@TijsZonderH
Hey Tijs,
Wil even mijn opbouwende kritiek geven over dit artikel:
nieuws: Microsoft gaat SMBv1 uit Windows 11 verwijderen
Ik vind het erg rommelig. De eerste alinea (na de inleiding) is sowieso niet heel vloeiend geschreven, en leest daarom een beetje als telegram. Veel op zichzelf staande zinnen die geen lopend verhaal maken.
Daarnaast, en dat is eigenlijk mijn grootste punt van kritiek, vind ik het inhoudelijk erg lastig te volgen. Ik zal toelichten wat ik bedoel. Het roept bij mij zóveel vragen op, dat ik na het lezen van dit artikel feitelijk meer vragen dan antwoorden heb gekregen.
(nu kan ik met het bronartikel gelukkig een eind komen dus ik hoef niet zozeer inhoudelijk antwoord op de vragen, maar het gaat mij meer om aan te geven hoe het artikel op mij overkomt)
Nogmaals: constructieve feedback, geen bash.
Hey Tijs,
Wil even mijn opbouwende kritiek geven over dit artikel:
nieuws: Microsoft gaat SMBv1 uit Windows 11 verwijderen
Ik vind het erg rommelig. De eerste alinea (na de inleiding) is sowieso niet heel vloeiend geschreven, en leest daarom een beetje als telegram. Veel op zichzelf staande zinnen die geen lopend verhaal maken.
Daarnaast, en dat is eigenlijk mijn grootste punt van kritiek, vind ik het inhoudelijk erg lastig te volgen. Ik zal toelichten wat ik bedoel. Het roept bij mij zóveel vragen op, dat ik na het lezen van dit artikel feitelijk meer vragen dan antwoorden heb gekregen.
(nu kan ik met het bronartikel gelukkig een eind komen dus ik hoef niet zozeer inhoudelijk antwoord op de vragen, maar het gaat mij meer om aan te geven hoe het artikel op mij overkomt)
Nogmaals: constructieve feedback, geen bash.
Wat zijn "instanties"? Zijn dit installaties? En worden deze installaties dan uitgeschakeld of ongedaan gemaakt? M.a.w: wat gebeurt er technisch mee?het uitschakelen van bestaande SMBv1-instanties in Windows
Wat is "het"? Wat is de laatste plek? Is Windows 11 de laatste plek? Of zijn die instanties de laatste plek?Het gaat dan om de laatste plek waar het protocol nog actief was, in Windows 11.
"Het protocol verdwijnt daarbij" maar blijft er dan iets anders over dan het protocol? Of wordt met "daarbij", "Windows 11" bedoeld?Daarin zat SMBv1 nog standaard geïnstalleerd, maar het protocol verdwijnt daarbij.
Is het een tool of een protocol?Systeembeheerders die de tool nog wel willen
Dus in de toekomst kunnen ook systeembeheerders SMBv1 niet meer installeren?In de toekomst worden echter ook de binaries verwijderd
Wat ging geleidelijk? Het "niet installeren" ? Dus sommige systemen werd het wel op geïnstalleerd en andere niet?Het protocol werd al sinds 2017 niet meer geïnstalleerd op Windows 10 en Windows Server. Dat ging geleidelijk, maar inmiddels is de tool helemaal nergens in Windows 10 meer te gebruiken.
Home komt opeens uit de lucht vallen, dus op Pro blijft het wel actief?Nu volgt ook Windows 11 Home
Wat is dan nu de standaard? v1 of v2? Komt ook enigszins uit de lucht vallen.SMBv3 wordt dan de standaard.
[ Voor 3% gewijzigd door Eagle Creek op 26-04-2022 09:47 ]
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~