Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 15:02
Mijn oudste dochter heeft van mij een tablet gekregen en een tijd geleden heeft mijn ex-partner daar family link op gezet en zichzelf admin gemaakt. Zonder dit te melden. Aangezien het mijn tablet is (en ik niet eens meer een software update kan draaien zonder het te vragen) wil ik dit verwijderen.. maar zonder dat ik de complete telefoon opnieuw moet installeren + een nieuw google account aan moet maken.

Na een tijd googlen (met meestal kinderen die het willen omzeilen of vage scam sites) heb ik geen oplossing gevonden. Iemand een idee?

(en, voordat iemand dat vraagt: Het vragen aan de ex-partner was geen oplossing)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

kopieer eerst even belangrijke files (foto's, excel, word docs e.d.) naar een eigen cloud opslag iets voordat je de tablet volledige Reset geeft.

de kans dat je ex blijft meekijken of bestanden ontvangen of internet historie uitleest is best groot los van het specifieke tool dat je wilt verwijderen.

[ Voor 35% gewijzigd door JJ Le Funk op 25-04-2022 09:24 ]

d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• denan
Dat meekijken is geen groot probleem. Het gaat er meer om dat ik niets meer kan op mijn eigen device :/

Wat ik zo kan vinden is een herinstallatie niet eens een oplossing. Het gmail account van mijn dochter valt onder family link dus ik zou ook een nieuw account aan moeten maken. Het vreemde is dat het gmail account een dummy account is en de leeftijd erop 22 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

t is even een werkje maar van scratch beginnen is wel zo fijn na een relatie breuk.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Ben hier ook een keer tegenaan gelopen. Geen short-cut kunnen vinden. Volledige herinstallatie en nieuw account is enige dat werkt.

Op zich ook logisch; je wilt niet dat kinderen zelf één en ander kunnen opheffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Het lijkt erop dat ik een workaround heb nu. De leeftijd van het account staat op 21+ en ik kon met de google family link app (de kid/teenager versie) mezelf onttrekken aan 'ouderlijk gezag'. Dan locked de telefoon wel voor 24 uur (en krijgt de ouder die beheerder is een waarschuwing) maar daarna zou de telefoon "vrij" moeten zijn.
Pagina: 1