Toon posts:

ipconfig ip vrijgeven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik kan in windows met ipcofig een netwerkkaart vrijgeven.
In freesco (linux) heb ik echt geen idee hoe het moet. Als ik nu de stekker van m'n kabelmodem (terrayon van chello) eruit trek word hij dan ook niet vrijgegeven?? Of weet iemand hoe ik dit in linux misschien zou moeten doen.

• Dr.Snuggles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:35
ik heb geen idee maar moet dit niet in NOS

• frapex
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:17

frapex

got r00t

ehm..

vrijgeven?

mogelijkheden:

uitzetten:

ifconfig eth0 down

aanzetten:

ifconfig eth0 up

reconfiggen:

ifconfig eth0 xxx.xxx.xxx.xxx netmask xxx.xxx.xxx.xxx

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

Verwijderd

Topicstarter
nee hoeft niet in nos want het gaat hoofdzakelijk over het feit of de kabelmodem ook het mac adress vrijgeeft als je de STEKKER eruit trekt :P

• frapex
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:17

frapex

got r00t

ehm MAC adres is per kabelmodem verschillend & is ingebakken in een ROM. dus ik begrijp je niet helemaal

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

Verwijderd

Topicstarter
zodra je een kabel modem op een netwerkkaart aansluit onthoud ie op de een of andere reden het MAC adress van de nic. in windows kun je dat opheffen door in ipconfig ip release of vrijgeven te drukken. Zou het nu nogmaals zo zijn dat als je de stkker van de modem eruit trekt de hele rotzooi ook word vrijgegeven???????? :?

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dit topic is verplaatst van [forum=6] naar [forum=23] :).

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op vrijdag 24 augustus 2001 18:33 schreef darkmarc het volgende:
zodra je een kabel modem
Wat voor modem? (type dus)
op een netwerkkaart aansluit onthoud ie op de een of andere reden het MAC adress van de nic.
Dat ligt eraan welk modem je hebt.
Zie vraag hierboven.
in windows kun je dat opheffen door in ipconfig ip release of vrijgeven te drukken. Zou het nu nogmaals zo zijn dat als je de stekker van de modem eruit trekt de hele rotzooi ook word vrijgegeven???????? :?
Da's ook een uitstekende manier trouwens om je PC te rebooten, gewoon de stekker eruit trekken |:(

Lijkt het je niet makkelijker om de commando's te gebruiken die voor jouw distro geschikt zijn?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1