Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enoxiz
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-04 21:23
Hey allemaal,

Ik zoek een?
65 inch tv, ter vervanging van m'n 50inch samsung.

Wat is je budget?
max 2000

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De nieuwe tv komt in de nieuwe woonkamer te hangen, maar omdat de oplevering van het nieuwe huis nu waarschijnlijk een paar maanden later is, wil ik eigenlijk nu al de TV halen. Nu zal die dan op een pootje komen te staan (i.v.m huurhuis) en straks komt die aan de muur te hangen. Nu komt er een kabelgoot, maar wil ik nog wel eens van hdmi's switchen. Hoewel die dus aan de muur moet komen te hangen heb ik er een voorkeur voor dat ik nog wel de kabels kan aanpassen. Ik heb nu bijvoorbeeld een ps5, xbox, switch en tv, maar er hangt ook een sonos aan en zo nu en dan sluit ik ook een steambox aan. Kortom het liefst een beugel die ik van de muur kan halen (alsin iets naar voren kan halen) Het hoeft van mij niet strak strak tegen de muur te zitten dat zie je bij ons toch niet.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik wilde eerst voor sony gaan, maar denk dat ik toch liever voor een LG ga. Nu zag ik de G1 en de C1 en zag ik weinig verschil behalve dat de G1 blijkbaar heel dun is en beter aan de muur kan. Maar als ik hem nu zou kopen zou die eerst op een voet staan, dus hoe handig is dat?

Welke vragen heb je hier nog over?
Is het verstandig om nu bijvoorbeeld een G1 te kopen met voetstukje en dan over een paar maanden aan de muur te monteren? Of ik is de C1 bijvoorbeeld beter omdat de dikte van het scherm niet veel uitmaakt als hij toch iets van de muur af moet hangen. Of moet ik kijken naar een ander merk wellicht? Of moet ik gewoon geduld hebben en de tv pas kopen als ik hem aan de muur kan hangen. Advies is zeer welkom.

Beste antwoord (via Enoxiz op 26-04-2022 10:43)

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:56

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
De G2 is nu nog erg duur, maar in september zal dat verschil aanmerkelijk minder zijn en loopt de G1 waarschijnlijk op zijn laatste voorraden. Wat het je oplevert, is dat de G2 een koelplaat heeft, wat wat extra helderheid tot gevolg heeft.

Ik vind de pootjes voor de G1 best prijzig, dus als in september kopen de pootjes overbodig maakt, dan is dat ook weer een extra argument.

De muurbeugel van de G1 stelt je in staat om de TV naar voren te trekken om kabels te kunnen aansluiten. Die van de G2 zal dit ongetwijfeld ook mogelijk maken.

QD-OLED lijkt veelbelovend, doch met de huidige prijzen lijkt het me alleen zinnig als je bereid bent daarvoor de portemonnee te trekken. Tevens zijn er de komende tijd beperkte aantallen leverbaar. Ik zou op basis van het verhaal zeggen, zet nog niet op QD-OLED in.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teot
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:29
Voor mij ging de tv aan de muur en dan wilde ik de ‘strakste’ hebben, dus het is de G1 (55 inch) geworden. Denk dat het voornaamste punt is hoeveel geld je extra daarvoor over hebt tov bv de C1 want de voet bij de G1 kost extra.

Van de installateur kreeg ik het advies om alle kabels die ik nodig heb aan te sluiten vóór het ophangen. Later toevoegen schijnt een crime te zijn als je hem ophangt aan de meegeleverde beugel. 65 inch is nog lastiger omdat de aansluitpunten verder van de randen zitten vanwege het grotere formaat.

Wat ik nu heb gedaan is alle vier hdmi-poorten van G1 van kabels voorzien en een deel niet aansluiten.

Overigens heeft de G1 ook een pricewatch: LG OLED Gallery Stand FS21GB als dat nog een optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:15
Ik zou me sowieso focussen op de situatie die je straks wil hebben en geen concessies te doen aan de tijdelijke situatie nu.

