Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Quooker kraan doorstromen na afsluiten?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:21
Goedendag,

Ik heb een vraag over de Quooker kraan met 7 liter boiler.

Onze eigen kraan stopt gelijk met de watertoevoer als je de hendel weer dicht drukt.

Maar bij twee familieleden met dezelfde Quooker blijft er nog heel iets water doorstromen nadat de hendel dicht is en daarna stopt het water.

Nu hebben wij last van waterslag en dit komt vaak doordat de watertoevoer in 1 keer stopt als je de hendel dicht drukt. Is bij ons de Quooker wellicht verkeerd aangesloten?

Alle reacties

Verwijderd

Dat kunnen wij niet beoordelen met dit verhaal. Dan moet je foto's plaatsen.

Bij mij loopt de Quooker idd ook ietsjes na.

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:30

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Onze quooker liep in het begin bijnaam ook nog een beetje na. Zoals het hoort (slang leeg, veilig).
Inmiddels ook niet meer. Ik ben benieuwd of hier iets uit komt 😄.

Life is not about specs, it is about joy!

• turkeyhakan
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2022 @ 08:16:
Dat kunnen wij niet beoordelen met dit verhaal. Dan moet je foto's plaatsen.

Bij mij loopt de Quooker idd ook ietsjes na.
Ik heb het niet over kokend water maar warm of koud water. Hoe kan ik daar een foto van maken? Niet mogelijk.

• turkeyhakan
bartvl schreef op maandag 25 april 2022 @ 08:23:
Onze quooker liep in het begin bijnaam ook nog een beetje na. Zoals het hoort (slang leeg, veilig).
Inmiddels ook niet meer. Ik ben benieuwd of hier iets uit komt 😄.
Geen kokend water he maar warm en koud water.

Verwijderd

turkeyhakan schreef op maandag 25 april 2022 @ 08:30:
[...]

Ik heb het niet over kokend water maar warm of koud water. Hoe kan ik daar een foto van maken? Niet mogelijk.
Je vraagt toch of de Quooker goed is aangesloten? Wat dacht je van een foto van de aansluitingen?

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:58
Sommige quooker kranen zijn erg "lang" en dan duurt het eventjes voordat het water eruit is.
Zeker als je de kraan hebt met uitneembare slang.

Is dat wat je bedoelt?

• turkeyhakan
jeroen3 schreef op maandag 25 april 2022 @ 08:33:
Sommige quooker kranen zijn erg "lang" en dan duurt het eventjes voordat het water eruit is.
Zeker als je de kraan hebt met uitneembare slang.

Is dat wat je bedoelt?
Dat zou het kunnen zijn! Inderdaad met uitneembare slang (die wij zelf ook hebben), maar de boiler zit bij ons net onder de kraan en bij mijn familieleden is de boiler een stuk verder weg geplaatst.

[ Voor 8% gewijzigd door turkeyhakan op 25-04-2022 08:40 ]

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:30

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

turkeyhakan schreef op maandag 25 april 2022 @ 08:30:
[...]

Geen kokend water he maar warm en koud water.
Dat klopt, maar als er koud of warm water in de kraan blijft staan, en je neemt vervolgens kokend water af, dan warmt dit ook dat koude/warme water behoorlijk op. Als je daarna denkt koud water te tappen en er komt bijna kokend water uit, dan is dat niet geheel veilig.

Life is not about specs, it is about joy!

• turkeyhakan
bartvl schreef op maandag 25 april 2022 @ 08:54:
[...]

Dat klopt, maar als er koud of warm water in de kraan blijft staan, en je neemt vervolgens kokend water af, dan warmt dit ook dat koude/warme water behoorlijk op. Als je daarna denkt koud water te tappen en er komt bijna kokend water uit, dan is dat niet geheel veilig.
En ik ben dus op zoek naar de redenatie waarom er bij ons de toevoer van water direct stopt na het dicht drukken van de hendel en bij mijn familieleden er nog iets water uit blijft stromen (net zoals het bij kokend water doet, dat laatste stukje).

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-11 09:11
bartvl schreef op maandag 25 april 2022 @ 08:54:
[...]

