Stekkerdoos voor gebruik in Amerika

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flabsie
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 30-08-2022
Hoi iedereen, ik hoop dat dit de juiste plek is voor mijn vraag. Wist niet 100% zeker waar dit nou precies onder valt... :)

Ik vertrek volgende week voor een langere periode naar Amerika, en zal daar langere tijd op eenzelfde plek verblijven. Oorspronkelijk was ik van plan om een heleboel adapters of verloopstukken mee te nemen zodat ik al mijn devices kon insteken daar. Alleen vroeg ik me toen af: zijn er ergens stekkerdozen verkrijgbaar die een male Type A (Amerikaanse) stekker heeft om in de muur te steken. Maar dat de stekkerdoos an sich dan Europese female stopcontacten heeft?

Ik heb al even zitten zoeken op allekabels, amazon en bol, maar daar vind ik niet wat ik zoek.

Mocht iemand een link hebben naar het product dat ik zoek zou dat helemaal top zijn! Mocht dat nu niet bestaan, dan wordt het alternatief om mijn Europese stekkerdoos mee te nemen en die dan via een verloopstuk in de muur te steken. Zijn er dan dingen waar ik op moet letten wat betreft dat verloopstuk/adapter? Ik hoor het graag!

Beste antwoord (via Flabsie op 28-04-2022 14:50)

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:19

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

D-dark schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 09:54:
[...]

Als dat zo is en de adapter ook op 110 werkt dan alleen een nieuw netsnoer die je erin stopt.
Die kan je vaak losklikken en vervangen. Geeft je meer flexibiliteit dan overal je stekkerblok mee naartoe nemen.
Aangezien verreweg de meeste electronica tegenwoordig gebruik maakt van geschakelde voedingen, en die werken van 100 - 240 Volt, is het alleen de stekker die gebruik lastig maakt buiten Nederland.

Dan heb je de keuze om +€100 uit te geven aan nieuwe adapters (waarschijnlijk meer, goede/veilige laptop adapters zijn niet goedkoop) of één goed stekkerblok van +/- €25 met goede reisstekker. Ik weet mijn keuze dan wel. Sterker nog, als ik naar een land op vakantie ga met afwijkende stopcontacten en mijn verblijf is 2 weken of meer, dan gaat er standaard een stekkerblok mee in de bagage.

En onderschat niet hoe duur een omvormer van 110 naar 220 is, los van dat de meesten niet corrigeren voor de netfrequentie (want dat maakt het helemaal kostbaar).

@Flabsie
Als alles wat je wilt aansluiten geschikt is voor 110V, dan is de makkelijkste manier een stekkerblok geschikt voor 16 ampère met een degelijke reisstekker. Ik heb op deze manier 4 maanden in Singapore ook mijn eigen spullen gebruikt.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Alle reacties

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:27

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb destijds gewoon een reisstekker / verloop en een verlengsnoer meegenomen. Waar je even rekening mee moet houden is dat de apparatuur die je aan wilt sluiten ook op 110v kan werken, want dat hebben ze daar.
Verder is dat verreweg de makkelijkste optie voor je Europese spullenboel.
Los verloopje haal je voor weinig bij de lokale Bestbuy mocht je er een nodig hebben. In de badkamer kan een extra verloopje voor je scheerapparaat wel handig zijn.

Overigens zij elektrische apparaten in de is meestal goedkoper, dus spul daar kopen is ook een optie.

[ Voor 10% gewijzigd door The Eagle op 24-04-2022 11:36 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Amerikaanse Stekker kopen (dat moet denk ik wel lukken) deze aan een stekkerblok zetten met NL outlets?

hooguit dat een eventueel neon lampje in de schakelaar het niet doet.. en verder is het 120V 60HZ de gebruikelijke spanning in de VS

404 Signature not found

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik heb de stekker van een stekkerdoos afgeknipt, en daar een C14 connector opgezet.
Afbeeldingslocatie: https://www.kabeldirect.nl/media/image/81/51/19/d-252F0-252F3-252F5-252Fd035037817a798f92cd9472399e12d978a1953d9_Apparaat_contrastekker_C14_zelfmontage_4_600x600@2x.jpg

Vervolgens koopo je in America een netsnoer, daar zit een C13 connector op.

Door een C13/C14 connector kan je 2.500 watt trekken, een dat voldoet prima.

Wel zorgen dat de adapters die je hebt voor je electronica wel op 110v 60hz werken.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Idd verlengsnoer en één adapter.

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:25

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Geen ervaring met US, maar wel met UK.
Ik heb een stekkerblok meegenomen en ter plekke een stekker gekocht en die erop gezet.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricTC
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:46
Voor vakanties heb ik zoiets (zonder USB)
https://www.powercubes.eu...ercube-rewirable-duo-usb/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Als je een travel stekker koopt met een verlengsnoer/stekker blok, check, lengte van de draad, vermogen, en de positie van de stekker gaten of er voldoende in kan. Een tweede stekker blok kan handig zijn.

