MSFS2020 met 5 monitor setup

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricDevos
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-04 22:10
Hallo,
Hoe kan ik volgende setup naar behoren laten werken:
Ik ben een cockpit aan het bouwen met 3 hoofdschermen voor het "buitenzicht". Daaronder, in het dashboard, komen nog 2 schermen voor de boordcomputers. Dus 5 schermen in totaal. Deze zou ik laten aansturen door een ASUS RTX3090 OC. Maar blijkbaar stuurt deze kaart maximum 4 monitoren aan.
Kan ik deze nieuwe RTX3090 laten samenwerken met een oudere RTX2080? Bijvoorbeeld door de 3 hoofdschermen op de 3090 te zetten via DisplayPort en de 2 boordcomputers te "undocken" en op de 2080 te zetten via HDMI? Of zijn er andere oplossingen?
Dank voor uw antwoord,

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:43

D4NG3R

kiwi

:)

Worden de 2 dashboard schermen ook echt aangedreven door het spel zelf, of via een extern programma? Indien dat laatste zou zelfs een random instapkaartje (hell misschien zelfs de iGPU op je CPU indien die er een heeft) namelijk al voldoen. Doodzonde om in dat geval een 2080 in te zetten. zeker nu O-)

Als ik even kort Google kom ik namelijk uit bij externe apps als SimConnect, vergelijkbare programma's zie ik bij de meeste sim games voor 'simpele' dingen als het dashboard en/of metertjes. En die vereisen kort door de bocht 0,0 grafische paardenkracht. ;)

[ Voor 46% gewijzigd door D4NG3R op 25-04-2022 15:44 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricDevos
Die worden ook aangedreven door het spel zelf, al hebben die niet echt veel rekenkracht nodig. Bijgevoegd een foto om een en ander duidelijk te proberen makenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c2VF2iB3jSqcINfaCgLIts6P7Vc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/flk9zDblYg2g5TNbqgbIRbTO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:43

D4NG3R

kiwi

:)

Ik zou even op onderzoek uit gaan dan of die pop-out instruments (zo heet het als ik Google mag geloven) ook daadwerkelijk via hetzelfde GPU process verlopen of niet. Indien dat niet het geval is zou ik toch sterk aanraden om een random lichte GPU er in te drukken voor de laatste 1/2 monitoren i.p.v. een overkill 2080. Heb je niet toevallig zelf een oudje liggen om het gewoon eens mee te testen, of misschien dat je CPU ook een GPU ingebakken heeft zitten?

[ Voor 10% gewijzigd door D4NG3R op 25-04-2022 16:55 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricDevos
Dat "oudje" zal dan die 2080 moeten zijn ;) . Iets anders heb ik niet liggen vrees ik. Toch bedankt voor de bijkomende tip!