Vrijstaande vaatwasser als inbouw?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StibJan
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 17-08 23:04
Ik wil graag een compacte vaatwasser maar de meeste modellen die ik kan vinden zijn officieel een vrijstaand model. Op dit model valt momenteel het oog. Boven de vaatwasser zit dan een (inductie) kookplaat. In het kastje rechts op de foto zit een stopcontact en de water aansluiting voor de kraan.
Dus de vraag luidt: Is het mogelijk om simpelweg en vrijstaande vaatwasser in de nis de plaatsen die ik nu heb? (foto hieronder) Zijn er nog speciale dingen waar ik rekening mee moet houden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/95_mAlhRKq70p62MSs3ngnE2mqs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F3EP7hipzL0vnuI0eGAE2NqQ.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

In de installatiehandleiding staan ook de maten voor inbouw van het model dat je in gedachten had: https://media3.bsh-group.com/Documents/9001010793_B.pdf

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:13
Afvoer komt ook in het kastje rechts? Of moet die nog onderlangs worden weggewerkt?
Je hebt in ieder geval een blende nodig om de ruimte tussen vaatwasser en inductieplaat af te schermen. Dus een frontje dat past bij of juist sterk contrasteert met de andere fronten.
Aan beide zijden van de vw heb je minder dan een cm over, dus dat lijkt me geen probleem.
Verder goed checken of de plank waar de vw op komt te staan voldoende stevig is. Dus meer dan alleen plankdragers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StibJan
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 17-08 23:04
In de installatiehandleiding staan ook de maten voor inbouw van het model dat je in gedachten had:
#rtfm dat had ik zelf natuurlijk ook even kunnen kijken :+

Afvoer zit ook rechts onder de kraan inderdaad. De plank zit geschroevd aan de "palen" waar hij tussen hangt dus dat lijkt mij in orde.

Bedankt beide!