Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kayden033
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 27-11-2023
Goedemorgen.

Gisteravond had mijn PC wat kuren tijdens het gamen, liep soms wat vast en haperige beelden. (niks ernstigs maar net wat meer dan normaal). Toen ik mijn pc wilde afsluiten, bleef hij ongeveer een uur op afsluiten staan. Tijdens het afsluiten maken de fans een ongelofelijk hard geluid, en ik wilde slapen dus heb de knop van de voeding omgezet.

Vanochtend geprobeerd op te starten, maar krijg een windows foutmelding. Ik kom ook niet in safe mode. Ik heb wel beeld, en in BIOS heb ik mijn 16gb ram, mijn ssd, moederbord en CPU staan. Ik vermoed dat het aan mijn moederbord ligt, maar kunnen jullie dit bevestigen?

PS. Dit probleem heeft zich eerder voor gedaan, nog steeds geen idee waarom het ineens weer werkte, ik draai nu windows op 32 bit ipv de eerdere 64.

Specs:
amd ryzen 5 2600x
asrock b450 steel legend
1 Tb Samsung 980 nvme SSD (m.2) (hier is windows op geinstalleerd)
1TB HDD
Cooler master mwe 550 Voeding'
16Gb ram (Corsair 3600mhz)

Verder alleen een Coolermaster AIO als koeling voor de CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:41

DukeBox

loves wheat smoothies

kayden033 schreef op maandag 25 april 2022 @ 10:24:
...maar krijg een windows foutmelding...
En de melding is ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kayden033
Dat ie niet wil opstarten, heb dat standaard blauwe scherm. ''De PC is niet goed opgestart." Daarna kan ik bij geavanceerde opties kiezen voor veilige opstart modus, maar daar blijft hij in het opstartscherm staan van mijn MOBO. (zwart scherm met AsRock erin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:41

DukeBox

loves wheat smoothies

Zit er nog een andere HDD/SDD in of iets via USB dat zit aangesloten en daardoor niet naar recovery wil booten ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:57
Windows installatie USB erin en een reparatie van het huidige OS uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janremie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-10 19:41
Uszka schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:32:
Windows installatie USB erin en een reparatie van het huidige OS uitvoeren.
Als ik de TS goed begrijp heeft hij een 32bit installatie, dan wellicht na de reparatie een backup maken van belangrijke bestanden en een nieuwe 'gewoon' 64bit installatie.

Ik verwacht geen moederbord probleem, eerder de SSD met de windows installatie, die om wat voor reden dan ook iets corrupt maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:57
janremie schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:46:
[...]

Als ik de TS goed begrijp heeft hij een 32bit installatie, dan wellicht na de reparatie een backup maken van belangrijke bestanden en een nieuwe 'gewoon' 64bit installatie.
Lees het nu ook ja. In dat geval een schone 64 bit installatie doen. @kayden033 Koopel de HDD los als je installeert om te voorkomen dat er bootbestanden op terecht komen. Mogelijk is dat nu ook al het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kayden033
Uszka schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:51:
[...]

Lees het nu ook ja. In dat geval een schone 64 bit installatie doen. @kayden033 Koopel de HDD los als je installeert om te voorkomen dat er bootbestanden op terecht komen. Mogelijk is dat nu ook al het geval.
Yes, ik heb een schone installatie gedaan, zonder HDD. Deze werkt, maar na een aantal minuten krijg ik een blue screen. Ik weet niet of dit een 32 of 64 bit Installatie is, waar kan ik dat zien? Instellingen kan ik op de 1 of andere manier niet openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:00
Heb je Windows ook al op een andere schijf geïnstalleerd?

Dus niet op je huidige Ssd

En check ook het geheugen is op fouten,met bv tm5 memtest op HCI memtest pro of memtest 86

[ Voor 35% gewijzigd door freaky35 op 26-04-2022 19:48 ]

Pagina: 1