Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidN83
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 28-04-2022
Ik ben eens aan het uitkijken naar een vervanging voor een Oneplus 7T.

Na heel wat opzoeken, reviews lezen, filmpjes kijken,... is er nog twijfel tussen de Samsung S22, S22+ en de OP 10pro.

Ik ben gisteren eens langsgeweest bij een Mediamarkt in de buurt op een aantal toestellen eens in de hand te hebben. Jammer genoeg geen Oneplus.

Op het eerste gevoel vond ik de "gewone" S22 heel leuk van formaat. Hij was heel hanteerbaar en leuk om mee te werken.
Nu kwam de twijfel boven omdat er op dit moment een extra inruilwaarde is op het huidige toestel van 200 euro (op de S22+ en ultra, niet de gewone).
Daarmee zou ik eigenlijk bijna minder betalen voor de S22+ dan de gewone versie wat dan ook weer interessant is.
Daarnaast spreekt de OP10 pro me ook heel erg aan. Ik heb wel altijd goede ervaringen gehad met OP maar het update beleid is niet zo goed als van Samsung...
Dus, de eeuwige twijfelaar in mij is weer ontwaakt 😏

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1271350

DavidN83 schreef op zondag 24 april 2022 @ 08:23:
Ik ben eens aan het uitkijken naar een vervanging voor een Oneplus 7T.

Na heel wat opzoeken, reviews lezen, filmpjes kijken,... is er nog twijfel tussen de Samsung S22, S22+ en de OP 10pro.

Ik ben gisteren eens langsgeweest bij een Mediamarkt in de buurt op een aantal toestellen eens in de hand te hebben. Jammer genoeg geen Oneplus.

Op het eerste gevoel vond ik de "gewone" S22 heel leuk van formaat. Hij was heel hanteerbaar en leuk om mee te werken.
Nu kwam de twijfel boven omdat er op dit moment een extra inruilwaarde is op het huidige toestel van 200 euro (op de S22+ en ultra, niet de gewone).
Daarmee zou ik eigenlijk bijna minder betalen voor de S22+ dan de gewone versie wat dan ook weer interessant is.
Daarnaast spreekt de OP10 pro me ook heel erg aan. Ik heb wel altijd goede ervaringen gehad met OP maar het update beleid is niet zo goed als van Samsung...
Dus, de eeuwige twijfelaar in mij is weer ontwaakt 😏
Hoezo geldt die extra 200 euro inruilwaarde niet op de gewone? In de samsung store wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidN83
Nee, in Mediamarkt is er een extra inruilwaarde van 200 euro op de S22+, ultra en de fold...
Bij Coolblue ook maar op de gewone S22 is dan wel een extra inruilwaarde van 100 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 30-07 12:59
Zou je niet ook willen vergelijken op OS?
Ik vind Samsung altijd vol staan met bloatware. Oneplus deed dat jarenlang beter. Als dat nu nog zo is, zou de keuze voor mij eenvoudig zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door Pannencouque op 24-04-2022 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidN83
Ik heb eigenlijk heel weinig ervaring met Samsung. Vroeger nog een S8 gehad maar na 2 jaar was ik er niet meer heel tevreden van (traag, batterij, af en toe eens vastlopen,...)
Eigenlijk begonnen met de Oneplus 1 en daarna kocht ik vooral Huawei (waar ik wel heel tevreden mee was) en dan weer terug naar Oneplus met deze 7T.
De nieuwste Samsung toestellen leken op het eerste gezicht wel heel aantrekkelijk maar ik mis gewoon ervaring met Samsung vandaar dat ik hier eens pols naar de mening van mensen die mss wel ervaring hebben met beide merken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:45
€200 korting via samsung portal op de s22,s22+ ultra via ing code, of als je meteen inlogt via samsung members app, portal.

https://nl.pepper.com/aan...48?page=7#comment-2571477

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Pannencouque schreef op zondag 24 april 2022 @ 09:09:
Zou je niet ook willen vergelijken op OS?
Ik vind Samsung altijd vol staan met bloatware. Oneplus deed dat jarenlang beter. Als dat nu nog zo is, zou de keuze voor mij eenvoudig zijn.
Heb je recent überhaupt een Samsung telefoon in bezit gehad? Ik ben na 7 jaar Oneplus (de 1, 3, 6 en 8T) net overgestapt op een S22 Ultra en... het bevalt eigenlijk erg goed. Nooit verwacht dat ik een Samsung zou aanschaffen, was er altijd fel op tegen vanwege de slechte naam die Samsungs software had.

