Apple gaat oude apps verwijderen. Ik neem actie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-09 21:01

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
https://9to5mac.com/2022/...tore-developers-complain/

Ik neem geen actie tegen Apple. Maar ik ga wel deze week mijn hele lijst af met apps die ik in de afgelopen 14 jaar heb 'gekocht' in de appstore. Ik verwijder namelijk apps die ik niet gebruik. Maar zodra ik het nodig heb download ik die weer. Populaire apps krijgen gelukkig wel regelmatig updates. Het gaat meer om de niche apps met een speciaal doel.

1. Ik heb een batterijlader met bluetooth die met een telefoon kan communiseren. Heeft deze app de laatste twee jaar wel een update gekregen? Ik ga dit controleren. Maar heb ik meer apparaten met een phone app?
2. Die ene handige tool die ik soms download. Maar daarna weer verwijderd. Ga ik die redden? Of is er een goede vervanger?
3. Alle apps die ik vergeten ben.

[ Voor 3% gewijzigd door 4POX op 25-04-2022 09:03 ]

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03-10 11:21

Ypho

Allround Nerd

Als je zelf ooit een app hebt gekocht, blijft deze dan niet gewoon beschikbaar via "My Purchases" (of hoe die optie precies heet), ongeacht of de app zelf nog in de store staat of niet?

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-09 21:01

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Ypho schreef op maandag 25 april 2022 @ 09:07:
Als je zelf ooit een app hebt gekocht, blijft deze dan niet gewoon beschikbaar via "My Purchases" (of hoe die optie precies heet), ongeacht of de app zelf nog in de store staat of niet?
Ik vind dit een goede vraag.

Het enige wat ik zie terugkomen is : "While Apple will remove the outdated apps from the App Store, any previously downloaded apps will remain on users' devices."

https://developer.apple.com/support/app-store-improvements/

Hierop staat ook niet duidelijk aangegeven of je nog steeds de app kan downloaden.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Alleen developers met apps die twee jaar (of langer?) geen updates gehad hebben krijgen hiermee te maken.

Dan is het natuurlijk lekker makkelijk voor ze om gelijk weer de onschuldige developer te spelen en te wijzen naar het grote boze Apple maar de uitleg die Apple geeft is wat mij betreft een betere.

Apps die zolang niet ge-update zijn maken geen gebruik van de nieuwe API’s en missen daarom voor de eind gebruiker belangrijke features.

Denk aan:

- De nieuwe privacy richtlijnen.
- de nieuwe anti tracking functies
- resoluties voor nieuwere generatie devices.
- ondersteuning voor hogere refresh rate schermen
- nieuwe BT protocollen

En zo kan je nog wel even doorgaan, heel jammer natuurlijk als je net die ene nooit ge-update app gebruikt maar als het goed is zet het de developer aan het denken en komt het de ervaring ten goede.

Doet de developer niets, dan gooien ze die apps weg en komt het de developers die wel netjes updaten en bijblijven weer ten goede. Prima dus 👍🏼

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ypho schreef op maandag 25 april 2022 @ 09:07:
Als de developer (of Apple) de app verwijderd of zijn development account beëindigd kan de app niet meer gedownload worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 25 april 2022 @ 19:01:
[...]

Als de developer (of Apple) de app verwijderd of zijn development account beëindigd kan de app niet meer gedownload worden.
In het geval van dit type verwijdering blijft als het goed is mogelijk om de app te downloaden uit My Purchases :) Ik heb ook een paar apps die niet meer te koop zijn, maar ik nog wel via die route kan downloaden. Anderen zijn inderdaad helemaal verwijderd, sommige ook betaalde; dat vind ik wel naaierij maar such is the EULA.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
WhatsappHack schreef op maandag 25 april 2022 @ 21:05:
[...]

In het geval van dit type verwijdering blijft als het goed is mogelijk om de app te downloaden uit My Purchases :) Ik heb ook een paar apps die niet meer te koop zijn, maar ik nog wel via die route kan downloaden. Anderen zijn inderdaad helemaal verwijderd, sommige ook betaalde; dat vind ik wel naaierij maar such is the EULA.
Aah dat scheelt weer, ik had eens een app waarvan de developer gestopt is en die is nu ook niet meer te downloaden via “aankopen”.

[ Voor 10% gewijzigd door Donstil op 25-04-2022 21:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 25 april 2022 @ 21:55:
[...]

Aah dat scheelt weer, ik had eens een app waarvan de developer gestopt is en die is nu ook niet meer te downloaden via “aankopen”.
Ja daar kunnen ze voor kiezen... Op heel smerige wijze soms. *kuch*Fantastical*kuch* :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Pagina: 1