Internet in Frankrijk..mifi nodig?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Registratie: April 2022
  • Laatst online: 28-06-2022
Hi allen,
Ik had reeds op een oude topic gereageerd van vorig jaar maar toch maar even een eigen nieuwe hier.
Ik heb n vraag mbt internet verbinding in Frankrijk.
In juli heb ik gepland een week te werken vanuit het Zuiden van Frankrijk echter ik twijfel aan de wifi daar en wil graag verzekerd zijn van internet.
Nu heb ik al her en rondgevraagd en wat op internet rondgekeken en ik weet ik heb een slot in mijn laptop (welke ik overigens op werk via een van verbinding ik krijg een code op mijn telefoon binnen) waar ik evt een datacard in kwijt zou kunnen. Heb me laten vertellen dat dit sowieso beter en sterker zou kunnen werken als de hotspot op mijn (werk)mobiel.
Ik dacht dus of een datacard te kopen die in mijn laptop te stoppen of is een aparte mifi router een betere oplossing?
Gaat dit ook zondermeer maar op een laptop? Ik kan normaliter ook "gewoon" inloggen op mijn eigen internet en ook op andere (buitenland geen idee van maar verwacht ik ook) locaties.

Ik wil gewoon heel graag de garantie hebben dat ik echt een goede verbinding heb
Dien te werken in vooral teams en oa sap.

Super als er hier mensen zijn die mij kunnen adviseren...alvast hartelijk dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-06 12:02
Ik zou gewoon USB-tethering gebruiken (met je telefoon dus), omdat met een verhuizing zit en tijdelijk een onderkomen heb zit ik nu met USB-tethering op m'n PC. werkt prima, alleen is de 4G verbinding ter plekke natuurlijk bepalend. Op sommige plekken in Frankrijk is die ronduit beroerd, maar dan helpt zo'n MIFI natuurlijk ook niks,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zeker als het maar voor 1 weekje is zou ik gewoon tetheren inderdaad. De bottleneck is de internet snelheid daar, niet zo zeer je notebook. En als de internetverbinding niet de bottleneck is, dan kun je er prima op werken, dus dan hoef je je eigenlijk nergens druk over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ehh dus jullie zeggen eigenlijk...sorry ik ben niet zo zwaar technisch onderlegd op dit gebied...dat de 4g verbinding daar toerplaatse eigenlijk de grootste bottleneck kan zijn inderdaad...maar als de dekking oke is is dus een via mijn hotspot...of als ik deze bundel iets wil ontzien via een extra datacard toch de beste optie? De datacard zou ik dan persoonlijk aanschaffen dus die kan ik dan toch t best in mn laptop stoppen? Maar dit bied geen extra garantie dus op beter internet begrijp ik dan alsnog? 4g dekking is eigenlijk hetgeen waar het allemaal om draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En wat zijn dan de opties eigenlijk als het 4g toch niet echt top is....daar moet toch ook een oplossing voor zijn of bestaat dat dan helemaal niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:37

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Ga eerst een check of je daar überhaupt een signaal hebt.

En als je een signaal krijgt, dan kan je net zo goed via je telefoon hotspotten... Ik merk geen verschil tussen mijn data simkaart in mijn laptop of mijn telefoon op 3g.

Wel merk ik een verschil wanneer ik 4g heb of 5g.

Want dat is de vraag, kan je laptop wel 4g aan? Welk draadloos wan kaartje zit er in?

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hi dank weer voor de reacties! Ik zie op de website van oa aanbieder SFR dat er inderdaad 4g zou moeten zijn...zit echt bijna zowat op t strand dus hoop inderdaad dat t ook zo is....hoe kan ik trouwens checken of mijn laptop ook 4g aankan? Simpelweg uitproberen en dus eerst zo'n datacard aanschaffen of kun je het ook checken ergens in de instelling van je laptop? Heb een Dell latitude 5410...(van mijn werk dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er zit nu overigens nog geen data kaartje in.. die wil ik dan dus puur aanschaffen voor die week..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:43

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Als het echt maar voor één week is, is van je telefoon een hotspot maken veel handiger.
USB tethering die genoemd wordt is via een USB kabel gebruik maken van het internet van je telefoon. Voordeel daarvan is dat je telefoon gelijk opgeladen wordt.

Zoals anderen al gezegd hebben valt of staat het met het bereik daar (heeft jouw provider in NL een roaming contract met SFR?). Een datakaart aanschaffen heeft niet veel zin. Ofwel je betaalt er extra voor per maand omdat je een extra kaart op je abonnement hebt (bij KPN volgens mij € 5 per maand, andere weet ik niet), of je moet een apart data-abonnement afsluiten.