In een 3 in 1 kokendwaterkraan zitten 2 buizen in de hals. Een voor warm en koud, en de ander voor kokend water. Dit vamwege de veiligheid. Je kan nu meteen nadat je kokend water hebt gebuikt je handen wassen of zelfs met je mond eronder hangen zonder dat je je brandt..

• Matomatisch
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 12:30
Hebben je familieleden dezelfde soort kraan? Je hebt er met een kromme hals en met een rechte hals. Uit de rechte hals zal niet veel water meer uitlopen na het sluiten van de kraan. Bij de kromme hals wil al het water dat nog in de bocht zit er nog uitlopen(zwaartekracht).

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:58
turkeyhakan schreef op maandag 25 april 2022 @ 08:38:
[...]

Dat zou het kunnen zijn! Inderdaad met uitneembare slang (die wij zelf ook hebben), maar de boiler zit bij ons net onder de kraan en bij mijn familieleden is de boiler een stuk verder weg geplaatst.
Hoezo verder weg? De slangen aan de kraan zijn toch niet verlengd? Want dat is niet de bedoeling volgens mij.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Matomatisch schreef op maandag 25 april 2022 @ 09:14:
Hebben je familieleden dezelfde soort kraan? Je hebt er met een kromme hals en met een rechte hals. Uit de rechte hals zal niet veel water meer uitlopen na het sluiten van de kraan. Bij de kromme hals wil al het water dat nog in de bocht zit er nog uitlopen(zwaartekracht).
Nu heb ik een kromme hals (niet uittrekbaar), maar als ik hem dicht doe is het gewoon direct gestopt. Of nou ja, zo goed als direct, ja er is iets vertraging, maar dat is echt gerommel in de marge.

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:30
Ik heb een quooker combi+. Zonder flex kraan. Boiler staat een eindje van de kraan vandaan, met zo'n quooker extention set.

Kraan blijft altijd heel even druppelen als je de kraan uit zet. Verder lekt hij niet ofzo.

• turkeyhakan
Matomatisch schreef op maandag 25 april 2022 @ 09:14:
Inderdaad precies dezelfde kraan, alleen een andere kleur.

• turkeyhakan
jeroen3 schreef op maandag 25 april 2022 @ 09:18:
[...]

Hoezo verder weg? De slangen aan de kraan zijn toch niet verlengd? Want dat is niet de bedoeling volgens mij.
Durf ik niet te zeggen, maar bij ons is de boiler direct onder kraan en bij hen zit die in een andere kast.

• Bas_Pierik
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-11 09:02
Waarschijnlijk hebben je familieleden de Flex, waarbij er een lange kunststof slang in de kraan en in het kastje zitten. Het beschreven effect ken ik van deze kranen.

Denk dat jij de standaard/oude variant hebt welke niet uittrekbaar is. De metalen hals kan niet uitzetten en bij afsluiten water stopt het direct (bij afsluiten direct druk loos). Het uitlopen van de hals zoals hierboven klopt niet, dat wordt wordt namelijk voorkomen door de perlator.

Water slag zou je kunnen verhelpen met een waterslagdemper.

• Aurum
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:20
Wij hebben ook een nieuwe quooker kraan en die liep eerst ook wat langer na, dit hebben we nagevraagd en toen werd aangegeven dat er misschien nog wat lucht in de leiding zat. Je moest dan als je koudwater aan had de kraan tussen je vingers heen en weer wiebelen zodat de lucht kon ontsnappen.

• Aomi
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 21:31
Inderdaad, er zit waarschijnlijk nog wat lucht in de hals/leiding.
Even de kraan flink horizontaal op en neer schudden, daarna zal alles werken zoals het hoort.
Dit heb ik ook gehad bij mijn quooker flex.

