Op een drukke zaterdag botste bij het uitparkeren een andere auto tegen mij op.
We gingen gelijktijdig achteruit, ik zag hem net op tijd, schatte in dat ik telaat zou zijn om te schakelen en weer vooruit het in vak te rijden. Dus ik toeterde maar ook daarmee was ik telaat want hij had al ingedraaid en reed tegen mij aan.
Niet zoveel schade, hele kleine plekjes in de lak en een schaaf over de bumper.
Ik schat zo rond 200 euro maar ik heb er nog niet naar laten kijken.
Hoewel ik stilstond, denk ik dat het lastig te bewijzen is, we waren beide aan het uitparkeren net voor het gebeurde.
Mijn vraag is, heeft het zin hierover contact op te nemen met de verzekering, of moet ik geen slapende honden wakker maken en het zelf betalen?
Bij voorbaat excuses voor een beetje random vraag.
Maar misschien is het ook voor anderen nuttig om hier ervaringen over te delen.
We gingen gelijktijdig achteruit, ik zag hem net op tijd, schatte in dat ik telaat zou zijn om te schakelen en weer vooruit het in vak te rijden. Dus ik toeterde maar ook daarmee was ik telaat want hij had al ingedraaid en reed tegen mij aan.
Niet zoveel schade, hele kleine plekjes in de lak en een schaaf over de bumper.
Ik schat zo rond 200 euro maar ik heb er nog niet naar laten kijken.
Hoewel ik stilstond, denk ik dat het lastig te bewijzen is, we waren beide aan het uitparkeren net voor het gebeurde.
Mijn vraag is, heeft het zin hierover contact op te nemen met de verzekering, of moet ik geen slapende honden wakker maken en het zelf betalen?
Bij voorbaat excuses voor een beetje random vraag.
Maar misschien is het ook voor anderen nuttig om hier ervaringen over te delen.