Gietmof gat teveel opengemaakt, probleem?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.810 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud65
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 08-11-2024
Delete....
Onze bijdragen en vragen worden door een over ijverige moderator helaas niet gewardeerd
Bye

[ Voor 77% gewijzigd door Ruud65 op 16-01-2024 17:50 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 14:55
Ik denk dat ik snap wat je hebt gedaan, maar een plaatje van de situatie kan een boel helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Ruud65 schreef op maandag 25 april 2022 @ 16:37:
Beste mensen,

Door dom te doen heb ik bij een gietmof bestaande uit een kabeldoos en giethars een gat teveel opengemaakt in de kunstof doos.

Kunnen we deze opening gewoon dicht tapen en hierna de doos vol gieten zonder in de toekomst problemen hierdoor te verwachten?

We hebben al uren gezocht naar iets vergelijkbaars maar kunnen hier niets over terug vinden.

Ook al contact met de leverancier gezocht, maar die reageert helaas nergens op.

Hopelijk is er hier iemand die er meer kijk op heeft.

Mvgr Ruud.
Gewoon wat duct tape er aan de binnenkant overheen en vol gieten met hars.
Wanneer die hard is, komt daar geen druppel meer in.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grigori1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-06 18:11
De hars zorgt voor de afdichting. Als de doos beschadigd is maakt dit niet zo veel uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:06
De nette oplossing is natuurlijk een blindwartel.

Maar als je een gietmof met normale PU giethars hebt, gaat een stukje tape ook werken, zolang het de hars maar binnenhoudt. De doos is er om de hars bij elkaar te houden totdat deze is uitgehard. Zodra de hars hard is vormt dit een massief waterdicht geheel en voegt het kunstof doosje niets meer toe.

Wel oppassen als je een mof met gel of iets anders herbruikbaars gebruikt.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud65
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 08-11-2024
Delete....
Onze bijdragen en vragen worden door een over ijverige moderator helaas niet gewardeerd
Bye

[ Voor 79% gewijzigd door Ruud65 op 16-01-2024 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb een vergelijkbare vraag. Ik heb niet een gat teveel opengemaakt, maar ik heb het rode dopje dat na sluiten in het deksel wordt gedrukt vernield (gat in geprikt met een schroevendraaier). Niet alle gietmoffen hebben zo'n rood dopje, die van Attema wel.

Afbeeldingslocatie: https://www.techniekwebshop.nl/images/catalog/product/cache/1/image/1000x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/a/k/ak1m25_/attema-kabelbox-gietharspakket-ak1m25.jpg

Ik heb de neiging om te veronderstellen dat dit geen kwaad kan als er genoeg hars in de lasdoos is gegoten, zodat er hoe dan ook geen water bij de bedrading komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:20
SvMp schreef op zondag 22 mei 2022 @ 17:02:
Ik heb een vergelijkbare vraag. Ik heb niet een gat teveel opengemaakt, maar ik heb het rode dopje dat na sluiten in het deksel wordt gedrukt vernield (gat in geprikt met een schroevendraaier). Niet alle gietmoffen hebben zo'n rood dopje, die van Attema wel.

[Afbeelding]

Ik heb de neiging om te veronderstellen dat dit geen kwaad kan als er genoeg hars in de lasdoos is gegoten, zodat er hoe dan ook geen water bij de bedrading komt.
Kan inderdaad niet zoveel kwaad, eventueel even tapje er op als er regen wordt verwacht.
Sowieso mijn advies: doos netjes plat leggen en eerst 90% vol gieten met hars zonder de deksel er op.
Dan kun je zien of alle draden goed er onder komen, nog beetje tegen doos tikken om luchtbellen naar boven te laten komen.
Pas als draden allemaal goed beschermt zijn de deksel er op en het laatste beetje via het kleine gaatje er in gieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-06 20:24
brambo123 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 17:10:
[...]

Kan inderdaad niet zoveel kwaad, eventueel even tapje er op als er regen wordt verwacht.
Sowieso mijn advies: doos netjes plat leggen en eerst 90% vol gieten met hars zonder de deksel er op.
Dan kun je zien of alle draden goed er onder komen, nog beetje tegen doos tikken om luchtbellen naar boven te laten komen.
Pas als draden allemaal goed beschermt zijn de deksel er op en het laatste beetje via het kleine gaatje er in gieten.
Goeie uitleg, ik leg ze altijd vlak in de grond. Mocht er dan wat langs de wartel / beschadiging naar buiten willen kan dit niet/nauwelijk omdat ze in de grond liggen. Afdichten terwijl er al een lek is valt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley007!
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 01-06 22:40
Bij mij steekt een aarde draad iets boven het hars uit. De aansluitingen (via kroonsteentjes) liggen wel in het hars. Kan dat kwaad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:16

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
@wesley007! dit topic is uit 2022. Daarnaast verwachten we een minimale eigen inzet hier op Tweakers. Deze gaat dus dicht
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.