vage amazon mail

Pagina: 1
Acties:
  • 2.150 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoundYa
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 01-05 18:13
Hallo,

We hebben onlangs de gegevens van uw bestelactiviteit op uw Amazon.nl-account gecontroleerd. Uit uw bestelgeschiedenis blijkt dat u meerdere terugbetalingen of vervangingen voor meerdere accounts heeft aangevraagd.

We weten dat er zich af en toe wel eens problemen met bestellingen voordoen. In deze gevallen kan een terugbetaling of vervanging worden uitgegeven.

Meer informatie over ons retour- en terugbetalingsbeleid vindt u in het gedeelte Retourzendingen, Terugbetalingen en Titel van de Gebruiksvoorwaarden.

Hele vage mail, meerdere accounts? Ik heb 1 account, ik begrijp eerlijk gezegd de bedoeling niet van de mail? Iemand deze mail ook al gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Het lijkt erop dat er een fout in het bericht staat. Waar "accounts" geschreven is zal mogelijk "bestellingen" zijn bedoeld? Dan lijkt het mij al logischer gezien jouw reactie en dan komt mij het bericht ook wel wat bekender over.

In het Amazon Prime ervaringen topic heb ik zoiets vaker gelezen meen ik mij te herinneren.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J8S
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 13:15

J8S

Er lijkt ook wat te missen in de mail, naast inderdaad dat waar 'accounts' staat, ze zeer waarschijnlijk 'bestellingen' bedoelen.

Ik mis namelijk nog waarom ze jou deze mail sturen, waarschijnlijk vindt Amazon dat je te vaak retourneert en zullen ze strengere voorwaarden willen gaan hanteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoundYa
J8S schreef op maandag 25 april 2022 @ 15:43:
Er lijkt ook wat te missen in de mail, naast inderdaad dat waar 'accounts' staat, ze zeer waarschijnlijk 'bestellingen' bedoelen.

Ik mis namelijk nog waarom ze jou deze mail sturen, waarschijnlijk vindt Amazon dat je te vaak retourneert en zullen ze strengere voorwaarden willen gaan hanteren?
Ik heb ze maar gemaild wat de bedoeling is, er staat niets verder alleen een link naar de voorwaarden hoe te retourneren.https://www.amazon.nl/gp/help/customer/display.html/?nodeId=201819090

Niets over te veel of een andere klacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter13579
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12:51
Eerder een iets ander, maar vergelijkbaar vaag mailtje gehad, lijkt niet in de standaard communicatie van Amazon te vallen, daarmee minder gelikt dan de rest.

Ik herkende me niet in de communicatie en heb daarover gemaild en gebeld. In de mail een al even vage mail terug. Per telefoon werd me gezegd dat er niets was en dat ik de mail kon negeren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoundYa
peter13579 schreef op maandag 25 april 2022 @ 19:18:
Eerder een iets ander, maar vergelijkbaar vaag mailtje gehad, lijkt niet in de standaard communicatie van Amazon te vallen, daarmee minder gelikt dan de rest.

Ik herkende me niet in de communicatie en heb daarover gemaild en gebeld. In de mail een al even vage mail terug. Per telefoon werd me gezegd dat er niets was en dat ik de mail kon negeren....
Ik krijg net een reactie terug op mijn vraag, wat deze mail inhoudt.
Weer een standaard mail én nu ben ik dus echt niet blij.. wat een onzin.
Als ik ergens op let is dat het altijd netjes verpakt, niet gedragen, zeker niets missend en nieuw teruggaat. ( buiten een koffieapparaat dat heb ik getest en als nieuw terug gestuurd, zelfs met beschermfolie etc er nog op.

Bedankt voor je bericht. We hebben contact met je opgenomen zodat we de retourneringsactiviteit van je account beter kunnen begrijpen en kunnen leren hoe we jouw winkelervaring kunnen verbeteren.

We hebben gemerkt dat je de afgelopen maanden meerdere retourzendingen hebt aangevraagd en dat sommige artikelen die je hebt geretourneerd beschadigd, gebruikt of niet in hun oorspronkelijke staat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:18
Dit is gewoon algoritmediaree. Dat is iets waar Amazon bekend om staat en er is geen vorm van reclamatie mogelijk. Het concept klant is een volstrekt abstract iets voor dit platform bedrijf, een hobbel die potentieel kostbare tijd en middelen kost.

