Weet iemand of ik mijn laptop nog kan herstellen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marleenk76
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 23-04-2022
Mijn vraag

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UnE-nTbw7cPrLSxjLV9qw5id1Yw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zH6cAcsA1LHdOB5eAsDVry86.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn laptop geeft dit beeld, ik kan niks wat ik ook doe ik kom niet verder hij keert altijd terug naar dit scherm.
Er staan foto's op die ik graag nog wil hebben.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Beste antwoord (via Marleenk76 op 23-04-2022 22:45)

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Tja, het kan zijn dat hij niet meer aangesloten zit. soms kun je de laptop omdraaien en onderop een klepje of de kap er af halen. Als de HDD/SSD stuk is, dan is er veelal weinig aan te doen. Behalve wellicht op een pc aansluiten en kijken of er informatie nog vanaf te halen is. Maar dat kun je beter laten doen door iemand die er wat mee kan.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
F10 of escape

Daarna meer info geven.
Welke pc.
Welke os.
Wat reeds geprobeerd is.
Een cijfer tussen de 1 en 10, waarbij 1 geen belangrijkheid voor de fotos is en 10 super belangrijk

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Maak eens een foto van het BOOT gedeelte.

Het lijkt er nu op dat er niets mis is met je laptop op hooguit de opslag na. Dat kan software zijn of een hardware probleem. Als er bij BOOT geen SSD of HDD staat weten we ietsjes meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marleenk76
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nYF2oW5dJskwxFxcovVQWTmsZps=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H6aggfDvlw96vKeQhLY0RZb4.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is het boot gedeelte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat heb je bij je bootoptions staan?
Het zou zomaar kunnen dat je HDD/SSD stuk is, en dat hij daarom niet meer door wil starten.

Boto eens met een livelinux distro vanaf een USBstick, en kijk eens of dat wel lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marleenk76
Ben bang dat dit te ingewikkeld voor me is 😅

Bij boot is alles wat ik zie wat ik eerder liet zien in de foto

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Zie je tekst voordat je in boot menu komt.?

Iets met warning no os found
Iets met no hdd found?

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marleenk76
F 10 doet niks en exit ook niet hij komt altijd terug in dit scherm. Hij gaat even op zwart je hoort dat hij wat harder gaat werken en komt dan toch terug hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marleenk76
Nee je zit niks van een waarschuwing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Kun je in dat scherm "Boot" "Boot options priorities" openen? Staat daar wat?
Bijvoorbeeld HDD of SSD of iets dergelijks?

Staat er wellicht wat bij "advanced"?

[ Voor 14% gewijzigd door Arunia op 23-04-2022 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marleenk76
Kan ik niet openen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Wellicht bij het tabblad advanced?
Er zou ergens iets moeten staan waarbij je drives of iets kunt zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_BoKmeester
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-03-2024
Bij >Delete Boot Option staat niks? (niet dat je wat moet verwijderen, maar er zou iets moeten staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marleenk76
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/krzX-U4s5DEer9yOT9hc7qkB1DY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OuV8R9bOp9BogCk3NhBwrt0i.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fppqNAdG5eI_koVVthsPGVSVNLk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0RTuUNwANa3vYxYcexabhOjK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/He_UI5PXJe-2riM7rSuScWH56Hs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cROhTYtVwKnGTZZyTXMZCXcG.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is alles wat ik kan zien in alle tabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ga op dit 2e scherm eens naar SATA configuration

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_BoKmeester
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-03-2024
Selecteer in Advanced: SATA Configuration (hier zou je HDD moetenn staan

te laat! :D

[ Voor 13% gewijzigd door The_BoKmeester op 23-04-2022 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marleenk76
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BDSmWO72YJGXrgVagM9TC9Cg59Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/URttxqvJsnogR0agGJWGLlu1.jpg?f=fotoalbum_large

Ben bang dat er niks staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dan is waarschijnlijk je HDD stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 14:30
De HDD/SSD wordt dus niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marleenk76
Oke, valt dit nog te repareren of is het de moeite niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marleenk76
Bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Tja, het kan zijn dat hij niet meer aangesloten zit. soms kun je de laptop omdraaien en onderop een klepje of de kap er af halen. Als de HDD/SSD stuk is, dan is er veelal weinig aan te doen. Behalve wellicht op een pc aansluiten en kijken of er informatie nog vanaf te halen is. Maar dat kun je beter laten doen door iemand die er wat mee kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Marleenk76 schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 22:41:
Een nieuwe HDD kost vrijwel niets en een nieuwe SSD ietjes meer. Nieuwe opslag er in voor een paar tientjes maximaal, Windows opnieuw er op en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marleenk76
Bedankt! Dan ga ik hulp zoeken om er toch even naar te kijken. Ik wens jullie een prettige avond!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-09 20:46
PilatuS schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 22:44:
Een nieuwe HDD kost vrijwel niets en een nieuwe SSD ietjes meer. Nieuwe opslag er in voor een paar tientjes maximaal, Windows opnieuw er op en klaar.
Dan werkt de laptop weer, maar daarmee zijn de foto's nog niet terug. Of stonden ze misschien toch ergens online of is er toch een backup gemaakt?
Marleenk76 schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 22:41:
Afhankelijk van hoe waardevol die foto's voor je zijn en of er echt geen backup is, kan het de moeite zijn. Kijk voor data recovery tips eens in het volgende topic: Thematopic: Datarecovery

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Napsju schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 22:49:
[...]

