral enkele technische problemen moeten worden overwonnen (voornamelijk de datasets waar we mee werken zijn huuuuge en met de huidige implementatie is daar niet makkelijk/snel in te zoeken). We kunnen zelf ook niks anders doen dan afwachten, dus voor nu sluit ik het topic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.