Advies voor keuze beveiligingscamera

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco_1980
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 06-09-2024
Goedenavond,

Onlangs heb ik smart buitenverlichting aangelegd en nu vind ik het ook tijd worden voor een smart beveiligingscamera voor achter het huis.

Nu kom ik diverse soorten tegen: op accu, via Ethernet/PoE, Wifi, met zonnepaneel enz.

Mijn huissituatie is als volgt:

- wij hebben rolluiken. Als deze helemaal dicht gaan, wordt het Wifi signaal geblokkeerd;
- buiten heb ik geen vaste internet aansluiting; dus via ethernet/PoE is niet direct een optie.

Bij mijn achterraam komt mijn glasvezel binnen en staat de router. Aan deze muur zit een ventilatierooster.

Ik zit te twijfelen om via het ventilatierooster een utp kabel te trekken naar buiten zodat ik daarmee een camera kan voorzien van internet en stroom.

Wat is jullie blik hierop of hebben jullie wellicht andere ideeën/suggesties?

Alvast dank!

Beste antwoord (via Remco_1980 op 26-04-2022 10:16)

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Kabel trekken en gewoon een bekabelde camera kopen. Als je doel beveiliging is wil je ver weg blijven van wifi, want zelfs met een hele hoge kwaliteit AP is dat gewoon niet te vertrouwen voor meer dan een beetje de hond in de gaten houden terwijl je op kantoor zit.

Makkelijkste is dan om inderdaad door een rooster of een nieuw gat een kabel te trekken, en dan binnen een PoE injector hangen zodat je de camera met PoE kan voeden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:01

FeaR

In GoT we trust

CEA > SH

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco_1980
?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Kabel trekken en gewoon een bekabelde camera kopen. Als je doel beveiliging is wil je ver weg blijven van wifi, want zelfs met een hele hoge kwaliteit AP is dat gewoon niet te vertrouwen voor meer dan een beetje de hond in de gaten houden terwijl je op kantoor zit.

Makkelijkste is dan om inderdaad door een rooster of een nieuw gat een kabel te trekken, en dan binnen een PoE injector hangen zodat je de camera met PoE kan voeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco_1980
Dank voor je antwoord. Waar is die PoE injector precies voor nodig? Kan ik hem niet rechtstreeks aan de modem connecten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ1986
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13-05 21:40
Power over Ethernet, voeding dus voor de camera.

Als jouw modem PoE heeft, dan gaat dat inderdaad direct goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco_1980
MJ1986 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 09:45:
Power over Ethernet, voeding dus voor de camera.

Als jouw modem PoE heeft, dan gaat dat inderdaad direct goed.
Zijn dergelijke PoE camera's ook te koppelen aan bijvoorbeeld Google Home?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:10

ralpje

Deugpopje

PoE zegt weinig over de technische mogelijkheden van een camera.
PoE (Power over Ethernet) zorgt ervoor dat de camera stroom krijgt (power) via de netwerkkabel (ethernet).
Je hebt dan dus geen aparte voedingskabel / 220V aansluiting / adapter meer nodig om je camera van stroom te voorzien, die krijgt hij via z'n netwerkkabeltje.
Sommige switches / modems zijn hierop voorbereid, en kunnen PoE 'leveren' aan apparaten. Als je switch / modem dat niet kan, dan kun je met de genoemde PoE-injector zorgen dat die stroom alsnog geleverd wordt.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Pagina: 1