Beko wasmachine trilt erg bij centrifugeren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigridan
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 27-06-2022
Mijn vraag
2,5 jaar geleden een Beko wasmachine (BEKO WTV71483CSB) gekocht, hij trilt nogal bij het centrifugeren, heb het idee dat het ook steeds heftiger wordt. Ik vraag me af of dit normaal is of dat er toch iets stuk is. Zie video.

Staat waterpas en raakt verder niets. Blijft wel op de plaats staan.

[ Voor 10% gewijzigd door sigridan op 22-04-2022 22:54 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03:21
Dat is normaal voor deze low budget turkse wasmachine en je zult hem heel goed moeten stabiliseren om dit tegen tegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubzoi
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 01-03-2023
Wij hebben dit merk nu 2 weken en precies hetzelfde probleem. Staat ook waterpas en raakt niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-05 16:05
Loodrecht gezet met waterpas? De contramoeren van de voetjes vastgedraaid? Goede trillingsdempers, bij mij helpen deze enorm goed: https://nl.aliexpress.com/item/1005002499727968.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:22

BCC

Transportbouten eruit gehaald?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubzoi
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 01-03-2023
Alles gedaan wat gedaan moest worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Blubzoi schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 20:46:
Alles gedaan wat gedaan moest worden!
Wat bedoel je?

Hoi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04:12
ik heb ook een wasmachine. geen idee welk merk maar hij heet hermus. en die ratelt ook bij het centrifugeren.
komt denk ik omdat hermus uit beverwijk komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-05 12:58
BCC schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 20:42:
Als die transportbouten er nog in zaten dan liep de wasmachine de eerste dag al vanzelf weg :P

Verder staat hij niet recht op zijn poten zo te zien. Op wat voor vloer zit de wasmachine?

Zo n wasmachine heeft trouwens schokdempers. Die kunnen wel eens afbreken of kapot gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:08
Dit klinkt niet goed. Ik kan mij niet voorstellen dat dit vanaf dag 1 al zo was.

Zit er nog garantie op?

Zelf zou ik nogmaals checken of alles waterpas staat. Daarnaast zou ik mij alvast gaan oriënteren op een nieuwe (goedkope) wasmachine.

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

BCC schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 20:42:
Dan had de trommel niet gedraaid.

@sigridan
Zou kijken voor stelpoten met rubber onderkant. Goedkopere machines zit niet veel gewicht in om de machine stabiel(er) te houden. Ook helpt het mee als je de stelpoot borgt als de machine waterpas staat. Het plastic deel bestaat uit 2 onderdelen, als het goed is. Bovenste is zgn borgmoer.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter71
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 26-04 18:38
Een al wat ouder topic maar ook ik heb in '22 een BEKO aangeschaft. Vanaf dag 1 best wel herrie met centrifugeren. Ondanks dat deze is geïnstalleerd door de bezorgers(waterpas, bouten en piepschuim verwijderd).
En het werd alleen maar erger. Rubberen voetjes er onder hielpen niet(staat op een betonnen vloer).
Onlangs maar de schokdempers vervangen, want zelfs buitenshuis was deze te horen.
Wat blijkt. De schokdempers werken gewoon op lucht en zijn zeer makkelijk in te drukken/uit te trekken. Hebben dus amper tot geen demping.
Na vervanging is het trillen tijdens centrifugeren ietwat...echt ietwat, afgenomen.
Natuurlijk ook weer waterpas afgesteld. De wasmachine staat op de overloop, en bij het centrifugeren, ook de wasmachine juist geladen, hoor je dit door heel het huis.
Voor mij geen BEKO meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Techfreak
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 06-05 22:06
Peter71 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 05:55:
Een al wat ouder topic maar ook ik heb in '22 een BEKO aangeschaft. Vanaf dag 1 best wel herrie met centrifugeren. Ondanks dat deze is geïnstalleerd door de bezorgers(waterpas, bouten en piepschuim verwijderd).
En het werd alleen maar erger. Rubberen voetjes er onder hielpen niet(staat op een betonnen vloer).
Onlangs maar de schokdempers vervangen, want zelfs buitenshuis was deze te horen.
Wat blijkt. De schokdempers werken gewoon op lucht en zijn zeer makkelijk in te drukken/uit te trekken. Hebben dus amper tot geen demping.
Na vervanging is het trillen tijdens centrifugeren ietwat...echt ietwat, afgenomen.
Natuurlijk ook weer waterpas afgesteld. De wasmachine staat op de overloop, en bij het centrifugeren, ook de wasmachine juist geladen, hoor je dit door heel het huis.
Voor mij geen BEKO meer.
Helaas is Beko absoluut geen aanrader meer. Tot ongeveer 2018 was Beko het ideale budget merk. A-kwaliteit voor een heel lage prijs. 5 mensen in mijn familie, allemaal met kinderen, hebben hun Beko nu 8-12 jaar. Bij 2 heb ik een setje koolborstels vervangen, dat was het. Maar wat ze vanaf 2018 zijn gaan maken is rommel, hoewel ze toen ook de prijzen gingen verhogen. De nieuwe ideale budget keuzes zijn Inventum en Frilec. zij leveren wasmachines van Midea, met 5 jaar garantie. Midea doet nu wat Beko vroeger deed, markt veroveren met lage prijzen hoge kwaliteit en lange garantie. Je kan ook naar Everglades kijken, levert wasmachines van Hisense met 5 jaar garantie. Iets minder goed, vooral centrifuge resultaat is minder. Heinner levert zowel wasmachines van Midea en Hisense, ook met 5 jaar garantie. Wil je de goedkoopste optie, kijk dan naar Chiq, 2 jaar garantie maar ook een veelbelovende nieuwkomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:08
Techfreak schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 11:06:
[...]

Helaas is Beko absoluut geen aanrader meer. Tot ongeveer 2018 was Beko het ideale budget merk. A-kwaliteit voor een heel lage prijs. 5 mensen in mijn familie, allemaal met kinderen, hebben hun Beko nu 8-12 jaar. Bij 2 heb ik een setje koolborstels vervangen, dat was het. Maar wat ze vanaf 2018 zijn gaan maken is rommel, hoewel ze toen ook de prijzen gingen verhogen. De nieuwe ideale budget keuzes zijn Inventum en Frilec. zij leveren wasmachines van Midea, met 5 jaar garantie. Midea doet nu wat Beko vroeger deed, markt veroveren met lage prijzen hoge kwaliteit en lange garantie. Je kan ook naar Everglades kijken, levert wasmachines van Hisense met 5 jaar garantie. Iets minder goed, vooral centrifuge resultaat is minder. Heinner levert zowel wasmachines van Midea en Hisense, ook met 5 jaar garantie. Wil je de goedkoopste optie, kijk dan naar Chiq, 2 jaar garantie maar ook een veelbelovende nieuwkomer.
Wat vind je van Haier? Een vriend van mij heeft deze nu een jaar en is lekker stil met centrifugeren, mijn Beko is daarentegen nogal een lawaaipapegaai.

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Techfreak
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 06-05 22:06
Bravertal schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 12:13:
[...]

Wat vind je van Haier? Een vriend van mij heeft deze nu een jaar en is lekker stil met centrifugeren, mijn Beko is daarentegen nogal een lawaaipapegaai.
Haier is niet erg goed. Vaak al binnen 5 jaar slechte lagers, elektronica storingen. Let op de decibellen alle Frilec en Inventum modellen met 72db zijn ook stil. Gaan veel langer mee, goedkoper en lange garantie. In China schijnt Haier te zijn hoe wij Miele zien. Maar naar europa exporteren ze rommel.
Pagina: 1