Toon posts:

ADSL ingebouwde router/nat/pat/firewall vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een alcatel adsl pro-modem met ingebouwde NAT/PAT/Firewall/Router weet ik veel iets waar ik vanaf wil. Allemaal leuk die shit erin maar van mij mag alles open staan zodat ik iig naar battlecom ken connecten. Momenteel ken ik dat niet en ik weet 100% zeker dat het aan die firewall/router dinges ligt want ik ben vorige week naar een lan geweest en gebruikte daaro ff kabel en toen kon ik wel connecten. Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe ik alle porten etc open ken zetten of hoe ik heel die firewall / router shit uitschakel?
Momenteel heb ik het volgende gedaan

Telnet sessie met 10.0.0.138
[enter]
nat
[enter]
Defserver 10.0.0.150 (das me internal IP)
save

Dit heb ik gedaan op advies van iemand anders maar helaas helaas maakt het geen #$%&(#$ uit :(
Ik ben een fanatiek gamer en zonder battlecom ken ik niet normaal gamen. Bedankt bijvoorbaat :)

Laterz,
Ikkuh

• Questor
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-03-2024

Questor

Er staat iets op m'n voet

Op vrijdag 24 augustus 2001 17:40 schreef Overkill-en-een-getal het volgende:

[...]
Een heel verhaal. Je kan idd alles forwarden naar je pc maar dat is een beetje onzin als je ook gewoon óf de oude methode gebruikt (met een PPTP/VPN client connecten) dan moet je dus een PPTP_RELAY opzetten. Of je maakt gebruik van de DHCP_Spoof (modem rechtstreek op NIC) en dan krijg je je externe IP op je NIC van je PC zelf (beiden gevallen geen last meer van NAT door je modem).

Hier stond een hele oude sig.

Verwijderd

Topicstarter
ja uhm..en hoe doe ik dat? Ik bel btw niet in. Dus ik maak geen gebruik van die dailup dinges (tenminste..niet dat ik weet...ik hoefniet net zoals bij ISDN enzo in te bellen)

• Questor
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-03-2024

Questor

Er staat iets op m'n voet

Op vrijdag 24 augustus 2001 18:28 schreef Overkill-en-een-getal het volgende:
ja uhm..en hoe doe ik dat? Ik bel btw niet in. Dus ik maak geen gebruik van die dailup dinges (tenminste..niet dat ik weet...ik hoefniet net zoals bij ISDN enzo in te bellen)
Laat je het modem dan inbellen (PPP optie)? Waar moet je je gebruikersnaam+wachtwoord invullen (wil even zeker weten wat je precies doet)?

Hier stond een hele oude sig.

• Byteripper
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 18:10

Byteripper

The bytes make the rip.

Ik denk dat je het beste de DHCP-Spoof optie kunt gebruiken. Zie website (zie sig) hoe je dat in moet stellen. Dit werkt wel met slechts 1 PC tegelijk. Je kunt op die ene PC natuurlijk wel Wingate oid installeren om internet over je netwerk te delen.

Byteripper.