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:13

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar CEA want dit heeft vrij weinig met computerhardware te maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:02
Die moet je alleen heel erg goed verpakken in je koffer.
Bij mij zijn er al twee in de koffer gesneuveld door het gooien met koffers op de luchthavens.

Daarom ben ik met die Powercubes gestopt, te gammel gemaakt, te kwetsbaar.

Ik neig zelf naar zoiets:

Een stekkerdoos met een C14 aansluiting:
https://www.onlinekabelsh...-stekker-naar-stopcontact

En dan een C13 naar type B, NEMA:
https://www.onlinekabelsh...-c13-plug-zwart-1-8-meter

En voor de laptop direct de juiste kabel:
https://www.onlinekabelsh...t-c5-plug-zwart-1-8-meter

[ Voor 39% gewijzigd door RobbieT op 25-04-2022 13:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-10 11:25

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Wel even een tip:
Veel reisstekkers staan het niet toe dat je een Europese stekker met dikkere polen (veelal te vinden aan verdeelblokken) gebruikt, maar kun je er alleen je USB lader insteken die dunnere polen hebben. Controleer dit dus wel voordat je iets koopt.

Zit nu zelf in de UK en moet ongeveer met een hamer de stekker van mijn verdeelblok in de reisstekker slaan.

Zorg dus dat je de juiste reisstekker hebt en controleer niet alleen dat het van US naar EU is, maar dat de geaarde stekkers ook echt passen.

De tip van @RobbieT levert je gewoon het beste resultaat op mijn inziens. Voor zo'n dure trip moet je geen stekkers willen afknippen maar gewoon een paar tientjes besteden voor een degelijke oplossing die je ook weer eenvoudig elders kunt gebruiken.

[ Voor 19% gewijzigd door Hann1BaL op 25-04-2022 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:37

FeaR

In GoT we trust

CEA > AZ

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:51

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Wat ik kan aanraden is voor je laptop, die nu waarschijnlijk een dikke CEE7/7 randaardestekker heeft, een kabel te kopen voor een CEE 7/16 eurostekker. Waarom? Nou, om te beginnen neemt is zo'n europlug omdat hij lekker dun is veel minder plek in, in tassen. Ten tweede is zo'n europlug compatibel met veel meer stopcontacten, bijvoorbeeld Italiaanse en Zwitserse stopcontacten zijn wel compatibel met de europlug, maar niet met de randaardestekker. Mocht je in Engeland terecht komen zonder verloopstuk dan kun je je geluk beproeven de europlug in een scheerstopcontact te steken. Ten derde, en hier relevant, is een verloopje van de europlug naar een Amerikaanse stekker piepklein en past zo in je laptoptas, terwijl je voor een randaardestekker een groot en onhandig verloopstuk nodig hebt.

Een europlug heeft geen aarde, maar aarde is voor een laptop overbodig.

Op AliExpress kun je ook verloopjes vinden van de mickey-mouse-connector je vaak op laptopvoedingen vindt naar C13 of naar een "acht"-connector, ook dat kan soms nuttig zijn, die heb ik ook. De kabel van mickey-mouse naar europlug is evenwel mijn beste koop geweest en gebruik ik permanent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:51

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Omdat tegenwoordig veel USB is, is ook een USB-lader met Amerikaanse stekker een goed idee. In Nederland in ANWB-winkels te krijgen, zo nodig lokaal in de V.S. en anders... let en goed op wat je koopt... AliExpress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
Ik heb voor de USB voeding en dingen als een tondeuze gewoon een verloop:
https://www.onlinekabelsh...n-japan-niet-geaard-46324

Kost een paar euro en is handiger dan weer een lader met een ander soort stekker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:46
Als je voor een langere tijd is, stekker er af knippen en een Amerikaanse er aan zetten. Er gaat niks boven een goede connectie. Zeker omdat met 110V de stroom 2x zo hoog is.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:40
Ik heb hier al 2 jaar een EU stekkerdoos met een US adapter ertussen ingeplugt zitten. Gaat prima :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbieT
LordSinclair schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:49:
Als je voor een langere tijd is, stekker er af knippen en een Amerikaanse er aan zetten. Er gaat niks boven een goede connectie. Zeker omdat met 110V de stroom 2x zo hoog is.
Dan is het net de vraag hoe goed je de stekker aansluit of het verbetering geeft. Maar goed.
We hebben het hier over het aansluiten van een laptop, usb-voeding, dat soort dingen.

Niet echt veel vermogen dus.

Ik neem meestal geen stoomstrijkijzer mee en een föhn heb ik niet meer nodig. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17:18
Stekkerblok meenemen. Voor je gaat: testen of alles past - adapters en stekkers passen vaak niet naast elkaar.... Dan bij aankomst even bij Walmart of Target of willekeurige supermarkt/dollarstore/drugstore langs gaan en een stekker kopen. O ja, koop ook meteen een schroevendraaiertje, anders kun je nog niks....

Let op: 110V 60Hz.....

