Hoe te controleren of een SSD uit Bol.com plaza legitiem is?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orangemic
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 30-05 08:27
Hi Tweakers, gisteren heb ik via de pricewatch een WD SN850 2tb voor zo'n €220 gevonden op Bol.com plaza. Normaal gezien is zo'n ssd rond de €335, dus hopelijk heb ik een goede deal te pakken. Het bedrijf dat de ssd op Bol.com plaza verkoopt heet Technobuilds, komt uit België en je kan hun website hier vinden.

Nu snap ik natuurlijk ook wel dat vaak als dingen te goed lijken te zijn, dat dit meestal dan ook zo het geval is. Ik heb inmiddels bericht gekregen dat het product is verzonden. Zodra het product binnen is wil ik graag zelf goed testen of de ssd legitiem werkt.

Nu heb ik meerdere vragen:
1. Heeft iemand hier toevallig ervaring met het bedrijf Technobuilds?
2. Hoe kan ik straks goed mijn ssd controleren? Zijn er tests te draaien? Kan ik naar productnummers kijken?
3. Zijn er bepaalde manieren waarop mensen een scam met een ssd kunnen draaien waar ik voor moet uitkijken?

Alle tips zijn welkom! En alvast bedankt voor jullie hulp!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je bent een beetje laat hè? De SSD is immers al betaald?

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orangemic
Ehehe goed punt! :X
Ja de ssd is al wel betaald via Bol.com. Mijn redenatie hier was dat men altijd 30 dagen bedenktijd heeft, en dat Bol zelf als intermediair kan optreden mochten er shady praktijken gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-06 21:16
1. Deze vraag heeft voor nu weinig nut, aangezien je product al verzonden is.
2. Ja, je kan tests draaien en productnummers bekijken. Ik zou zeggen, Google eens op bijvoorbeeld 'test hard disk speed'
3. Er is vast wel iets te verzinnen, maar ik zou niet direct gaan doemdenken. Dikke kans dat de prijs een foutje was, en dat je toevallig net geluk had (of misschien krijg je de 1TB-versie toegestuurd). De prijs is inmiddels alweer aangepast bij Bol.com, zo te zien.

[ Voor 5% gewijzigd door Hahn op 24-04-2022 22:06 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orangemic
Hahn schreef op zondag 24 april 2022 @ 22:05:
1. Deze vraag heeft voor nu weinig nut, aangezien je product al verzonden is.
2. Ja, je kan tests draaien en productnummers bekijken. Ik zou zeggen, Google eens op bijvoorbeeld 'test hard disk speed'
3. Er is vast wel iets te verzinnen, maar ik zou niet direct gaan doemdenken. Dikke kans dat de prijs een foutje was, en dat je toevallig net geluk had (of misschien krijg je de 1TB-versie toegestuurd). De prijs is inmiddels alweer aangepast bij Bol.com, zo te zien.
Bedankt voor je reactie! Ik denk inderdaad dat ik misschien iets te pessimistisch ben, maar ik wil ook niet gelijk juichen dat het gelukt is zonder het van te voren te checken.

Die eerste vraag was trouwens meer voor een peace of mind, ik zou al een stuk meer gerust gesteld zijn als iemand hier kan bevestigen dat het een prima webstore is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-06 21:16
orangemic schreef op zondag 24 april 2022 @ 22:12:
[...]

Bedankt voor je reactie! Ik denk inderdaad dat ik misschien iets te pessimistisch ben, maar ik wil ook niet gelijk juichen dat het gelukt is zonder het van te voren te checken.

Die eerste vraag was trouwens meer voor een peace of mind, ik zou al een stuk meer gerust gesteld zijn als iemand hier kan bevestigen dat het een prima webstore is.
Als ik https://www.bol.com/nl/nl/v/technobuilds/1567123/#ratings mag geloven, hebben ze letterlijk nul ratings op Bol.com, wat ik niet vaak heb gezien. Mogelijk dat ze heel nieuw zijn, dus dan ben jij het proefkonijn ;) Aangezien het al verzonden is, zal je het hopelijk morgen binnenkrijgen, en weet je vanzelf meer. Afwachten dus.

2 tips voor een volgende keer:
1. Naar ratings kijken voordat je gaat kopen
2. Als je het niet vertrouwt (of gewoon altijd eigenlijk :P), kies voor achteraf betalen, indien mogelijk

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orangemic
Hahn schreef op zondag 24 april 2022 @ 22:16:
[...]

Als ik https://www.bol.com/nl/nl/v/technobuilds/1567123/#ratings mag geloven, hebben ze letterlijk nul ratings op Bol.com, wat ik niet vaak heb gezien. Mogelijk dat ze heel nieuw zijn, dus dan ben jij het proefkonijn ;) Aangezien het al verzonden is, zal je het hopelijk morgen binnenkrijgen, en weet je vanzelf meer. Afwachten dus.

2 tips voor een volgende keer:
1. Naar ratings kijken voordat je gaat kopen
2. Als je het niet vertrouwt (of gewoon altijd eigenlijk :P), kies voor achteraf betalen, indien mogelijk
Haa ja fijn zo een nieuw bedrijf uit te proberen! :')
De verwachte levertijd bij aankoopt stond op dinsdag, dus ik zal nog een extra dagje geduld moeten hebben.

Maar bedankt voor de tips! Ik denk eerlijk gezegd dat ik gewoon te graag gebruik wou maken van deze deal.. Het is ongeacht de uitkomst straks wel een goede les geweest :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:57
Hahn schreef op zondag 24 april 2022 @ 22:16:
[...]
Dat is voor mij juist de reden om via Bol.com te kopen. En als het product niet bevalt, kun je het weer terug sturen voordat je er überhaupt voor betaald hebt.
Pagina: 1