HELP! Celeron via Adaptor voor SLOT1 boot niet!

Pagina: 1
Acties:

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Men PC boot met die oude P2-300 zonder problemen. Maar als ik de adaptor met celeron erin plaats boot hij niet!

Na ff teste: Hij laat de harde schijf draaien indien er GEEN CPU in zit of de P2. Maar met de celeron draaien alleen de fans.

Celeron 800
Mobo staat op 8x100
Adaptor staat op 100FSB met 1.5 volt.
Ik weet niet direkt hoeveel volt zo'n celeron gebruikt, dacht 1.5v. Dan nog, ik heb voor fsb en voltage AUTO ook eens gebruikt en die werkte ook niet.

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ík heb celeron 1 466.. mijnes draait nu op 2,02 ofzo...
vrij veel dus..

uhmz.. ik weet eerlijk gezegd niet of dat wel kan op een p2 bord, als ie p3 ook kan ondersteunen zal et blijkbaar wel moeten gaan..maar zover ik weet, gaat eht niet echt..

maar er zijn andere die dat beter kunen vertelen

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• poing
  • Niet online
Het werkt hoor, er zijn hier een paar mensen die zo'n config draaien hebben. Maar krijg hier niets in gang :-(

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik ga ff voor jou zoeken..kijken of ik et kan vinden ..
doe ik nog eens wat goeds op dit board

ps..wat is het type mobo???

• poing
  • Niet online
hehe thx!

ASUS P2B 440BX Rev 1.02 denk ik. Heb een duitse site gevonden waar ze dit op lieten zien, veel info vond ik daar spijtig genoeg niet.

Is een Abit Adaptor maar dat zou er niet toe doen.

Verwijderd

Andere adapter gebruiken.
Ruil hem om voor een ander merk. 9 v/d 10 keer werkt dit wel.

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Hallo dat ding loopt op 1,75 hoor !
stepping oD0 loopt op 1,75 en de andere variant oC0 op 1,70

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Verwijderd

is je bios wel pIII ready ?

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik dacht dat dat wel de celeron 2 is ..gebaseerd op de p3 core... dus je hebt inderdaad kans dat et niet werkt.. als je een p3 bord neemt werkt het gegarandeert.. maar dit ord gaat ook "officieel" maar tot 450.. maar ja.. daar ben ej tweaker voor :P uhmz.. probeern inderdaad maar eens een andere conversieslot.. en probeer et eens op een andere mobo..ff van een maat lenen ofzo

• poing
  • Niet online
Jep heb de laatste versie erop gezet, de versie die op de duitse site aangegeven stond als beste voor die CPU

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op vrijdag 24 augustus 2001 17:17 schreef Speedy-J het volgende:
Hallo dat ding loopt op 1,75 hoor !
stepping oD0 loopt op 1,75 en de andere variant oC0 op 1,70
vaag... mijnes loopt echt op 2 volt :D en hij is niet ge OCt
maar ik ehb ook celeron 1..

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Op vrijdag 24 augustus 2001 17:21 schreef gitaarwerk het volgende:

[..]

vaag... mijnes loopt echt op 2 volt :D en hij is niet ge OCt
maar ik ehb ook celeron 1..
Klopt die loopt op 2 volt net de oude P2 ..
Ik had het over die coppermine :)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ah..dan is het goed..ik schrok me al wild...
soms als et warm weer is begint tie te piepen als een gek (alleen bij 3dspellen = max payne en CS )

ow jah btw..die P2B mobo van asus ondersteund zover ik gezien heb geen P3.. je zei dat je dew bios geupdate had.. was dat ook om de p3 te ondersteunen?

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Op vrijdag 24 augustus 2001 17:24 schreef gitaarwerk het volgende:

ow jah btw..die P2B mobo van asus ondersteund zover ik gezien heb geen P3.. je zei dat je dew bios geupdate had.. was dat ook om de p3 te ondersteunen?
Dat doet hij wel als hij in de nieuwe bios ook een micro code update heeft van de coppermine cpu
Dus er is nog hoop

• poing
  • Niet online
Ondersteunt het wel hoor, ze maken zelf ook zo'n adaptor. Officiel werken de laatste fcpga's niet maar volgens de duitste site wel en volgens sommige tweakers hier ook.

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Als die adaptor het probleem is ,koop er dan eentje van Abit of Aopen ,dat zijn goede FC-PGA adapters

• poing
  • Niet online
Weet ik niet... het is btw een abit. Veel is aan die dingen niet aan... dus veel kan er toch niet mis zijn?

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

zet hem is handmatig naar 1,75 volt dan ,1.5 is echt te weinig

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik hou me er nu buiten.. }:O

• poing
  • Niet online
:-(( snik. Staat ondertussen op 1.7 volt. Heb die fan eraf gehaalt, stond 1.7 op.

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

echt weird dan :?
ik vrees dat ik je langs deze weg niet ken helpen ,het wordt een slow motion chat zo he :)
contact maar op icq ofzo meschien kom je er wel uit

• poing
  • Niet online
WOEHOE het werkt! Hij draait momenteel op 1.8 volt ook al is het een 1.7v celeron. Misschien iets met het moederbord ofzo... kom doet er nie toe, zoveel is het nu ook weer niet.

thx iedereen!
Pagina: 1