Netwerk werkt dan wel dan niet

Pagina: 1
Acties:

• 10loser10
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-08 15:30
Ik wil een netwerk aanleggen tussen mijn pc en mijn laptop nou heb ik de nodige protocollen geinstaleerd (geen ip adressen opgegeven) en nou ziet mijn pc mijn laptop wel maar met mijn laptop krijg ik geen verbinding met het netwerk. Haal ik nou bij netwerk mijn netwerk kaart eruit bij de tcp/icp instelligen en start ik mijn computer opnieuw op en instaleer ik hem weer dan kan ik wel het netwerk op, maar zet ik mijn computer daarna uit en weer aan dan heb ik weer het probleem dat ik het netwerk niet kan doorzoeken waar kan dit aan liggen ?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

1 woord: WINDOWS. heb de afgelopen dagen al diverse keren dezelfde soort dingen meegemaakt, alles opnieuw geinstalleerd (meerdere keren, zowel protocollen, kaarten, kabels, clients etc.) maar toch willen sommige PC's niet alle andere PC's zien, hoewel ze zelf wel benaderbaar zijn... heb ook nog geen oplossing kunnen vinden op het web...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Questor
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-03-2024

Questor

Er staat iets op m'n voet

Op vrijdag 24 augustus 2001 18:03 schreef limoentje het volgende:
1 woord: WINDOWS. heb de afgelopen dagen al diverse keren dezelfde soort dingen meegemaakt, alles opnieuw geinstalleerd (meerdere keren, zowel protocollen, kaarten, kabels, clients etc.) maar toch willen sommige PC's niet alle andere PC's zien, hoewel ze zelf wel benaderbaar zijn... heb ook nog geen oplossing kunnen vinden op het web...
Probeer ook eens het delen van Printers en bestanden in te schakelen. Roep de eigenschappen van dit onderdeel op en zet LM op Ingeschakeld / Aan whatever. Dat is een LocalMaster onderdeeltje wat dus een announce (broadcast) stuurt over het netwerk dat ie LM voor de werkgroep is. Belangrijk ook dus: werkgroep gelijk stellen etc. Met een WINS server zijn dit soort problemen vaak verleden tijd.

Hier stond een hele oude sig.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

dat soort dingen heb ik ook geprobeerd (o.a. de LM optie), en natuurlijk staat bestand&printerdelen aan. Verder heb ik diverse clients geprobeerd (Client for MS, MS Family etc.) maar niets werkt 100% goed. Soms gaat het 3 keer opstarten goed, soms lukt het een dag niet om de PC's op je scherm te krijgen ...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• 10loser10
nou heb ik nog iets raars ondekt als de netwerk kabel uit mijn laptop haal en ik start hem dan op dan kan ik negen van de 10 keer wel mijn netwerk doorzoeken VAAAAG heeel VVAAAGGG

• Questor
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-03-2024

Questor

Er staat iets op m'n voet

Op vrijdag 24 augustus 2001 19:08 schreef 10loser10 het volgende:
nou heb ik nog iets raars ondekt als de netwerk kabel uit mijn laptop haal en ik start hem dan op dan kan ik negen van de 10 keer wel mijn netwerk doorzoeken VAAAAG heeel VVAAAGGG
Mag ik even wat TCP/IP gegevens van jou? Op welke adressen staan de clients geinstalleerd, netmask etc.

Hier stond een hele oude sig.

• 10loser10
Ik heb geen ip adres ingegeven 9(bij mijn weten hoeft dat ook niet perce)

De rest van de instellingen zijn gewoon standaard

Verwijderd

Nee dat hoeft inderdaad niet perse, maar het is wel handig om dit soort gezeik te voorkomen. Het ligt er ook aan welk protocol je installeerd, ik zou alleen maar TCP/IP installeren, zorg er dan wel voor dat één van je pc fungeert als een DHCP server. Neem geen NETBUEI want dit is klote. Zorg er ook voor dat je windows aanmelding op client voor microsoft netwerken staat... klinkt stom maar is toch iets om te checken :)

• 10loser10
ik hoor nou juist van iedereen dat je wel netbeu moet instaleren anders werkt het helemaal niet....
maar ik heb het inmiddels het netwerk al draaiend ik den k dat het probleem zat in mijn modem/netwerk combo, maar nu is het perfect.......

• stekkel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-07 11:54
gewoon tcp/ip gebruiken en beide compus een statisch ip adres opgeven. Bijvoorbeeld 10.0.0.1 en 10.0.0.2 en netmask 255.255.255.0 .
Wanneer je geen ip adres opgeeft dan krijgt de computer haar ip adres van een dhcp server. Die Dhcp server moet dan wel in je netwerk zitten anders werkt het niet.
En meerdere protocollen naast elkaar zuigt. Dus gewoon standaard tcp/ip gebruiken.
Pagina: 1