Nog steeds zoekende naar een tuinmuur (6 x 2 / 2,25) was ik uiteindelijk aan het kijken naar kunststof mogelijkheden. En verhip, de polyester tuinmuur bestaat 
Eigenlijk is het een enorme divider, tot 6x2 m groot (of maatwerk) waarmee ik het eigenlijk allemaal wel red.
Alleen, 5000 euro
, nog ex bezorgen en bevestigingsmaterialen. De muur komt dan ook nog ca 8 cm verzonken tov het maaiveld, waardoor ik te veel ga inleveren op hoogte.
Dus, mja

"hoe moeilijk kan het nou helemaal zijn?"
De muren die ik tegenkom zijn hol, en 3mm dik. Ze worden dus blijkbaar op mallen gemaakt. Even afgezien van het feit dat je daar kennis en materiaal voor nodig hebt, is werkplaats ruimte hier een heikel punt in.
M.a.w. zijn er alternatieve methodes? Bijv mbv polyester een houtskelet (bijv) waterdicht maken?
Dus uit 1 stuk een houten muur bouwen, en die "in de polyester zetten"?
Of moet het toch meer in de mallen zitten? Desnoods uit twee (of meer) stukken die je later tegen elkaar plaatst.
Eigenlijk is het een enorme divider, tot 6x2 m groot (of maatwerk) waarmee ik het eigenlijk allemaal wel red.
Alleen, 5000 euro

Dus, mja

"hoe moeilijk kan het nou helemaal zijn?"
De muren die ik tegenkom zijn hol, en 3mm dik. Ze worden dus blijkbaar op mallen gemaakt. Even afgezien van het feit dat je daar kennis en materiaal voor nodig hebt, is werkplaats ruimte hier een heikel punt in.
M.a.w. zijn er alternatieve methodes? Bijv mbv polyester een houtskelet (bijv) waterdicht maken?
Dus uit 1 stuk een houten muur bouwen, en die "in de polyester zetten"?
Of moet het toch meer in de mallen zitten? Desnoods uit twee (of meer) stukken die je later tegen elkaar plaatst.
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.