Aanbieden van unieke digitale producten via WooCommerce

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeeCaribe
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 24-02-2023
Goedendag,

Via mijn website bied ik inloggegevens voor een specifiek App op de smartphone aan.
Ik wil graag dat klanten nadat ze een specifiek product binnen de app hebben geselecteerd een mail of een downloadlink naar de eenmalige inloggegevens ontvangen.

Via Woocommerce kan ik aangeven dat het een downloadbaar product is en/of een email met de gegevens verzenden na afronding van bestelling.
Maar op welke manier kan ik er voorzorgen dat er steeds nieuwe inloggegevens worden verstuurd?

De codes worden in een andere applicatie gegenereerd en ik kan er per product een hele reeks klaarzetten.

Weet iemand een manier waarop bv een database gebruikt kan worden die steeds de bovenste code ophaalt en verwijderd wanneer deze uitgegeven is?
Zijn daar plugins voor (ik heb er nog geen één kunnen vinden) of is het mogelijk dat ik bv een reeks aan PDFs klaar zet met de gegevens en dat steeds één beschikbaar is en vervangen wordt voor de volgende?

Ik hoop dat ik het probleem duidelijk heb uitgelegd.

(mijn werkwijze nu is dat ik een bestelling ontvang en de inloggegevens in een standaard mailsjabloon plak en verstuur. Mijn verwachting is dat dit toch 'eenvoudig' automatisch moet kunnen alleen ben ik er nog niet uit op welke wijze. Ik heb diverse ticket plugins geprobeerd maar daarin kan je zelf de ticketgegevens niet veranderen maar deze worden automatisch gegenereerd)

Alvast dank voor het meedenken!
Bart

...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Wordpress & WooCommerce

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
API oplossing, de applicatie waar de inloggegevens vandaan komen biedt ook een API. Hiermee zou een koppeling tussen de websites opgezet kunnen worden zodat de gegevens automatisch opgehaald kunnen worden.
In feite zou dit voor mij de perfecte oplossing zijn omdat dan bv het mailadres als inloggegevens kunnen dienen. Maar de offertes voor een dergelijke koppeling liggen ver boven mijn budget als startende ondernemer.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:28
Wat ik hier lees is een maatwerkoplossing, er zijn waarschijnlijk geen standaard plug-ins voor.

Ik denk dat je hier wat geld in moet investeren en iemand die plug-in / api-koppeling laten schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeeCaribe
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 24-02-2023
Beste Bernhard,

Bedankt voor je reactie. Op zich vind ik het geen probleem op hier wat in te investeren maar de offertes die ik nu ontvang zijn vanaf 1200,-. Dit staat naar mijn idee niet helemaal in verhouding met wat ik probeer op te zetten.
Dus een API koppeling met het andere platform is noodzakelijk maar ik ga er vanuit dat het toch mogelijk moet zijn om een mail of download link te genereren uit een bestand met codes of een set aan kant-en-klare PDF's.
Als het wat kost om dat op te zetten is het geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jammo
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 13:51
Nu heb ik zelf geen ervaring met Woocommerce, dus ik kan wat dat betreft niet inhoudelijk reageren op hoe makkelijk / moeilijk het is.

Qua offertes die je hebt gehad, schrik ik eerlijk gezegd niet zo snel van een dergelijk bedrag.
Als je er even vanuit gaat dat je voor het laten maken van 'iets' toch snel tussen de 50 en 100 EURO per uur moet betalen.
Uiteraard kan het zijn dat je beschrijving niet duidelijk genoeg is, en dat iemand denkt dat het teveel werk is.
Maar, over het algemeen (tenzij dat iets echt heel simpel / voorzichzelf sprekend is en binnen een uur klaar is) ben je met alles wat er bij komt kijken al snel een behoorlijke tijd kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:38

Rmg

BeeCaribe schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 23:05:
Beste Bernhard,

Bedankt voor je reactie. Op zich vind ik het geen probleem op hier wat in te investeren maar de offertes die ik nu ontvang zijn vanaf 1200,-. Dit staat naar mijn idee niet helemaal in verhouding met wat ik probeer op te zetten.
Dus een API koppeling met het andere platform is noodzakelijk maar ik ga er vanuit dat het toch mogelijk moet zijn om een mail of download link te genereren uit een bestand met codes of een set aan kant-en-klare PDF's.
Als het wat kost om dat op te zetten is het geen probleem.
Voor maatwerk niet een heel raar tarief toch.

Een beetje developer zit ergens tussen de 80-120 aan uurtarief.

Dan heb je het over 10 tot 15 uur werk, inclusief requirements, implementatie en oplevering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Als ik even gauw zoek, vind ik Box Office https://woocommerce.com/products/woocommerce-box-office/, wat integreert met https://woocommerce.com/products/woocommerce-order-barcodes/.

Dan ben je voor $ 179(+79?) één stap verder, maar inderdaad, die genereert zelf de (bar)codes. Dan moet je er zelf nog iets tussen (laten) schrijven wat de codes uit een tabel haalt.

Maatwerk kost, zoals anderen hier ook zeggen, gewoon geld. Misschien kun je iemand vinden die het voor 35 euro per uur doet, maar 60+ is een heel normaal uurtarief als je een freelancer inhuurt.

[ Voor 23% gewijzigd door CodeCaster op 24-04-2022 12:29 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:20

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

@BeeCaribe Er is niks mis met crossposten, maar geef altijd even de link aan waar je jouw vraag nog meer gesteld hebt.

https://www.helpmij.nl/fo...-producten-in-Woocommerce

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-06 13:44
Je kan iets heel simpels maken dat ik in 1 a 2 uur maak. Maar dan heb je geen fout afhandeling, controles, etc. Zoiets goed maken kost tijd en dus geld. 1200 vindt ik geen slechte prijs. Ik zou zeker meer vragen.

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
BeeCaribe schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 23:05:
maar de offertes die ik nu ontvang zijn vanaf 1200,-.
Dat is echt een koopje!
Weet je zeker dat die offertes kloppen zonder addertjes en meerprijzen?

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:49
Vanuit developer zou ik 1200 euro ook niet zo gek vinden.
Je moet een copy hebben van je installatie om in te kunnen testen, je moet een intergratie maken met een externe plugin (Woocommerce), het geheel moet geschreven, getest en begeleid worden naar de klant toe.

Het kan kan zeker goedkoper denk ik, je zal er van te voren wel met een developer doorheen willen lopen om duidelijk op papier te krijgen wat je nu hebt en wat je nog mist.

PS ik zou data die met aankopen te maken hebben niet zo snel verwijderen.
Pagina: 1