Dan werkt de laptop weer, maar daarmee zijn de foto's nog niet terug.
Dat snap ik, maar ik zag de vraag even als: Tijd voor een nieuwe laptop, of nog te repareren ? Het is al wel een wat oudere laptop, maar voor 4 tientjes kan ie prima nog jaren mee. De data is inderdaad een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marleenk76
Gelukkig had ik de meest waardevolle foto's online.
Maar zitten ook foto's op van een bruiloft die mensen zijn zelf de foto's kwijt geraakt met de verhuizing dus ik dacht het valt te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Marleenk76 schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 22:54:
Gelukkig had ik de meest waardevolle foto's online.
Maar zitten ook foto's op van een bruiloft die mensen zijn zelf de foto's kwijt geraakt met de verhuizing dus ik dacht het valt te proberen.
Mogelijk is het nog terug te halen, maar mocht de HDD aardig defect zijn wordt het lastig en dus duur om te laten doen. Er zijn bedrijven die no-cure, no-pay doen, maar mocht het lukken ben je makkelijk 500 euro tot 1000 euro verder, als het al mogelijk is.

Dan is er nog een kleine kans dat het niet aan de HDD ligt, maar aan de laptop zelf. Als je iemand kent die de HDD even kan aansluiten kan je dit uitsluiten. Misschien is de data dus makkelijk over te zetten, maar die kans is wel klein, meestal is het toch de HDD en niet de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 15:56

BLACKfm

o_O

Het is lastig te bepalen zonder zelf 'enige' kennis te hebben van hoe de hardware werkt. Het probleem kan simpel op te lossen zijn, of helemaal niet.

Een defecte hardeschijf, zoals hier geopperd, zie ik nog niet zo snel resulteren in het direct naar een biosscherm gaan. Althans, het zodanig defect raken dat het niet meer in de bios verschijnt lijkt mij uitzonderlijk.

Zit er uberhaupt een schijf in? Zoals eerder aangegeven zou je dat kunnen controleren middels een luikje onder op de laptop.

Als je een foto kunt maken van de onderkant of al dan niet het typenummer van de laptop door kunt geven (staat veelal ook wel ergens op een sticker op de onderkant) dan kunnen we 'meekijken' hoe het zou moeten zitten.

Is de laptop voor deze problemen nog recent gebruikt? Of lag deze al een tijdje stof te happen?

Edit: Het lijkt op deze laptop: pricewatch: ASUS VivoBook S550CM-CJ017H

Dan zou de onderkant er uit moeten zien zoals in dit filmpje, waar je tevens kunt zien welk klepje je los moet halen om te zien of er een hardeschijf in zit. YouTube: How to install SSD in Asus VivoBook S550 | Hard Drive replacement

[ Voor 21% gewijzigd door BLACKfm op 23-04-2022 23:09 ]

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:08

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Heeft deze laptop misschien pas nog een klap gekregen? Het kan zijn dat het kabeltje los is?
Laat een techneut eens de laptop openschroeven, en laat hem kijken:
- Of de kabel van de HDD erin zit.
- of de HDD op zijn eigen computer nog uit te lezen is.

Dan kan je genoeg conclusies trekken.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:20
Als de laptop meteen naar het bios scherm gaat, dan kunnen er meerdere dingen aan de hand zijn. Misschien is de bios batterij leeg en gaat ie daarom naar het scherm. Maar dat is allemaal niet zo interessant.

Het interessantst is je scherm met sata options. Daar staan de schijfstations die door het bios worden herkend en daar zie ik alleen een cd-romdrive staan, geen harddisk. Het kan zijn dat de harddisk inderdaad kapot is gegaan, dat gebeurt. Het kan ook zijn dat de harddisk is losgeraakt van z'n aansluiting (is de laptop misschien gevallen?) en dan is het waarschijnlijk een kwestie van de stekker aandrukken.

Je komt niet verder als je de laptop niet durft openschroeven. Je zult binnenin moeten gaan kijken wat er aan de hand is. Als je de harddisk eruit kunt peuteren kun je deze aansluiten op een normale pc die wel goed werkt. Als de schijf nog goed is, kun je dan bij je bestanden.

En als je niet bij je bestanden kunt, dan haal je ze terug uit een backup, die je uiteraard hebt, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niet_Jan_Jaap
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13:48
[b]PhilipsFan schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 23:07

En als je niet bij je bestanden kunt, dan haal je ze terug uit een backup, die je uiteraard hebt, toch?
Je weet dat dat niet zo is, verder ook een erg negatieve en onnodige reactie, lekker voor je houden.
Pagina: 1