Je kan controleren of er een SIM-kaart in je laptop kan door aan de rechterkant te kijken:
Afbeeldingslocatie: https://i.dell.com/is/image/DellContent//content/dam/ss2/product-images/dell-client-products/notebooks/latitude-notebooks/latitude-5410/media-gallery/laptop_latitude_14_5410_gallery_1.psd?fmt=pjpg&pscan=auto&scl=1&wid=3531&hei=2329&qlt=100,0&resMode=sharp2&size=3531,2329
Onder de sleuf voor de SD-kaart zit bij deze laptop een dicht uitbreidingsslot met een gaatje. Als je die hebt, kan er een SIM-kaart in (net als bij je telefoon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Duw gewoon even je simkaart van je telefoon er in.
Dan zie je het snel genoeg.

Maar je kan via de code onder de laptop op de site van Dell kijken welke onderdelen er in zitten, en dus ook de modem kaart zien.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-06 08:57

Qwerty-273

Meukposter

Www schreef op woensdag 27 april 2022 @ 00:39:
hoe kan ik trouwens checken of mijn laptop ook 4g aankan? Heb een Dell latitude 5410...(van mijn werk dus)
Ga naar de Dell website https://www.dell.com/support en voer daar je Service Tag (die onder op je laptop staat) in. Dan kan je de hardware configuratie zoals als die bij Dell verkocht is zien. Staat daar een mobiel modem op, dan kan je ook controleren of daar 4G ondersteuning op zit.

Het probleem met zo goed als alle laptop modellen is dat tijdens de aanschaf je tal van opties kan toevoegen en weglaten. Ook al zit er bijvoorbeeld wel een fysiek vakje voor een sim op de laptop, dan zit er nog niet altijd een modem in - en heb je er nog niks aan.

-- over tethering via je smartphone, mifi-router of direct in je laptop. Dat maakt niet al te veel uit. In de laptop zelf is makkelijker en ben je niet afhankelijk van een smartphone of router die ook stroom nodig heeft. Kwa snelheid maakt het eigenlijk niets uit.

[ Voor 14% gewijzigd door Qwerty-273 op 27-04-2022 00:56 ]

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:43
Onlangs hadden we hier stroom onderhoud van enexis tijdens het thuiswerken dus modem ging 2 uurtjes uit. Gewoon tethering over 4G, teams sessie ging gewoon prima. Als je maar genoeg data hebt en de 4G ter plekke is goed...niet moeilijker maken dan het is.

Ik heb overigens een zakelijk 4G toestel dus hoef nooit na te denken over het dataverbruik. Maar als dat wel zo is zou je natuurlijk nog video uit kunnen zetten in teams en zo. Scheelt ook in benodigde bandbreedte.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Voor een weekje is de hotspot op je telefoon absoluut de beste optie.

Zuid frankrijk is overigens geen Afrika dus als er aangegeven wordt dat er wifi is dan werkt dat over het algemeen prima.

Mifi, een extra simkaart kopen voor in je laptop, voor een weekje remote werken terwijl je een mobile hotspot hebt absoluut overkill.

De enige situatie waarin het zou kunnen helpen is als je heeeel remote zit en je een 4G richtantenne op je dak zet om uberhaupt 4g te krijgen.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 27-04-2022 04:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk eraan om toch...voor alle zekerheid....een extra datacard aan te schaffen. Sorry ben echt beetje leek, maar ik heb wel even gezocht en zag dat er dus redelijk naast de camping een mast staat van provider Orange. Maar goed de aanschaf van zo'n kaart (en in tegenstelling dat ik dacht dat een verbinding rechstreeks met laptop misschien sterker is als via hotspot) is enkel natuurlijk voor de data en heeft toch niks te maken met het versterken van een signaal he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:12

sus

is druk :+

Zo’n simkaartje doet niets anders dan jouw laptop toegang geven tot het 4G netwerk van de gekozen provider. Heeft verder met signaal geen reet te maken.

Ik zou lekker doen wat alle anderen hier ook zeggen: je mobiel als hotspot via wifi of USB en gaan. Voor die ene week al dat gedoe met extra simkaartjes enzo… ik zie geen enkel voordeel om dat te doen. Dat is toch ook je advies-vraag, wat wij zouden adviseren?

Zeker omdat je zelf al aangeeft er een leek in te zijn. Je kan die sim wel in je laptop steken, en dan? Gaat het je dan lukken om dat allemaal in te stellen? Handleiding is wellicht in het Frans. Ben je straks een volle dag bezig om dan tot de conclusie te komen dat je het niet aan de gang krijgt. Of je laptop blijkt toch geen 4G modem aan boord te hebben.

[ Voor 36% gewijzigd door sus op 09-05-2022 19:36 ]

Pagina: 1