[ Voor 12% gewijzigd door Aomi op 25-04-2022 14:46 ]

• Dacuuu
Aurum schreef op maandag 25 april 2022 @ 10:39:
Wij hebben ook een nieuwe quooker kraan en die liep eerst ook wat langer na, dit hebben we nagevraagd en toen werd aangegeven dat er misschien nog wat lucht in de leiding zat. Je moest dan als je koudwater aan had de kraan tussen je vingers heen en weer wiebelen zodat de lucht kon ontsnappen.
Today I learned.. :9 ;)

• Linkser
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 21:42
Mijn Quooker Flex heeft het ook nooit gehad, misschien tijdens de installatie door de monteur heen en weer geschud...

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Dacuuu schreef op maandag 25 april 2022 @ 09:33:
Ik heb een quooker combi+. Zonder flex kraan. Boiler staat een eindje van de kraan vandaan, met zo'n quooker extention set.

Kraan blijft altijd heel even druppelen als je de kraan uit zet. Verder lekt hij niet ofzo.
Ik weet dat dit een oud topic is, maar die van ons doet hetzelfde. Nieuw geplaatste kraan met de boiler vlak bij. Maar hij loopt even na.

• Dacuuu
RobinF schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 12:59:
[...]

Ik weet dat dit een oud topic is, maar die van ons doet hetzelfde. Nieuw geplaatste kraan met de boiler vlak bij. Maar hij loopt even na.
Als ik koud water tap, en ik zwier de kraan wat heen en weer haal je lucht uit de kraan, hierna druppelt de kraan niet meer na als je water tapt. Maar nog geen 2 uur later en het is weer terug. Ik laat het maar zo, stoor me er verder ook niet aan.

• Baldertt
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-11-2023
Hier ook waterslag bij de Quooker Flex. Kraan loopt niet na en heeft het nooit gedaan ook. De waterslag is als je de kraan dichtdoet, en ook als je koud water aanzet na gebruik warm water en andersom. Helaas nog geen oplossing gevonden..

• Lollercopter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15-11 22:16
Baldertt schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 19:59:
Hier ook waterslag bij de Quooker Flex. Kraan loopt niet na en heeft het nooit gedaan ook. De waterslag is als je de kraan dichtdoet, en ook als je koud water aanzet na gebruik warm water en andersom. Helaas nog geen oplossing gevonden..
Hier hetzelfde met een Quooker flex. De waterslag is echt niet te harden. Ik zou een moord doen voor een Quooker flex die nog een beetje nadruppelt :9~

Het hele huis staan de leidingen te klapperen als je de warme water kraan dichtsmijt. Ik probeer het bij de bron aan te pakken door beter te beugelen, maar die droplul die onze badkamer heeft gemaakt heeft volgens mij ook niet goed gebeugelt achter een voorzetwand die nu helemaal dichtgetegeld is |:(

• KnuCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-11 22:11
@Lollercopter
@Baldertt
Wij hebben sinds gisteren ook een quooker combi + met flexibele uitneem.

Heb je dit kunnen oplossen? En hoe?
Andere mensen met een oplossing?

De “ploink” in de leiding is enorm hard bij het dichtdoen van de warme kraan (alleen als ik de hendel heeeel rustig dicht doe heb ik het niet)
Mijn vrouw schrikt er gewoon van in bed.

Hopelijk is er wat mee te beginnen!

• Baldertt
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-11-2023
Ik heb geen oplossing helaas.
Ik wil nog een waterslag demper erop zetten maar daar ben ik nog niet aan toegekomen (lees: geen zin in want er is maar weinig ruimte daar)

• KnuCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-11 22:11
Baldertt schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 07:49:
Ik heb geen oplossing helaas.
Ik wil nog een waterslag demper erop zetten maar daar ben ik nog niet aan toegekomen (lees: geen zin in want er is maar weinig ruimte daar)
Even een update vanuit mijn kant, we hebben inmiddels de warmwater leiding van de Quooker voorzien van een waterslagdemper en dit scheelt een hele hoop! je hoort het nog maar een klein beetje.

uiteindelijk hebben we deze twee artikelen gebruikt.

https://dunninkzwolle.nl/...opk3tSfhpxRAaArqSEALw_wcB

en

https://www.buurs.nl/prod...xofit-waterslagdemper-1-2

Let op! e.e.a. is afhankelijk van de diameter van je waterleiding
Pagina: 1