Je kan 95% van alle bloatware er zeer eenvoudig van af halen door het simpelweg te deinstalleren. Samsung wijkt verder wat af van stock Android, maar de one UI schil valt me alleszins mee. Paar handige extra features en goed te customizen. Zeker met nova launcher dat ik altijd gebruik. Ik krijg nu zelfs soms beveiligingsupdates voordat de Pixel 6 (Pro) lijn ze ontvangt.

Het enige dat ik mis is het supersnelle 65w opladen en de alert slider. Ik weiger echter bij Oneplus te blijven omdat de nieuwe OPPO merge de hele software vernaggelt, de camera erg matig blijft en de updates compleet waardeloos zijn. Korte ondersteuning en altijd erg late releases vol met bugs.

Samsung wint het op gebied van bouwkwaliteit, display, camera's, updatebeleid en vandaag de dag zelfs op software schil zelf naar mijn mening. Ze mogen nog iets meer focussen op snelheid en minder op animaties, maar verder is het tiptop in orde qua stabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 30-07 12:59
stin00 schreef op woensdag 27 april 2022 @ 13:48:
[...]

Heb je recent überhaupt een Samsung telefoon in bezit gehad?

[...]

Het enige dat ik mis is het supersnelle 65w opladen en de alert slider. Ik weiger echter bij Oneplus te blijven omdat de nieuwe OPPO merge de hele software vernaggelt, de camera erg matig blijft en de updates compleet waardeloos zijn. Korte ondersteuning en altijd erg late releases vol met bugs.

Samsung wint het op gebied van bouwkwaliteit, display, camera's, updatebeleid en vandaag de dag zelfs op software schil zelf naar mijn mening. Ze mogen nog iets meer focussen op snelheid en minder op animaties, maar verder is het tiptop in orde qua stabiliteit.
Om je vraag te beantwoorden: ja, voor werk jaren zo'n ding gehad en was niet tevreden. Hoe dan ook, je opmerkingen zijn wellicht wel terecht, ik heb nog een OP5 dus ben niet bekend met de recente modellen. Dat betekent dus dat ik uitzoekwerk te doen heb als deze overlijdt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
DavidN83 schreef op zondag 24 april 2022 @ 09:03:
Nee, in Mediamarkt is er een extra inruilwaarde van 200 euro op de S22+, ultra en de fold...
Bij Coolblue ook maar op de gewone S22 is dan wel een extra inruilwaarde van 100 euro...
Via de ING winkel (S21 aanklikken om in de Samsung winkel te komen) krijg je korting en 200 euro extra inruil en dan kan je de normale S22 voor 521.65 euro bestellen.

[ Voor 4% gewijzigd door Ernemmer op 27-04-2022 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:03

Steeffoon

Smartphone-nerd

Ik kwam nu pas je topic tegen. Ik heb de S22+ een paar weken ter test gehad, net als de OnePlus 10 Pro die momenteel mijn daily-driver is. Ik stap over naar de S22+. De accuduur is beduidend beter bij de Samsung, al is het jammer dat het snel opladen niet op de Samsung zit. De camera van de OnePlus leek op het eerste gezicht echt wel goed, maar met wat vakanties achter de rug, moet ik concluderen dat deze lang niet het resultaat van Samsung behaalt. Overigens; ik vind OxygenOS 13 ook een stuk kinderlijker geworden dan voorgaande versies. Helaas.
Ik zou dus kiezen voor de S22+.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Pagina: 1