Met mijn nieuwe pc wil ik graag lichte games spelen, rainbow six en vooral simulator of city-builder spellen. Ik kom van een ps4 af en vindt het niet erg om op dit moment op 1080p low te spelen. Ook ben ik gewend aan de lage framerate, tegen de 60fps en lager en dit ergert mij dus ook niet. Het belangrijkste echter is dat ik van plan ben deze pc te upgraden met een nieuwe dedicated gpu (wss de nieuwe modellen als die uitkomen dit jaar) en een m.2 ssd, alleen heb ik daar nu het budget simpelweg niet voor, dit verklaart waarom sommige items op mijn lijst wat overkill zijn voor zo'n systeem.
Het budget voor de computeronderdelen is €600, niet veel meer op dit moment.
Verder heb ik geen wensen, behalve een toffe starter PC. Verder heb ik ook geen oude onderdelen die ik meeneem.
Overklokken staat wel op mijn lijstje, natuurlijk niet nu, maar zodra ik een goede koeler op mijn computer heb gezet ga ik dit wel proberen.
Ik heb al een lijstje gemaakt. Maar weet niet of dit alles wel klopt of dat ik iets mis. Ik zou graag willen dat jullie mij kunnen helpen met een goede basis om later een upgrade te kunnen doen en deze PC echt in een beest te veranderen.
Het budget voor de computeronderdelen is €600, niet veel meer op dit moment.
Verder heb ik geen wensen, behalve een toffe starter PC. Verder heb ik ook geen oude onderdelen die ik meeneem.
Overklokken staat wel op mijn lijstje, natuurlijk niet nu, maar zodra ik een goede koeler op mijn computer heb gezet ga ik dit wel proberen.
Ik heb al een lijstje gemaakt. Maar weet niet of dit alles wel klopt of dat ik iets mis. Ik zou graag willen dat jullie mij kunnen helpen met een goede basis om later een upgrade te kunnen doen en deze PC echt in een beest te veranderen.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600G Boxed | € 224,90 | € 224,90 |
| 1 | Moederborden | MSI MAG B550 Tomahawk | € 139,- | € 139,- |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2Z3600C18 | € 84,90 | € 84,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair TX550M | € 71,90 | € 71,90 |
| 1 | Solid state drives | Crucial MX500 2,5" 500GB | € 59,64 | € 59,64 |
| Totaal | € 580,34 | |||