Nieuwe Laptop ICT opleiding

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorn-Mulder
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 12-08-2023
Goedendag beste mensen op tweakers

Voor mijn opleiding heb ik een nieuwe laptop nodig. Ik moet minstens een laptop nodig met de volgende specificaties:

Ram: 16GB
Vram: 4GB
Processor: 3Ghz
Opslag: 512GB

Merk is geen probleem als het maar een betrouwbaar merk is waar ik op kan vertrouwen. Ook moet ik deze mee nemen naar school dus een wat kleinere laptop zou goed zijn. Mijn budget is €1000 kan eventueel €1200 worden.

Met vriendelijke groet,
Yorn Mulder :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:09

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SamBg
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 02-05-2022
Mag ik je aanraden een grotere opslag te nemen want een opleiding neemt best veel opslag in voor alle bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:30
SamBg schreef op maandag 25 april 2022 @ 15:06:
Mag ik je aanraden een grotere opslag te nemen want een opleiding neemt best veel opslag in voor alle bestanden.
School bestanden nemen helemaal niet zoveel ruimte in beslag, ligt helemaal aan de opleiding.

500+ GB is daar in ruim zat. Maar dit hangt af welke ICT opleiding TS doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vyo
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Vyo

Waarschijnlijk krijg je beter advies als je iets meer detail geeft over het soort opleiding.

3Ghz zegt mij helaas niet zoveel, ik heb (in IT termen) stokoude chips liggen die >3 gig halen, maar een oude Core Duo of Bulldozer is natuurlijk niet echt te vergelijken met een chip van de laatste 2-3 jaar waarin er ineens weer behoorlijk grote sprongen zijn gemaakt.

Hetzelfde heb ik ook bij dat VRAM, ik zou geneigd zijn te denken dat het gerelateerd is aan 3d- of game design of wat dan ook, maar bij de videochips is het verschil tussen de low-, mid- en high-end chips echt gigantisch.

Je opslag kan natuurlijk altijd nog met een externe schijf als 512GB te weinig blijkt.

Verder is het ook slim om aan te geven wat voor jou belangrijk is: Heb je liever een licht en dun apparaat, of vind je het prima dat ie wat zwaarder is met wat meer performance (en hitte), (zie dat je je graag liever dun/licht wilt), wil je graag een hdmi out, zijn usb-poorten belangrijk, etc. etc.

[ Voor 2% gewijzigd door Vyo op 25-04-2022 15:25 . Reden: iets gemist in de TS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upeletix
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 09-02 05:05
Na de specificaties gelezen te hebben lijkt deze wel heel leuk en de prijs is ook best goed: https://tweakers.net/pric...4-41g-r7rv/specificaties/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-05 21:29
@Yorn-Mulder Ik zou de Lenovo Yoga Slim 7 Pro 16ACH6 ook nog willen suggeren. Zeer vlotte Ryzen 7 5800H processor, mooi groot 16" 16:10 scherm en 16 GB ram. Een groot scherm is erg fijn als je meerdere applicaties naast elkaar wilt draaien. Met Lenovo's onderwijskorting kost de laptop €1026, en je kan eventueel (tegen meerprijs) de specificaties ook nog aanpassen.

Standaard alleen geen dedicated GPU, maar ik vraag me af waar ze bij een ICT opleiding die voor nodig hebben (gezien de VRAM). Welke opleiding ga je precies doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorn-Mulder
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 12-08-2023
Balance schreef op maandag 2 mei 2022 @ 23:50:
@Yorn-Mulder Ik zou de Lenovo Yoga Slim 7 Pro 16ACH6 ook nog willen suggeren. Zeer vlotte Ryzen 7 5800H processor, mooi groot 16" 16:10 scherm en 16 GB ram. Een groot scherm is erg fijn als je meerdere applicaties naast elkaar wilt draaien. Met Lenovo's onderwijskorting kost de laptop €1026, en je kan eventueel (tegen meerprijs) de specificaties ook nog aanpassen.

Standaard alleen geen dedicated GPU, maar ik vraag me af waar ze bij een ICT opleiding die voor nodig hebben (gezien de VRAM). Welke opleiding ga je precies doen?
Goedendag, aller eerst bedankt voor uw reactie op mijn vraag op tweakers. Dit is een zeer hulpzaam antwoord. Ik heb voor de opleiding ICT genoeg RAM geheugen nodig omdat ik vele virtuele machines moet draaien tegelijkertijd vandaar de RAM. Tevens doe ik zelf als hobby veel met Adobe Photoshop, Premier pro en After Effects. Ook een spelletje speel ik af en toe best graag ;) :)

Met vriendelijke groet,
Yorn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-05 21:29
@Yorn-Mulder De pricewatch: Lenovo IdeaPad 5 Pro 16ACH6 (82L500CGMH) is dan misschien wel aardig, die heeft een RTX 3050 gpu ingebouwd.
Pagina: 1