/knip
[ Voor 99% gewijzigd door Wispe op 30-11-2024 18:24 ]
[ Voor 99% gewijzigd door Wispe op 30-11-2024 18:24 ]
[ Voor 44% gewijzigd door fopjurist op 23-04-2022 14:34 ]
Ik zie niet hoe extra onderpand mijn leencapaciteit op salaris verhoogt? Tot nu toe ben ik dat niet tegengekomen (en heb ik mijn financieel adviseur er ook niet over gehoord).peter-rm schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 14:17:
ik zou de woning gewoon blijven verhuren. als je tzt een andere woning voor jezelf wilt, kun je altijd de verhuurde woning nog als extra onderpand(hypotheek) voor je eigen woonwensen gebruiken.
het box3 verhaal loopt nog niet zo'n vaart. van inkomsten uit verhuur wordt maar een deel belast volgens de plannen(en verhuurkosten zullen aftrekbaar blijven)
Ik gun de woning aan twee starters die niet willen/kunnen kopen om van mij te mogen huren.fopjurist schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 14:28:
Gun de woning aan een starter en steek het geld in aandelen.
En dan niet gunnen in de zin van 'ik 'gun' hem aan jou als je nog 25k meer biedt'
[ Voor 16% gewijzigd door Wispe op 23-04-2022 15:18 ]
Belangrijkste punt geef je zelf al aan: er is nog veel onduidelijk over hoe en wat. Dus het blijft nog bij speculeren.Wispe schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 14:05:
Zoals bekend, de woningmarkt is overhit, de rente is flink aan het stijgen, box 3-hervormingen komen eraan (al blijft nog veel onduidelijk hoe en wat. Wat ik wel begrepen heb, is dat de huurinkomsten belast zullen worden en kan schuld niet meer afgestreept worden met bezit, maar verder?).
Anoniem: 677216
Zou jij naar een willekeurig jong stel op straat lopen, en ze €25k geven? Zo ja, ik geloof je niet. Zo nee, dat is wel exact wat je aan TS verteld om te doen.fopjurist schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 14:28:
En dan niet gunnen in de zin van 'ik 'gun' hem aan jou als je nog 25k meer biedt'
Tja, wat zal er met de woningmarkt gaan gebeuren als iedere verhuurder wacht tot er 100% duidelijkheid is?Anoniem: 677216 schreef op zondag 24 april 2022 @ 09:38:
Ik zou afwachten hoe Box 3 er uit gaat zien. Als dat ongeveer blijft zoals de huidige plannen zijn, zou ik de verhuurde woning verkopen en het geld in aandelenfondsen investeren.
Hangt er vanaf wat je bedoelt met dat afwachten. Ik zie dat vooral als: blijf gewoon je plan volgen zoals je dat had. En dan zal dat dus geen impact hebben op de woningmarkt.President schreef op zondag 24 april 2022 @ 10:18:
[...]
Tja, wat zal er met de woningmarkt gaan gebeuren als iedere verhuurder wacht tot er 100% duidelijkheid is?
Dat is zeker niet hetzelfde, want met een huis kan het stel hun leven opbouwen terwijl je niet weet hoe de 25k wordt besteed. Ik verkeer niet in de positie dat ik iemand €25k kan geven maar neem mijn verantwoordelijkheid op andere manieren. Het is belangrijk dat de jongere generatie kansen krijgt, want zij zijn de toekomst.Sissors schreef op zondag 24 april 2022 @ 09:53:
[...]
Zou jij naar een willekeurig jong stel op straat lopen, en ze €25k geven? Zo ja, ik geloof je niet. Zo nee, dat is wel exact wat je aan TS verteld om te doen.
Afwachten brengt wel het risico met zich mee dat TS zijn woning gaat verkopen net op het moment dat andere verhuuders dat ook doen. Je kunt wel raden wat dat met de prijs doet.Anoniem: 677216 schreef op zondag 24 april 2022 @ 09:38:
Ik zou afwachten hoe Box 3 er uit gaat zien. Als dat ongeveer blijft zoals de huidige plannen zijn, zou ik de verhuurde woning verkopen en het geld in aandelenfondsen investeren.
Gaat die starter het dan ook aangeven als schenking?fopjurist schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 14:28:
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq