Advies Gaming monitor max 450 euro (32 inch)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yep123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-05 11:10
Mijn zoon gaat naar zolder verhuizen, dus de PS4 gaat ook mee. In 1e instantie dachten we aan een budget tv maar na enig onderzoek lijkt mij het toch verstandiger om voor een monitor te gaan.

We zoeken dus een 32 inch monitor. Er wordt een PS4 op aangesloten en misschien over een aantal jaren (flink sparen) een PS5. Er gaat ongeveer 60% op gegamed worden en 40% Netflix, YouTube e.d. Er moeten minmaal 2 hdmi ingangen opzitten om o.a. Chromecast op aan te sluiten.
De kijkafstand is 1 tot 1.5 meter. Mijn zoon speelt vooral Modern Warfare online.

Het budget is max 450 euro

Ik heb zelf al bij Pricewatch gekeken:

Quad HD
-LG UltraGear 32GP850-B 414 euro
-Iiyama G-Master GB3271QSU-B 348 euro
-Gigabyte M32Q 449 euro

4k Monitor
Iiyama ProLite XB3288UHSU-B1 Zwart 429 euro
BenQ EW3270U Grijs 399 euro
AOC U32E2N Zwart 368 euro
Samsung LS32BM700UUXEN Zwart 349 euro

Beeld met schermkromming
AOC CQ32G1 Zwart 436 euro
ASUS TUF Gaming VG32VQ Zwart 369 euro

Ik heb de Monitoren maar in 3 categorien gezet. Weet eigenlijk zelf niet wat het beste is om te doen. Ik neig zelf naar de LG GP850. Voordelen van 4k en/of een beeldkromming zie ik niet zo

de zolder is een vrij lichte kamer, kijkafstand is ongeveer 1 a 1.5 meter
Alle andere alternatieven zijn van harte welkom

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:39

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Kijk anders hier eens:
https://www.youtube.com/c/Hardwareunboxednow/search?query=32

HardwareUnboxed heeft een aantal goede reviews online staan.

Denk ook over de volgende punten na, wil je variable refreshrate (Freesync)? De PS4 ondersteunt dit niet en als je zoon over een aantal jaar pas een PS5 koopt die dit gaat ondersteunen dan is het misschien tijd voor een ander beeldscherm.

Gezien een PS4 in 1080p of 4k beelden output zou ik kijken naar een 4k scherm, dan niet een met Freesync als dat buiten het budget valt.

Tenzij het een ultrawide is zou ik geen schermkromming overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yep123
laten we van de situatie uit gaan dat er alleen gebruik wordt gemaakt van een ps4 en apps zoals Netflix en YouTube. Op dit moment speelt mijn zoon alleen nog in de huiskamer waar een Samsung QLED QE50Q67T staat. Hij is daar tevreden mee, zit er 1.5 meter vanaf. Hij speelt wel alleen "shooters"

Hoe ik het begrijp is een 4k monitor (tot 450) euro meer dan voldoende om goed schooters te spelen op de PS4 en voor het kijken naar Netflix e.d.? En bij b.v. de LG GP850 ga je inleveren op het kijken naar Netfix en amazon Prime ivm met een Quad HD monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:39

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Dat LG scherm heeft verder best mooie specificaties. Je zal alleen met 4k content hebben dat als het naar 1440p geschaald wordt dat het minder scherp (van 4k naar 1080p gaat wel goed). Dit zal wat minder uitmaken voor films en games. Dat LG scherm is dan wel weer erg geschikt als game scherm voor een desktop, hoge refreshrate en Freesync.

Dat kan ik niet echt beoordelen; laatste keer dat ik een monitor nodig had waren de prijzen significant hoger. Het beste wat je kan doen is van die lijst die je hebt reviews zoeken.

Zowel de PS4 als Netflix geeft niet heel veel om een hoge refreshrate. Netflix heeft wel wat aan HDR, als een van die schermen fatsoenlijke HDR ondersteuning heeft dan zou ik dat voor die usecase overwegen (HDR400 en HDR600 zijn niet echt fatsoenlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yep123
Blijft lastig om de meest optimale keus voor mijn zoon te maken, hij betaald het zelf dus best een klap geld voor een 14 jarige.

Ik neig nog steeds naar de LG UltraGear 32GP850-B 414 euro, komt er bij RTings wel goed, wel een IPS scherm, een minpuntje voor in het donker gamen en film kijken "On the other hand, it's not the best for dark room gaming, as it has a low contrast ratio, so blacks look gray"
Voor een IPS scherm en Quad HD lijkt mij dit de beste keus.

Voor de best "mixed use" is misschien de BenQ wel de beste keuse, vraag mij wel af of je dan veel inleverd mbt gamen,

De LG 32GN650-B komt er bij Rtings ook goed uit, een Quad HD met een VA paneel, alleen overdag is de kamer vrij licht " It's also less suited to bright rooms since it only has decent reflection handling and decent peak brightness."

Kortom de keus bestaat denk ik voor mij uit een 4K paneel, IPS of VA of een Quad HD met een IPS of VA paneel, wanneer ik daar uit ben dan lukt prima om dan een monitor te kopen, welk merk dan ook.

Iemand nog suggesties of tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Waarom niet gewoon een leuke 32-inch TV? Die van LG beginnen bij niet al te veel geld en hebben ook bij die formaten gewoon 4K en HDR en alles.

De extra latency merkt een 14 jarige op een PS4 toch niks van, dus lijkt me echt hele grote onzin om een gaming beeldscherm te kopen voor 'm. Een beetje basis smart TV kun je ook meteen andere dingen mee zoals Netflix zonder dat je de PS4 aan hoeft te zetten.

Let er bij QHD/1440p op dat de meeste consoles hier niks mee kunnen, die zijn 1080p en dan meteen 4K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sepulep
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 29-07-2024
Laat 'm zelf uitzoeken en uitkiezen..hij heeft sowieso meer tijd om zich er in te verdiepen ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:14

OMD

Ik lees niets over geluid? Dat gaat hem niet worden met een monitor. Al zitten er speakers in dan is er geen Netflix mee te kijken. Niet om aan te horen die troep. Elke tv is beter omdat het een basis feature is.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Pagina: 1