Als de tv niet strak tegen de muur hoeft en je de tv met de beugel van de muur wilt kunnen halen, is het doel/nut van een G1 wel een beetje weg.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 14:20

Croga

The Unreasonable Man

Enoxiz schreef op maandag 25 april 2022 @ 22:18:
Hoewel die dus aan de muur moet komen te hangen heb ik er een voorkeur voor dat ik nog wel de kabels kan aanpassen. Ik heb nu bijvoorbeeld een ps5, xbox, switch en tv, maar er hangt ook een sonos aan en zo nu en dan sluit ik ook een steambox aan. Kortom het liefst een beugel die ik van de muur kan halen (alsin iets naar voren kan halen) Het hoeft van mij niet strak strak tegen de muur te zitten dat zie je bij ons toch niet.
Waarom zou je dit bij de TV doen? Waarom niet gewoon alle mogelijke kabels in de TV prikken, ergens op een subtiele plek uit laten komen en daar het andere uiteinde van de kabel in de verschillende apparaten steken?
Uiteindelijk is het aanzicht van de TV, denk ik, veel belangrijker dan welke apparaten er allemaal aan moeten komen.

Ik heb de TV hier op een TV kast gezet waarvan bij 1 kastje de achterkant verwijdert is. Daar gaan alle kabels naar binnen en daar binnenin staan de verschillende apparaten, zo omprikbaar. Met net genoeg ruimte buiten het kastje voor de probleemgevallen (een Xbox Series X wil je niet ín een kastje laten staan, net zo min als een PS5)

Ik zou dus de concessies aan omprikbaarheid niet bij de TV leggen maar bij het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enoxiz
Hulleman schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 08:30:
Ik zou me sowieso focussen op de situatie die je straks wil hebben en geen concessies te doen aan de tijdelijke situatie nu.

Als de tv niet strak tegen de muur hoeft en je de tv met de beugel van de muur wilt kunnen halen, is het doel/nut van een G1 wel een beetje weg.
Dit is ook wat ik dacht inderdaad. Ik wist niet of er behalve dat het mooier aan de muur staat er nog andere dingen zijn die de G1 beter maken dan de C1. Als het puur op het uiterlijk gaat dan maakt dat voor mij geen verschil en zou ik eerder voor de C1 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enoxiz
Croga schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 08:35:
[...]

Waarom zou je dit bij de TV doen? Waarom niet gewoon alle mogelijke kabels in de TV prikken, ergens op een subtiele plek uit laten komen en daar het andere uiteinde van de kabel in de verschillende apparaten steken?
Uiteindelijk is het aanzicht van de TV, denk ik, veel belangrijker dan welke apparaten er allemaal aan moeten komen.

Ik heb de TV hier op een TV kast gezet waarvan bij 1 kastje de achterkant verwijdert is. Daar gaan alle kabels naar binnen en daar binnenin staan de verschillende apparaten, zo omprikbaar. Met net genoeg ruimte buiten het kastje voor de probleemgevallen (een Xbox Series X wil je niet ín een kastje laten staan, net zo min als een PS5)

Ik zou dus de concessies aan omprikbaarheid niet bij de TV leggen maar bij het apparaat.
Eens, ik laat ook een kabelgoot in de muur plaatsen waardoor ik mooi alle kabels kan wegwerken, maar ik weet dat ik het prettig zou vinden om er eventueel nog wel bij te kunnen. Heb wel eens een kabel moeten vervangen omdat die het niet meer deed. Als alles dan strak tegen de muur zit kan ik er helemaal niet meer bij. Een beugel erachter die ervoor zorgt dat het iets van de muur kan zou ik wel prettig vinden, maar als dat niet kan houd het natuurlijk op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:55
LG = OLED.
Heb je in je nieuwe huis veel lichtinval in je TV hoek?
OLED zou wat minder kunnen zijn qua lichtopbrengst.

