Opgelet! TP-LINK TL-R605 draaien op veroudere OpenWRT 14.07!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:00
Ik post het hier in Netwerken omdat ik vind dat Tweakers hiervan op de hoogte moeten zijn.

Netwerk security is een essentieel onderdeel van het beveiligen van een netwerk.

Veel kopers van deze producten zijn geen security ninja's maar gewone beheerders die vertrouwen op commerciële bedrijven dat de aan hun verkochte producten goed en veilig zijn.

tldr:

De OMADA producten lijn is zeg maar TP-Link's eigen Ubiquiti (Unifi) producten lijn.

De TP-LINK TL-R605 OMADA lijn security routers draaien op OpenWRT 14.07 uit het jaar 2014!

Dit is inclusief de verouderde kernel 3.10. De gebruikte web interface is een aangepaste Luci web omgeving interface.

/tldr

Na een weekje prutsen met de TL-R605 kon ik er geen vrienden mee worden en gooide hem in de kast. Na een poosje vroeg ik mij af kan daar geen OpenWRT op draaien op die 605?

Dus ik ging naar de OpenWRT site. Helaas, niet supported.

Maar goed geek als ik ben laten we Google eens proberen en kijken of er iemand al mee bezig is geweest en vrijwel de eerste zoek resultaat:

https://community.tp-link.com/en/business/forum/topic/502376

Oké.. niet wat ik verwachte dus er draait al OpenWRT op :?

Goed, ik wou proof hebben meer dan wat forum posts:

https://static.tp-link.com/resources/gpl/er605_gpl.tar.gz

De complete build omgeving van de TL-R605 OMG! :X

Met deze informatie kan ik nu mijn eigen OpenWRT builds maken voor de TL-R605.

Dit is alleen de TL-R605 van de OMADA lijn, andere devices uit de lijn heb ik niet gecontroleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

De OMADA producten lijn is zeg maar TP-Link's eigen Ubiquiti (Unifi) producten lijn.
Wat bedoel je hier mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

De TP-LINK TL-R605 OMADA lijn security routers draaien op OpenWRT 14.07 uit het jaar 2014!
Oke maar is er ook meer info?

Is dat alle firmwares zo?
Welk lek is dan?

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Lijkt me duidelijk wanneer je bekend bent met de Unifi lijn van Ubiquiti. Dat is een serie netwerkproducten met een bepaald systeem er aan gekoppeld. Anders producten van Ubiquiti, die niet in de Unifi serie zitten, kunnen er niet mee worden beheerd. Dit beheren wordt in een controller gedaan, op één plek in je netwerk. Bij de Omada serie is dat het zo, alles wordt in een controller beheerd. Andere TP-LINK apparatuur kun je er niet mee beheren en instellen.

Uiteraard werken zowel Unifi en Omada wel met andere apparatuur samen, het blijft ethernet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

toro schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 11:17:
...
Met deze informatie kan ik nu mijn eigen OpenWRT builds maken voor de TL-R605...
Dat is geen topicwaardige informatie. Elke router fabrikant publiceert dat soort informatie over bijna al hun routers. Het zou pas topicwaardig zijn als je er in geslaagd bent om daadwerkelijk OpenWRT aan de praat te krijgen. Maar dan zou ik het op het OpenWRT forum posten en niet op tweakers

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfjuocekr
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-03 14:07
Brahiewahiewa schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 13:58:
[...]

Dat is geen topicwaardige informatie. Elke router fabrikant publiceert dat soort informatie over bijna al hun routers. Het zou pas topicwaardig zijn als je er in geslaagd bent om daadwerkelijk OpenWRT aan de praat te krijgen. Maar dan zou ik het op het OpenWRT forum posten en niet op tweakers
Zou niet zo moeilijk moeten zijn, zou toch eerst kijken of er een seriele poort te vinden is zodat je wat debug info kunt zien en toegang krijgt tot de bootloader.
Pagina: 1