Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 66daysinadaze
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 28-08 22:49
Hallo,

Enkele tijden geleden heb ik een Ender 3 v2 gekocht, deze wilde ik aansluiten via micro-usb op mijn desktop thuis, conform deze guide: https://www.3dprintbeast....to-connect-it-to-your-pc/

Echter na installatie en port wijzigen, wil het niet lukken om de printer toe te voegen aan Pronterface.

Ik krijg deze foutcode: connecting... [error] could not connect to com3 at baudrate 128000: serial error: could not open port com3: [error 5] access is denied.

Ik heb verschillende bitrates en ports geprobeerd, ieder resulteert in dezelfde foutcode.

Troubleshooting wat ik zelf heb gedaan:

-Firmware nagekeken. Deze was up-to-date.
-Micro USB kabel vervangen (Data/Charge)
-Pronterface opnieuw geïnstalleerd.
-Nagekeken of de portnummers overeenkwamen, en of de desktop de printer überhaupt herkende.
-Gegoogled op de foutcode, weinig resultaten die relevant waren tot mijn probleem, geen correcte oplossing gevonden.

Ik weet dat het mogelijk is om dit ook via raspberry pi voor elkaar te krijgen (octopi), helaas heb ik er geen beschikbaar liggen.

Wie heeft de gouden tip?

OS op desktop: Windows 10
Printer:Ender 3 v2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wPlayNL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:21
Kan op dit moment niet checken hoe de mijne staat maar heb je ook verschillende baudrates geprobeerd?

Edit: zie nu dat je dat al hebt geprobeerd.

Wat je nog zou kunnen proberen:

Printer aanzetten met de USB kabel in de printer.
Daarna pas verbinden aan de laptop/pc.
Dan printerface openen en proberen te verbinden

[ Voor 56% gewijzigd door wPlayNL op 25-04-2022 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 66daysinadaze
wPlayNL schreef op maandag 25 april 2022 @ 15:52:
Kan op dit moment niet checken hoe de mijne staat maar heb je ook verschillende baudrates geprobeerd?

Edit: zie nu dat je dat al hebt geprobeerd.

Wat je nog zou kunnen proberen:

Printer aanzetten met de USB kabel in de printer.
Daarna pas verbinden aan de laptop/pc.
Dan printerface openen en proberen te verbinden
Nope, niks. Gewoon weer dezelfde foutmelding

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mmmikster
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-12-2024
9 van de 10 keer waren mijn problemen met de serial port onder windows OF een verkeerde driver OF een verkeerde baudrate OF een andere applicatie die de poort had 'geclaimd' (o.a. Cura doet dit zonder te vragen). Ik zou beginnen met een tool als Putty (https://www.putty.org/)) om handmatig een terminal naar de poort te openen. Let dus op dat je op dat moment geen andere tools hebt draaien die ook maar iets met een serieele poort doen!
Dus: download putty en maak handmatig een verbinding naar de poort van je printer. Als het goed is zie je dan in ieder geval data op je scherm voorbij komen, ik weet niet zeker of dat leesbaar (ascii) tekst is. Schakel eventueel je printer in en uit als je geen data ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gutgut
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08-09 16:45
Heb je toevallig Cura oid ook op je systeem? Het lijkt erop dat je poort al bezet is namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 66daysinadaze
gutgut schreef op maandag 25 april 2022 @ 17:39:
Heb je toevallig Cura oid ook op je systeem? Het lijkt erop dat je poort al bezet is namelijk.
Ja, cura staat wel op m'n systeem. Dus eerst dat process killen voordat je begint met het verbinden van de printer of?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 66daysinadaze
mmmikster schreef op maandag 25 april 2022 @ 17:38:
9 van de 10 keer waren mijn problemen met de serial port onder windows OF een verkeerde driver OF een verkeerde baudrate OF een andere applicatie die de poort had 'geclaimd' (o.a. Cura doet dit zonder te vragen). Ik zou beginnen met een tool als Putty (https://www.putty.org/)))) om handmatig een terminal naar de poort te openen. Let dus op dat je op dat moment geen andere tools hebt draaien die ook maar iets met een serieele poort doen!
Dus: download putty en maak handmatig een verbinding naar de poort van je printer. Als het goed is zie je dan in ieder geval data op je scherm voorbij komen, ik weet niet zeker of dat leesbaar (ascii) tekst is. Schakel eventueel je printer in en uit als je geen data ziet.
Ik ga dit even uitproberen en laat weten hoever ik hiermee kwam, dankje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerfreak
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Probeer pronterface met administartor rechten uit te voeren. Dat helpt bij mij als ik dit soort foutcodes krijg.

i5-6500 | GTX1060 6GB | 16GB @2133MHz

Pagina: 1