Binnenkort gaan we verhuizen naar onderstaande woning en ook wij willen zoveel mogelijk zelfvoorzienend zijn. Het dak volleggen met zonnepanelen is stap1. Wat de vervolgstappen worden zien we daarna. Hiermee doel ik op een hybride/fullelectric warmtepomp of een elektrische auto. Gezien de hoge terugleververgoeding is zonnepanelen leggen stap 1.:strip_exif()/f/image/HfSE4PoKI6LKDtNAllNohqLb.jpg?f=fotoalbum_large)
Op het dak ligt een dakkoffer
:strip_exif()/f/image/C7LqbrufEFSVYjKhohSZIi1D.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rntNQAP5mzol1Twyz9jz90hU.jpg?f=user_large)
De foto is op het noorden gemaakt
Meterkast
:strip_exif()/f/image/cqXxcwQPnqk51AC6N1obEcLp.jpg?f=fotoalbum_large)
Hellingdak is 35.4
Stand tob van het zuiden; Azimut van 165:strip_exif()/f/image/Ou7vd7LG1XNgdanCwlmbMRRk.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn vraag aan jullie.
-Zouden jullie het dak aan de voorzijde volleggen en is dit uberhaupt in mijn situatie wel rendabel?
-Voegt Enphase wel wat toe aangezien ik zo goed als geen schaduw heb?
-platte dak ook volleggen voor zover dat past in het budget?
Foto's
:strip_exif()/f/image/HfSE4PoKI6LKDtNAllNohqLb.jpg?f=fotoalbum_large)
Op het dak ligt een dakkoffer
:strip_exif()/f/image/C7LqbrufEFSVYjKhohSZIi1D.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rntNQAP5mzol1Twyz9jz90hU.jpg?f=user_large)
De foto is op het noorden gemaakt
Meterkast
:strip_exif()/f/image/cqXxcwQPnqk51AC6N1obEcLp.jpg?f=fotoalbum_large)
Beschikbare (dak)ruimte
We hebben het schuine dak achter waar momenteel al 5 panelen opliggen die op een Growat 1000s aangesloten zijn. Er is echter ruimte voor (zie ik bij de buren) 6x3 (-1 dakraam) panelen, de voorzijde;waar er 5 kunnnen boven de dakkappel, het dak van de dakkapel wellicht ook, de uitbouw 2,40 bij 5,70 en het dak van de garage. 6.10 bij 2,90 Plek genoeg dus.Hellingdak is 35.4
Stand tob van het zuiden; Azimut van 165
Schaduw
Er is nu een pijpje van de mechanische afzuiging die voor schaduw zorgt. Die zou ik graag willen vervangen voor een platte dakpan. Wat de voorzijde van het huis voor toegevoegde waarde is weet ik niet.Jaarverbruik
Ons jaarverbruik staat nu op 2000. Dit is met elektrisch koken en met een CV installatie.Huidige elektriciteitsaansluiting
1faseBudget en doel
Tussen de 7000a9000Wie gaat het project uitvoeren
De installateurBijhouden van data
jaReeds verkregen offertes
:strip_exif()/f/image/Ou7vd7LG1XNgdanCwlmbMRRk.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn vraag aan jullie.
-Zouden jullie het dak aan de voorzijde volleggen en is dit uberhaupt in mijn situatie wel rendabel?
-Voegt Enphase wel wat toe aangezien ik zo goed als geen schaduw heb?
-platte dak ook volleggen voor zover dat past in het budget?
Regio
Overijssel[ Voor 78% gewijzigd door BektLekker op 26-04-2022 19:23 ]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/j6R733PSzA3sOnSB67rwbd3m.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/t44rtBbyK99zzkeSsgJwuryN.jpg?f=fotoalbum_large)