Toon posts:

DVD beeld niet vloeiend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
een paar dagen terug heb ik Pioneer 106s DVD gekocht. Nu loopt het beeld alles
behalve vloeiend. Mijn systeem bestaat uit een Celeron 466, 256 MB intern, Soundblaster 64 PCI, Abit GeForce 2 MX 32 MB (TV-out). De DVD zit
als slave, de HD als master. Heeft iemand enig idee wat hiervan de oorzaak kan zijn?
kan het eventueel de drivers van de GeForce 2 zijn, de detonator drivers misschien installeren...
Tevens heb ik al geprobeerd de DMA aan het uit te schakelen, maar zonder enige vooruitgang.

Verwijderd

dat heb ik ook gehad maar dan met mij Aopen.
ik heb toen PowerDVD genomen toen was het probleem weg :)

• FoxzMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-03 20:35
Staat de AGP-snelheid van je AGP-poort wel op de hoogste snelheid ??

het verschil tussen 1x en 2x is al heel snel te merken. Tussen 2x en 4x wat minder.

-

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01:21

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Zou DVD op aparte IDE poort zetten als Master.
En draai je veel progjes?
Virusscanners ed.
Probeer ctrl-alt-del en schakel alle runnende programmas uit.
Op explorer en systray na.
En zet bij dvd, dma aan.
En probeer op nieuw af te spelen.

Zou moeten werken. succes

Verwijderd

Topicstarter
De DMA heb ik reeds geprobeerd, maar dit maakt geen verschil. De AGP bus staat op 2X (het maximale wat het moederbord aan kan). Verchillende soorten DVD-programma's gebruikt, zoals PowerDVD, WinDVD, Intervideo DVD (bij de GeForce2 erbij geleverd).
Het systeem detecteert de DVD als UDMA66, lijkt me op zich wel positief. Ik heb de brander en een andere kleinere HD al op de second IDE aangesloten, door de Pioneer op master te zetten lijkt me niet veel kans van slagen. Nog enig ander idee wat het probleem zou kunnen zijn, want ik zit met m'n handen in mijn haar...

Verwijderd

Topicstarter
Is een Celeron 466 voldoende om DVD af te spelen, ik heb geen idee waar het probleem kan liggen...

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op maandag 27 augustus 2001 12:20 schreef Ringo-1 het volgende:
Is een Celeron 466 voldoende om DVD af te spelen, ik heb geen idee waar het probleem kan liggen...
Dat denk ik niet. Mijn P3-800 heeft namelijk 60-70% processor-belasting tijdens het spelen van DVD's. Om DVD te spelen moet je met minstens 600MHz aankomen, anders moet je een hardwarematig kaartje nemen (Hollywood+ ofzoiets toch?)

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Topicstarter
heb zojuist bij iemand een DVD afgespeeld op een systeem met een Celeron 450 en een TNT kaart en zelfs een Soundblaster 16, hier lopen de films perfect...ik neem aan dat het op mijn systeem (466) dan toch ook mogelijk moet zijn...

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op maandag 27 augustus 2001 14:34 schreef Ringo-1 het volgende:
heb zojuist bij iemand een DVD afgespeeld op een systeem met een Celeron 450 en een TNT kaart en zelfs een Soundblaster 16, hier lopen de films perfect...ik neem aan dat het op mijn systeem (466) dan toch ook mogelijk moet zijn...
Perfect? Een SB16 kan niet eens de 48kHz samplefrequentie aan van DVD. Enne... 450MHz celerons bestaan niet. Die van hem is vast een 300A @ 450, die van jou draait op slechts 66MHz FSB, waardoor die 450 (die een FSB van 100 heeft) effectief ietsie sneller uit kan vallen.

Een TNT is niet speciaal snel voor films. Veel Ati kaarten hebben wel een beetje hardware-versnelling voor DVD aan boord, misschien dat je daar nog wat aan hebt.

Ik blijf het verhaal van die 450MHz vreemd vinden. Als mijn P3 800 al 70% gebruikt maximaal, dan zal een 560MHz al 100% trekken. Laat staan een celeron, laat staan op 450MHz.

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Topicstarter
Het is inderdaad een overgeklokte Celeron (300-->450), en de SB16 geeft perfect geluid...dus het zou mogelijk moeten zijn, ben er alleen nog niet uit wat bij mij nu het probleem vormt...
Pagina: 1