G903 gaat niet meer aan

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Topicstarter
L.S.

Mijn favoriete muis gaat niet meer aan na 2 jaar en 3 maanden gebruik. (geen reactie, niets, lichtjes, trekt nauwelijks lading. Dit gebeurde nadat hij uit stond voor c.a. twee weken en ik deze daarna weer uitgezet heb.

Wat heb ik geprobeerd:

- opnieuw connectie maken met verschillende kabels (werkt niet)
- verschillende laders (powerbank, nameless, 12 uur lang)
-resetknop/aanknop aan-uit (dit is geen true reset want dan is er power voor nodig)
- batterij vervangen (en oude weer terug wisselen) nu zit weer de nieuwe er in
- flatcable opnieuw monteren

Wat kan ik verder nog doen om deze muis te proberen te repareren? Kan ik iets vervangen op het PCB of is er een hardware reset/switch, waar moet ik naar kijken voor schade? Condensator o.i.d.? Ik was er altijd mega zuinig op maar PRECIES na de garantietermijn ging hij stuk ergens heb ik het idee dat dit planned obscolecense is en graag repareren ik het i.p.v. nog meer e-waste te produceren.

Koekje 🍪
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZPL7S9t5I6bEq_48gP4K9jofHI8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vTwTKFYl4NGoC5JssXkcyTOR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oVVcs5keanHXT2FbWxxpRAYrSxE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nYOtSTqwUKjtqh5TnbP61aKp.jpg?f=fotoalbum_large

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juuls kr
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16-01 15:14
hoi, paar ideetjes (ik ben geen expert)
het licht of aan je pcb dus kijk of er zichtbare krassen, brandplekjes of andere schade op zit of dat er een condensator is gaan lekken.
andere optie is je stroom voorziening, licht dan niet aan de batterij maar aan de stroomvoorziening/ aansluiting op het pcb dit kan je meten denk ik (geen idee hoe misschien een filmpje op youtube of zo).

Lego-fanboy pc-enthousiast gamer