Hoi Tweakers,
Zelf zou ik graag mijn woning willen verbouwen. Ik ben dan ook op zoek naar ideeën en inzichten. Andere inzichten worden dan ook gewaardeerd. De woning staat nu leeg, hierdoor wil ik zoveel mogelijk verbouwing doen voordat ik de woning betrek.
Waar moet ik rekening mee houden. Welke stappen zouden in één keer moeten. En waar zou ik moeten beginnen?
Een extra stap die ik wil maken is om voor te sorteren op gasloos. De woning heeft een plat bitumen dak, en is rond 1970 gebouwd. De verwachting is dan ook dat dit vervangen moet worden over een jaar of 5-10. Het energielabel is B. En er zitten zonnepanelen op het dak. Er zitten geen dragende muren in de woning, anders dan de buitenmuren. Ook sta ik open voor het idee van een smart home
Huidige situatie.
begane grond, punt 3 zit een hr-ketel. punt 4 zit het expansie vat. En op plek 5 de groepenkast.
:fill(white):strip_exif()/f/image/rYA0Fk9FkVAa7DnGtQbJzjIb.png?f=user_large)
Wat wil ik graag doen:
Keuken bij de woonkamer betrekken.
1. Nieuw wc plaatsen.
2. Tussen muren eruit (hierdoor kom je via de voordeur in de keuken binnen)
3. HR-ketel verwijderen, nieuw plaatsen in ''berging''
4. verwijderen van de kast/expansievat
5. Groepenkast blijven bestaan
6. Muur verwijderen
7. toilet verwijderen
In de woonkamer en keuken vloerverwarming, met als doel de bestaande cv af te koppelen.
De bovenverdieping:
:fill(white):strip_exif()/f/image/VUarpaYWs6nEurQOIw8YMkjP.png?f=user_large)
1. Nieuwe badkamer, bad, wc, wasruimte.
2. Badkamer verwijderen, hier opbergruimte van maken. Het witte vlak in de badkamer is een koof met mechanische ventilatie en leidingwerk.
Installeren vloerverwarming over de hele verdieping.
Tips over wat zelf prima te doen is zijn welkom. En misschien wel belangrijker, wat zou er echt door een vakman opgepakt moeten worden? Verleggen leidingen, en mocht je inzicht hebben in welke kosten ik verwachten hoor ik dit graag.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Zelf zou ik graag mijn woning willen verbouwen. Ik ben dan ook op zoek naar ideeën en inzichten. Andere inzichten worden dan ook gewaardeerd. De woning staat nu leeg, hierdoor wil ik zoveel mogelijk verbouwing doen voordat ik de woning betrek.
Waar moet ik rekening mee houden. Welke stappen zouden in één keer moeten. En waar zou ik moeten beginnen?
Een extra stap die ik wil maken is om voor te sorteren op gasloos. De woning heeft een plat bitumen dak, en is rond 1970 gebouwd. De verwachting is dan ook dat dit vervangen moet worden over een jaar of 5-10. Het energielabel is B. En er zitten zonnepanelen op het dak. Er zitten geen dragende muren in de woning, anders dan de buitenmuren. Ook sta ik open voor het idee van een smart home

Huidige situatie.
begane grond, punt 3 zit een hr-ketel. punt 4 zit het expansie vat. En op plek 5 de groepenkast.
:fill(white):strip_exif()/f/image/rYA0Fk9FkVAa7DnGtQbJzjIb.png?f=user_large)
Wat wil ik graag doen:
Keuken bij de woonkamer betrekken.
1. Nieuw wc plaatsen.
2. Tussen muren eruit (hierdoor kom je via de voordeur in de keuken binnen)
3. HR-ketel verwijderen, nieuw plaatsen in ''berging''
4. verwijderen van de kast/expansievat
5. Groepenkast blijven bestaan
6. Muur verwijderen
7. toilet verwijderen
In de woonkamer en keuken vloerverwarming, met als doel de bestaande cv af te koppelen.
De bovenverdieping:
:fill(white):strip_exif()/f/image/VUarpaYWs6nEurQOIw8YMkjP.png?f=user_large)
1. Nieuwe badkamer, bad, wc, wasruimte.
2. Badkamer verwijderen, hier opbergruimte van maken. Het witte vlak in de badkamer is een koof met mechanische ventilatie en leidingwerk.
Installeren vloerverwarming over de hele verdieping.
Tips over wat zelf prima te doen is zijn welkom. En misschien wel belangrijker, wat zou er echt door een vakman opgepakt moeten worden? Verleggen leidingen, en mocht je inzicht hebben in welke kosten ik verwachten hoor ik dit graag.
Alvast bedankt voor het meedenken.