Zonder abonement nl 1,2,3, op dvb-c

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fighterx64
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 10-08 21:32
Mijn vraag
Ik heb zins kort een TV met dvb-c, ik had begrepen dat ieder huishouden nl1, 2,3 moet kunnen ontvangen zonder abonement. Nu kan mijn TV echter geen kanalen vinden.
Heeft iemand een idee hoe ik dot op kan lossen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Samsung qled 50q64t

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb diverse instellingen geprobeerd mbt frequentie, channel ID en symbol rate.
Ik heb met ziggo gebeld, deze vertellen mij dat ze geen zenders leveren maar signaal

Beste antwoord (via Fighterx64 op 23-04-2022 23:03)

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-08 01:43

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Fighterx64 schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 16:52:
Mijn vraag
Ik heb zins kort een TV met dvb-c, ik had begrepen dat ieder huishouden nl1, 2,3 moet kunnen ontvangen zonder abonement. Nu kan mijn TV echter geen kanalen vinden.

Samsung qled 50q64t

Ik heb diverse instellingen geprobeerd mbt frequentie, channel ID en symbol rate.
Ik heb met ziggo gebeld, deze vertellen mij dat ze geen zenders leveren maar signaal
Het zit gratis in de ether. (DVB-T2) Via de CAI dus via Ziggo is het niet gratis of je moet geluk inderdaad hebben dat je adres in de straatkast aangesloten zit. Als je geen zenders kan vinden veelal via 474mhz is de caikabel waarschijnlijk niet aangesloten. Wellicht een DVB-T2 antenne aansluiten en kan je de zender wellicht wel ontvangen. Anders nog een apart decoder kastje erbij wat DVB-T2 uit de ether kan plukken. (digitenne)

Speedtouch freak

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 23:51
Heb je ook al gezocht, bijvoorbeeld op 'NPO ontvangen zonder abonnement'?
NPO-programma’s op de televisie kijken
Wilt u op de televisie kijken? Dan heeft u naast uw toestel een digitale antenne en een DVB-T2 ontvanger nodig. De meeste nieuwe televisies hebben deze ontvanger. U hoeft voor de programma’s van de publieke omroep geen abonnement af te sluiten.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:36

Onbekend

...

En welke instellingen heb je geprobeerd? Deze zijn namelijk per regio anders.
En je coax-aansluiting is wel aangesloten, en niet in het kastje van Ziggo losgekoppeld?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Fighterx64 schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 16:52:
Mijn vraag

Samsung qled 50q64t

Het zit gratis in de ether. (DVB-T2) Via de CAI dus via Ziggo is het niet gratis of je moet geluk inderdaad hebben dat je adres in de straatkast aangesloten zit. Als je geen zenders kan vinden veelal via 474mhz is de caikabel waarschijnlijk niet aangesloten. Wellicht een DVB-T2 antenne aansluiten en kan je de zender wellicht wel ontvangen. Anders nog een apart decoder kastje erbij wat DVB-T2 uit de ether kan plukken. (digitenne)

Speedtouch freak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Tip: wat je anders ook nog kan doen is een kabel-tv abonnement afsluiten en binnen 14 dagen weer opzeggen ;) waar je recht op hebt :)

Hebben ze je in ieder geval weer aangesloten in de straatkast :)

[ Voor 20% gewijzigd door lSltAlKeR op 23-04-2022 17:16 ]

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-W
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 03:28

H-W

Je zal hiervoor een aparte DVB T2 antenne moeten aansluiten en ophangen ergens. Het signaal wordt door de lucht uitgezonden via dit systeem, niet via een kabel.
Op deze manier kijken we al bijna 40 jaar TV op ons vakantieadres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

H-W schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 17:23:
Je zal hiervoor een aparte DVB T2 antenne moeten aansluiten en ophangen ergens. Het signaal wordt door de lucht uitgezonden via dit systeem, niet via een kabel.
Op deze manier kijken we al bijna 40 jaar TV op ons vakantieadres.
Lijkt me sterk aangezien DVB-T2 pas sinds 2008 er is en pas hier in nederland sinds de laatste 3 jaar.

Je bedoelt dat je 40 jaar geleden gewoon analoog uit de ether keek :)

[ Voor 5% gewijzigd door lSltAlKeR op 23-04-2022 17:28 ]

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-W
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 03:28

H-W

Ja exact. Dus de voorloper van DVB-T2.😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:00
Buiten dvb-t2 heeft je tv mogelijk ook een app voor de ontvangst van de npo via het internet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h5ul9x-zUm8yCfHrMFfoQ3f6MKM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/50WtMDQsJr41jhVsXj7upeJ0.png?f=fotoalbum_large

NPOStart.nl, zijn ook apps voor beschikbaar in Android en Apple store en ook wel op alle recente Samsung TV's.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Voor Ziggo geef je Frequentie 474000 KHz op en Network ID 4444.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fighterx64
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 10-08 21:32
lSltAlKeR schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 17:15:
Tip: wat je anders ook nog kan doen is een kabel-tv abonnement afsluiten en binnen 14 dagen weer opzeggen ;) waar je recht op hebt :)

Hebben ze je in ieder geval weer aangesloten in de straatkast :)
Denk dat ik dat maar ga doen xd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Oh, ja je moet wel een basispakket hebben anders sluiten ze je gewoon af natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

CyBeR schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 22:27:
Oh, ja je moet wel een basispakket hebben anders sluiten ze je gewoon af natuurlijk.
24 zenders worden ongecodeerd doorgegeven via DVB-C bij Ziggo. Als ze je eenmaal in de straatkast hebben aangesloten, sluiten ze je daar niet meer vanaf.

Het is ook afhankelijk van de capaciteit in de straatkast. Lang niet in alle straatkasten zijn alle adressen aangesloten omdat er simpelweg niet overal altijd overal 100% capaciteit is op de versterkers in de straatkast ten opzichte van de adressen in de wijk. Niet iedereen zit ook bij Ziggo :)

En 24 zenders worden ongecodeerd doorgegeven, dus heb je geen smartcard nodig en/of abonnement :)

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

lSltAlKeR schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 23:19:
[...]
Als ze je eenmaal in de straatkast hebben aangesloten, sluiten ze je daar niet meer vanaf.
Jawel. Niet direct over het algemeen maar als je lang genoeg geen abonnement hebt knikkeren ze je er gewoon uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:22
CyBeR schreef op zondag 24 april 2022 @ 06:28:
[...]

Jawel. Niet direct over het algemeen maar als je lang genoeg geen abonnement hebt knikkeren ze je er gewoon uit.
En soms is dat lang genoeg helaas al binnen 1 week. Kortom kijk naar de alternatieven die in deze topic staan en welke legaal zijn.

Ziggo nemen om alleen op de wijkkast aangesloten te worden lijkt me in elk geval geen zuivere koffie. Je krijgt dan ook eventjes meer zenders waar je niet voor betaalt.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Pagina: 1