Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-09 10:01
Ik heb twee Aruba 1930 switches in mijn netwerk zitten. 1 in het serverrack in de kelder en 1 in het rack(je) in de gang. Het idee was dat de deur naar de gang toch dicht zou zitten dus dat de fan in de switch geen probleem zou moeten zijn.

Nou denken onze poezen er anders over, de deur naar de gang moet en zal altijd open zijn. Als ik hem dicht doe dan wordt hij weer opengemaakt door meneer en mevrouw. Wat betekent dat ik de switch in de gang nu met regelmaat hoor als de deur openstaat. En die fan lijkt constant op standje fohnen te staan...

In de settings van de switch kan ik niks vinden over de fanspeed of een instelling daarvan. Een eerste google search heeft ook nog niks opgeleverd over een setting die ik kan gebruiken. Wel een aantal mensen die de fans vervangen hebben voor noctua varianten. Dat zou nog kunnen maar daar ben ik nog lang niet...

Natuurlijk kan ik de poezen gaan africhten of de deur onmogelijk maken om te openen. Eerst eens kijken of er wellicht iemand is die mij verder kan helpen om de fans speed van de switch aan te passen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Softwarematig gaat je dat niet lukken, tenzij je de firmware kunt hacken. ;)

Schroef hem eens open, misschien kun je er bijvoorbeeld een Noctua low noise adaptor tussen zetten. Heb er nog wel wat liggen denk ik, anders een andere Tweaker wellicht die ze niet gebruikt. Je krijgt ze gratis bij hun fans.

Maar het is een PoE switch? Houd wel de temperatuur in de gaten.

[ Voor 9% gewijzigd door PD2JK op 25-04-2022 06:59 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Render_2
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 09-09 20:30
Gewoon zo eentje monteren in de plaats van de originele: pricewatch: Noctua NF-A4x20-PWM, 40mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:33
Zet de klink van de deur in plaats van horizontaal, verticaal (zogenaamde kinderstand).
Zo kan geen kat die deur meer open krijgen.
Wij hebben ook zo'n kat die alle deuren openmaakt, maar dit werkt heel effectief.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flans
PD2JK schreef op maandag 25 april 2022 @ 06:58:
Softwarematig gaat je dat niet lukken, tenzij je de firmware kunt hacken. ;)
Dat is jammer. Dan ben ik bang dat het toch een andere oplossing moet gaan worden. Wel het antwoord waar ik naar op zoek was haha
Ben(V) schreef op maandag 25 april 2022 @ 08:58:
Zet de klink van de deur in plaats van horizontaal, verticaal (zogenaamde kinderstand).
Zo kan geen kat die deur meer open krijgen.
Wij hebben ook zo'n kat die alle deuren openmaakt, maar die werkt heel effectief.
Geen optie jammer genoeg. Het is zo'n VT wonen zwarte deur zonder klink, hij trek hem gewoon van onder open met zijn nagel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Een paar magneetsluitinkjes dan?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Of zo iets, dan wordt de deur netjes weer dicht gedaan nadat de katten hem open gemaakt hebben.
https://www.gamma.nl/klusadvies/a/deurveer-monteren

[ Voor 50% gewijzigd door Ben(V) op 25-04-2022 10:51 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flans
PD2JK schreef op maandag 25 april 2022 @ 09:59:
Een paar magneetsluitinkjes dan?
Dat zou nog wel een goede optie kunnen zijn om ervoor te zorgen dat hij de deur niet meer open kan krijgen.
Ben(V) schreef op maandag 25 april 2022 @ 10:50:
Of zo iets, dan wordt de deur netjes weer dicht gedaan nadat de katten hem open gemaakt hebben.
https://www.gamma.nl/klusadvies/a/deurveer-monteren
Meneer wil ook terug nadat de deur open is geweest en ik weiger om hem elke keer binnen te laten. Ik ga deze wel nog ff onderzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Als heen kan dan lijkt mij dat terug ook geen probleem is, het enige wat die veren doen is de deur achter hem weer dichtdoen, het is geen slot.

En als dat niet lukt heb je het doel ook bereikt, katten zijn namelijk slim en als ze erachter komen dat erin betekent voorlopig er niet meer uit, stoppen ze er heel snel mee om door die deur te gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Ben(V) op 25-04-2022 11:33 ]

Pagina: 1