Geen idee wat je mee wilt nemen en hoe lang "langere tijd" is. Met modulaire kabels kun je beter een paar nieuwe kabels kopen. Eigen ervaring: Verloopjes maken/meenemen is altijd gehannes. Idem als je spul daar vandaan meebrengt deze kant op. gaat je verloopje ook mee als je een weekendje weg gaat? Ik heb regelmatig een "oeps" momentje gehad waarna er na een tripje naar de weer geknipt en geschroefd moest worden. Gelukkig worden stekkers en schroevendraaiers in vrijwel alle winkels verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
zelf maken van reis-stekkerdozen is ook een optie? stekkerdoos naar keuze en de stekker omwisselen.
kan je thuis alvast testen door je reisstekker te gebruiken, en daarna neem je je stekkerdoos mee en laat je je reisstekker thuis.
let wel op je spullen in landen met afwijkende voltages! (maar dat is geen probleem van je stekkerdoos an sich)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:03
RaZ schreef op zondag 24 april 2022 @ 11:46:
Door een C13/C14 mag je 10A trekken, dat is bij 230V dus 2300 watt, maar bij 110V is dat 1100 watt.
Dat is nog steeds zat voor een laptop/computer, maar bijvoorbeeld niet voor een waterkoker of koffiezetapparaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piotr123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:37
Snoertje met euro stekker van een oud apparaat afknippen. Aan stekkerblok zetten het liefst zonder(een oude)aarde, daar past alles in. Ook handig in europa als je maar 1 of 2 stopcontacten op een kamer hebt. Wereld stekker, klaar.
Ik heb er zo 3 liggen voor de vakanties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ik neem gewoon een weredstekker mee en een NL stekkerblok. Werkt prima.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:09
Eigenlijk denk ik dat je geen stekkerblok nodig hebt maar eenmalig moet investeren in nieuwe adapters

Telefoon. Nieuwe daar kopen.
Laptop. Ook goed te bestellen.

Voor wat er echt overblijft kan je desnoods een converter van 110 naar 220 kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:46
D-dark schreef op maandag 25 april 2022 @ 21:32:
Eigenlijk denk ik dat je geen stekkerblok nodig hebt maar eenmalig moet investeren in nieuwe adapters

Telefoon. Nieuwe daar kopen.
Laptop. Ook goed te bestellen.

Voor wat er echt overblijft kan je desnoods een converter van 110 naar 220 kopen.
Beetje overkill hè als alleen de stekker niet past maar het voor de rest dezelfde adapter is ;)

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

RaZ schreef op zondag 24 april 2022 @ 11:46:
Ik heb de stekker van een stekkerdoos afgeknipt, en daar een C14 connector opgezet.
[Afbeelding]

Vervolgens koopo je in America een netsnoer, daar zit een C13 connector op.

Wel zorgen dat de adapters die je hebt voor je electronica wel op 110v 60hz werken.
Dit is precies wat ik ook gedaan heb idd, die C13's kun je overal ter wereld krijgen met een lokale stekker aan het andere eind. Ik heb er een kleine collectie van nu.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:09
LordSinclair schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 08:05:
[...]

Beetje overkill hè als alleen de stekker niet past maar het voor de rest dezelfde adapter is ;)
Als dat zo is en de adapter ook op 110 werkt dan alleen een nieuw netsnoer die je erin stopt.
Die kan je vaak losklikken en vervangen. Geeft je meer flexibiliteit dan overal je stekkerblok mee naartoe nemen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:19

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

D-dark schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 09:54:
[...]

Aangezien verreweg de meeste electronica tegenwoordig gebruik maakt van geschakelde voedingen, en die werken van 100 - 240 Volt, is het alleen de stekker die gebruik lastig maakt buiten Nederland.

Dan heb je de keuze om +€100 uit te geven aan nieuwe adapters (waarschijnlijk meer, goede/veilige laptop adapters zijn niet goedkoop) of één goed stekkerblok van +/- €25 met goede reisstekker. Ik weet mijn keuze dan wel. Sterker nog, als ik naar een land op vakantie ga met afwijkende stopcontacten en mijn verblijf is 2 weken of meer, dan gaat er standaard een stekkerblok mee in de bagage.

En onderschat niet hoe duur een omvormer van 110 naar 220 is, los van dat de meesten niet corrigeren voor de netfrequentie (want dat maakt het helemaal kostbaar).

@Flabsie
Als alles wat je wilt aansluiten geschikt is voor 110V, dan is de makkelijkste manier een stekkerblok geschikt voor 16 ampère met een degelijke reisstekker. Ik heb op deze manier 4 maanden in Singapore ook mijn eigen spullen gebruikt.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flabsie
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 30-08-2022
Denk dat ik op basis van de reacties hier m'n geluk ga beproeven met een Europees stekkerblok + fatsoenlijke reisstekker. Ik maakte me iets teveel zorgen over dat ik niet voldoende stroom zou kunnen trekken voor de combinatie van laptop + usb opladers + een derde device, maar dat zou dus geen probleem moeten zijn. Zelf stekkers knippen etc ben ik geen enorme fan van, dus liever een kant-en-klaar oplossing.

Mocht het nu toch tegenvallen zal ik daar eens naar de lokale bouwmarkt gaan, moet je toch ook eens geweest zijn :)

Thanks voor de input iedereen!
Pagina: 1