Qua kabels...
Heb je ook gekeken naar een Samsung met een OneConnectBox?
Dan heb je letterlijk een kabeltje van 3mm doorsnee naar je tv lopen voor stroom en beeld, de rest zit in een doos ergens in je TV hoek verstopt... daar sluit je ook je HDMI etc op aan..

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enoxiz
toxict schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:03:
LG = OLED.
Heb je in je nieuwe huis veel lichtinval in je TV hoek?
OLED zou wat minder kunnen zijn qua lichtopbrengst.

Qua kabels...
Heb je ook gekeken naar een Samsung met een OneConnectBox?
Dan heb je letterlijk een kabeltje van 3mm doorsnee naar je tv lopen voor stroom en beeld, de rest zit in een doos ergens in je TV hoek verstopt... daar sluit je ook je HDMI etc op aan..
De tv komt in een soort nisje te hangen. Er zit wel een raam naast, maar de zon zal daar niet vol op staan en ik kan het altijd iets verduisteren daar. Qua formaat zit ik redelijk vast op de 65 inch alleen qua merk kan ik schuiven. Ik dacht dat de Samsung tv's qua software heel traag en onhandig waren. De software die ik er nu op heb zitten is echt niet traag en onvolledig een disney+ bijvoorbeeld moet ik via omwegen starten.

Ik heb nog niet eerder van een OneConnectBox gehoord ik zal eens kijken wat dat precies doet :) maar qua type tv welke van samsung zou dan kwalitatief gezien het beste zijn voor dat geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Enoxiz schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:12:
[...]

De tv komt in een soort nisje te hangen. Er zit wel een raam naast, maar de zon zal daar niet vol op staan en ik kan het altijd iets verduisteren daar. Qua formaat zit ik redelijk vast op de 65 inch alleen qua merk kan ik schuiven. Ik dacht dat de Samsung tv's qua software heel traag en onhandig waren. De software die ik er nu op heb zitten is echt niet traag en onvolledig een disney+ bijvoorbeeld moet ik via omwegen starten.

Ik heb nog niet eerder van een OneConnectBox gehoord ik zal eens kijken wat dat precies doet :) maar qua type tv welke van samsung zou dan kwalitatief gezien het beste zijn voor dat geld?
Ik zou nog eventjes wachten tot de reviews van de nieuwe Samsung en Sony QD-OLED panelen uit zijn. Ten opzichte van de reguliere OLED panelen en de QLED panelen zou dat een flinke stap moeten zijn.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enoxiz
Jeroenneman schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:15:
[...]

Ik zou nog eventjes wachten tot de reviews van de nieuwe Samsung en Sony QD-OLED panelen uit zijn. Ten opzichte van de reguliere OLED panelen en de QLED panelen zou dat een flinke stap moeten zijn.
Die komen binnenkort uit toch? Ik meen zoiets te hebben gelezen. Net als de G2 variant van LG. Dus eigenlijk kan ik het beste gewoon even wachten tot +/- september wanneer ik de tv ook direct kan ophangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
[...]
Als je voor een Samsung wilt gaan, wat vergelijkbaar is met de huidige OLED's (of beter), zul je moeten wachten op de Samsung QD-OLED schermen. De QLEDs zijn gewoon LCD tv's en kunnen zich qua beeldkwaliteit gewoon niet meten met de OLED's van nu. De 65" QD-OLED moet $ 3.000 gaan kosten (valt me nog mee). Dus ik denk dat je je budget wel iets bij moet stellen voor een dergelijk (samsung) QD-OLED scherm. Het antwoord van LG op de QD-OLED's zijn de OLED-EX panelen. De G2 heeft die inderdaad. De 65" G2 heeft aan adviesprijs van € 3.499.

De beste Samsung tv van het moment is de QN95A. Gewoon een zeer goede tv, maar geen OLED.

