Audio problemen Netflix-app TV

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EW93
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-03 14:48
Hallo, wij hebben een LG 42LS5600 en wij ervaren problemen met de audio. ik heb 2 speakers via een optische kabel verbonden met onze TV (want de AUX ingang is niet gemakkelijk in gebruik bij onze TV). Als ik dan netflix open via de app op de TV, dan worden de trailers die automatisch worden afgespeeld wel over de speakers gespeeld, maar de films/series zelf niet, erg raar. Iemand een idee wat dit kan zijn? Via de AUX werk het allemaal wel gewoon. Ik heb ook al bij de TV zelf de audio instellingen van stereo naar dolby gewijzigd, dit mocht helaas niet baten.

De versterker die ik gebruik is een Argon Audio SA1

[ Voor 4% gewijzigd door EW93 op 23-04-2022 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:58

FeaR

In GoT we trust

Gek want LPCM lijkt mij de oplossing. Kan je in de Netflix app niets instellen? Puur kijkende naar de theorie klopt het plaatje: Trailers zijn veelal stereo wat de Argon snapt. Films zijn Dolby Digital Plus, de TV zal de core hiervan, Dolby Digital, naar de Argon sturen die deze codec missen waardoor je geen geluid hebt. TV instellen op LPCM zal je via S/PDIF terug laten vallen naar stereo maar met een stereo setup maakt dat natuurlijk niet uit.

[ Voor 19% gewijzigd door FeaR op 23-04-2022 16:17 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snufje12345
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 25-07 13:42
Zoals FeaR ook al aangeeft denk ik dat je het beste in de geluidsinstellingen van je TV kijken wat voor signaal er gestuurd wordt naar de versterker. Ik had dit zelfde probleem namelijk met mijn Klipsch the Fives actieve speakers. Die waren aangesloten via HDMI eARC, Youtube deed het perfect maar Netflix gaf geen geluid, alleen op de ingebouwde speakers van de TV. Na in de TV instellingen te hebben gekeken en het output-signaal te hebben veranderd van Dolby naar Stereo (ik weet niet meer hoe de opties precies heten) gaf hij wel gewoon geluid over de speakers. Ik zou wat uigangssignalen proberen tot het werkt voor jouw setup.