In een ander topic heb ik mijn casus in detail uiteengezet: Rukapul in "Amazon Prime in Nederland"

[ Voor 37% gewijzigd door Rukapul op 25-04-2022 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoundYa
Rukapul schreef op maandag 25 april 2022 @ 22:39:
Dit is gewoon algoritmediaree. Dat is iets waar Amazon bekend op staat en er is geen vorm van reclamatie mogelijk.

In een ander topic heb ik mijn casus in detail uiteengezet: Rukapul in "Amazon Prime in Nederland"
Ik kreeg een halve mail, dus om uitleg gevraagd en gewoon weer een standaard mail. Heb nu om uitleg gevraagd welke artikelen en een foto. Als ik ergens zorgvuldig mee omga zijn het artikelen die ik besteld heb. Vind dit echt niet kunnen.

Edit- bij jou staat alleen teveel terug gestuurd, bij mij staat dat er geeneens maar dat het "We hebben gemerkt dat je de afgelopen maanden meerdere retourzendingen hebt aangevraagd en dat sommige artikelen die je hebt geretourneerd beschadigd, gebruikt of niet in hun oorspronkelijke staat zijn."

Heb net gebeld en ze zegt alles ziet er netjes uit, zie het als niet verzonden. Nou lekker dan.

[ Voor 27% gewijzigd door FoundYa op 25-04-2022 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 562971

FoundYa schreef op maandag 25 april 2022 @ 15:35:
Hallo,

We hebben onlangs de gegevens van uw bestelactiviteit op uw Amazon.nl-account gecontroleerd. Uit uw bestelgeschiedenis blijkt dat u meerdere terugbetalingen of vervangingen voor meerdere accounts heeft aangevraagd.

We weten dat er zich af en toe wel eens problemen met bestellingen voordoen. In deze gevallen kan een terugbetaling of vervanging worden uitgegeven.

Meer informatie over ons retour- en terugbetalingsbeleid vindt u in het gedeelte Retourzendingen, Terugbetalingen en Titel van de Gebruiksvoorwaarden.

Hele vage mail, meerdere accounts? Ik heb 1 account, ik begrijp eerlijk gezegd de bedoeling niet van de mail? Iemand deze mail ook al gehad?
Dat heeft vermoedelijk te maken met onderstaande :)

Tampa woman returned 42,000 Amazon items in $100k reimbursement scheme, deputies say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Je bent gewoon geflagged omdat je in verhouding tot de andere klanten veel retour stuurt.
That’s all.

Aangezien veel Amazon retours rechtstreeks de shredder in gingen in het verleden zullen ze daar misschien meer op letten.
https://fortune.com/2018/...roying-inventory-germany/

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbleblower1
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-03 21:38
YakuzA schreef op woensdag 27 april 2022 @ 10:33:
Je bent gewoon geflagged omdat je in verhouding tot de andere klanten veel retour stuurt.
Dat heeft uiteindelijk wel consequenties.

Omdat Amazon met DHL werkt, dat sinds 2020 niet meer in staat blijkt een pakket af te leveren en omdat ik me bewust was van dit algoritme liet ik mijn bestelling bij een ophaalpunt 6 km verderop bezorgen.
Toen ik het wilde ophalen bleek ik geen ID nodig te hebben zoals in de mail van Amazon stond, maar een barcode en een ophaalcode (die ik overigens niet had gekregen).
Toen ik het pakket voor een tweede keer wilde ophalen, nu gewapend met die barcode, bleken ze het al terug gestuurd te hebben, ondanks dat het er volgens Amazon tot 18 september zou liggen.
Als ik het niet zou ophalen zou ik mijn geld terug krijgen stond ook nog in hun mail.

Maar dat laatste is niet het geval, als een pakket eenmaal wordt terug gestuurd ben jij daarvoor kennelijk verantwoordelijk en als Amazon beweert niets te hebben ontvangen (wat niet vreemd is met DHL) krijg je gewoon je geld niet terug. Zij houden zich niet aan de Europese wet en houden hun poot stijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Een kick als deze is niet nodig na 1,5 jaar. Gezien alles wel is gezegd in de originele discussie, doe ik dit topic op slot.

[ Voor 4% gewijzigd door Yorinn op 25-09-2023 13:31 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.