[ Voor 6% gewijzigd door Hulleman op 26-04-2022 10:27 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
De G2 is nu nog erg duur, maar in september zal dat verschil aanmerkelijk minder zijn en loopt de G1 waarschijnlijk op zijn laatste voorraden. Wat het je oplevert, is dat de G2 een koelplaat heeft, wat wat extra helderheid tot gevolg heeft.

Ik vind de pootjes voor de G1 best prijzig, dus als in september kopen de pootjes overbodig maakt, dan is dat ook weer een extra argument.

De muurbeugel van de G1 stelt je in staat om de TV naar voren te trekken om kabels te kunnen aansluiten. Die van de G2 zal dit ongetwijfeld ook mogelijk maken.

QD-OLED lijkt veelbelovend, doch met de huidige prijzen lijkt het me alleen zinnig als je bereid bent daarvoor de portemonnee te trekken. Tevens zijn er de komende tijd beperkte aantallen leverbaar. Ik zou op basis van het verhaal zeggen, zet nog niet op QD-OLED in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Ik dacht dat de Samsung tv's qua software heel traag en onhandig waren. De software die ik er nu op heb zitten is echt niet traag en onvolledig een disney+ bijvoorbeeld moet ik via omwegen starten.
Ik weet niet wat voor tv je nu hebt, maar als het een midrange/budget model is, dan is de kans groot dat het OS inderdaad traag is.

Ik heb nu 4,5 jaar een LG OLED C7, wat eind 2017 een high-end tv is. Dergelijke tv's krijgen veel betere processors dan goedkopere tv's. Ik gebruik het OS van de LG niet veel (want nvidia shield), maar als ik het gebruik is het nog steeds snappy en snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enoxiz
dmantione schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:30:

Klinkt allemaal wel heel mooi inderdaad, maar ik moet wel realistisch blijven qua prijzen. Ik zit liever op 1500 dan dat ik over de 2000 heen ga. Met een nieuw huis is er altijd wel een andere kostenpost waar ik beter geld aan kan uitgeven :) ik had geld apart gehouden voor een tv, dus meer uitgeven is geen optie. Ik denk dat ik dan even wacht tot september om te kijken of de nieuwe tv's dan betaalbaar zijn en anders wellicht een G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enoxiz
Hulleman schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:30:
[...]

Ik weet niet wat voor tv je nu hebt, maar als het een midrange/budget model is, dan is de kans groot dat het OS inderdaad traag is.

Ik heb nu 4,5 jaar een LG OLED C7, wat eind 2017 een high-end tv is. Dergelijke tv's krijgen veel betere processors dan goedkopere tv's. Ik gebruik het OS van de LG niet veel (want nvidia shield), maar als ik het gebruik is het nog steeds snappy en snel.
Het type durf ik niet meer te zeggen, maar het zal inderdaad een midrange model zijn geweest destijds. Wordt volgens mij ook allang niet meer geüpdatet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:55
Kijk de videos van deze man.
Hij weet veel te vertellen over de nieuwste technieken en TV's.
Hij test ook de TV's zelf.

YouTube: YouTube

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Kijk even naar de grafiek van het prijsverloop van de voorganger, de GX:

pricewatch: LG OLED65GX6LA Zwart

Je ziet dat de gemiddelde prijs en de laagste prijs vanaf augustus 2021 gelijk waren: Dat is het moment dat de voorraden van de GX opraakten en de televisie slecht leverbaar werd. Vanaf dat moment kocht je dus beter een G1. Vanaf maart 2021 waren er, wat de goedkoopste prijs betreft, geen prijsverlagingen meer.

Op basis hiervan kun je verwachten dat de G1 niet goedkoper meer zal worden en mocht je in september dit jaar nog een G1 willen kopen, dan moet je goed de beschikbaarheid in de gaten houden, anders loop je het risico dat ze op zijn. Vanzelfsprekend zal de G2 tegen die tijd op iedere straathoek aangeboden worden.
Pagina: 1