Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:57
Hoi Tweakers,

Ik ben in het bezit van een hele resum films die gekopieerd zijn van een DVD naar de computer.

Al deze films bevatten een titel in de metadata (bij Eigenschappen - Details) in de vorm van FILM.TITLE01 of gelijkaardigs.
Deze films worden daardoor niet goed geïmporteerd in Plex.

Hij herkend de film wel maar de posters, titels en dergelijke worden niet goed weergegeven.
Nu ben ik op zoek naar een stukje software dat in batch die titels kan verwijderen of aanpassen.
Het zijn zowel AVI's, MP4 als MKV bestanden.

Alle films heb ik al goed kunnen zetten van titel en jaartal met het programma Zeeb maar dat kan geen metadata veranderen of verwijderen.

EMDB kan wel een .nfo bestand aanmaken voor alle films maar dan worden deze nog steeds niet goed geïmporteerd in Plex.

Daarnaast had ik nog Ember gevonden maar dat wordt niet meer ondersteund en is als sinds 2014 niet meer geüpdatet.

Daarnaast ben ik ook op zoek naar een oplossing dat Plex een film niet telkens in een collectie plaatst wanneer er maar 1 film is.
In de instellingen heb ik al staan dat er pas een collectie mag aangemaakt worden als er minimum 2 films aanwezig zijn maar Plex blijft steevast een collectie aanmaken van elke film apart.
Vermoedelijk komt dit door de titel in de metadata. Met andere films op andere manier verkregen gebeurd dit niet.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

ExifTool al eens geprobeerd?
downloads: ExifTool 12.40

Als ExifTool het niet kan, dan kun je altijd nog contact opnemen met Phil Harvey en grote kans dat het bij de volgende release wel kan... :Y

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
ehtweak schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 22:17:
ExifTool al eens geprobeerd?
downloads: ExifTool 12.40

Als ExifTool het niet kan, dan kun je altijd nog contact opnemen met Phil Harvey en grote kans dat het bij de volgende release wel kan... :Y
Nog niet geprobeerd, neen. Ik kende het programma niet.
Ik zie wel dat dit werkt via de commandline, een extra leercurve natuurlijk maar ik bekijk het even! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Asterion schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 09:49:
[...]

Ik zie wel dat dit werkt via de commandline, een extra leercurve natuurlijk maar ik bekijk het even! :)
Maar je vroeg juist om:
Nu ben ik op zoek naar een stukje software dat in batch die titels kan verwijderen of aanpassen.
Zo'n commandline tool is het ultieme batch tooltje! ;)
En anders zijn er diverse GUI's die gebruik maken van ExifTool als feitelijke metadata tool.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-09 14:32

CaDje

Framedrops for life

Je zou https://radarr.video/ kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
Kan radarr ook metadata aanpassen?
Voor zover ik weet kan hij wel bestandsnamen aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaDje

CaDje

Framedrops for life

Asterion schreef op woensdag 27 april 2022 @ 13:13:
[...]

Kan radarr ook metadata aanpassen?
Voor zover ik weet kan hij wel bestandsnamen aanpassen.
Volgens mij heeft plex alleen een goede bestandsnaam nodig, tenminste, dat is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:36
Aangenomen dat je Windows gebruikt: als je de bestanden selecteert en daarna rechts klikken - eigenschappen - details - verwijderen eigenschappen en persoonlijke informatie.
Ben je dan niet die meta-gegevens kwijt?

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
CaDje schreef op woensdag 27 april 2022 @ 22:04:
[...]

Volgens mij heeft plex alleen een goede bestandsnaam nodig, tenminste, dat is mijn ervaring.
Films waarin de naam van de titel weggelaten is in de metadata worden wel goed geïmporteerd.
Ik heb een vermoeden dat Plex hier dus wel rekening mee houdt.
JukeboxBill schreef op woensdag 27 april 2022 @ 22:59:
Aangenomen dat je Windows gebruikt: als je de bestanden selecteert en daarna rechts klikken - eigenschappen - details - verwijderen eigenschappen en persoonlijke informatie.
Ben je dan niet die meta-gegevens kwijt?
Dat kan ik inderdaad doen, had ik ook gevonden.
Helaas wel onbegonnen werk omdat dit over 100 films gaat. Elk in een aparte map.
De map en de film zijn trouwens wel goed benaamd met zowel Nederlandse als Engelse benaming met het jaartal erbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaDje

CaDje

Framedrops for life

Wellicht heb je hier nog iets aan?

https://forums.plex.tv/t/ignore-mp4-metadata/143243/5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-09 16:41

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Asterion schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 10:24:
[...]
Dat kan ik inderdaad doen, had ik ook gevonden.
Helaas wel onbegonnen werk omdat dit over 100 films gaat. Elk in een aparte map.
De map en de film zijn trouwens wel goed benaamd met zowel Nederlandse als Engelse benaming met het jaartal erbij.
Je kan ze via de zoekoptie allemaal in één view krijgen in verkenner. Gewoon zoeken op .mp4, dan krijg je al je mp4 bestanden te zien, alles selecteren, die actie uitvoeren. Zelfde voor de paar andere extensies die je hebt.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
Da's een goeie tip. Ik probeer het even uit.
Orion84 schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 10:31:
[...]

Je kan ze via de zoekoptie allemaal in één view krijgen in verkenner. Gewoon zoeken op .mp4, dan krijg je al je mp4 bestanden te zien, alles selecteren, die actie uitvoeren. Zelfde voor de paar andere extensies die je hebt.
Daar had ik nog niet aan gedacht 8)7

Bedankt voor de hulp al.
Ik laat nog wat weten als het gelukt is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
Orion84 schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 10:31:
[...]

Dit lijkt voorlopig goed te gaan zodat Plex niet de titel in de metadata overneemt.

Echter blijft wel het probleem dat hij bij 'Bibliotheek' 2 items aanmaakt.
Bij Collectie maakt hij dan weer 2 verschillende aan per film.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7OYpR5_m5NRLNetGeSPU4j5zG4g=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/shykhn5wFnoJuR6MFQ3tAGhf.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/noOx7gr73oRyZb7w0aHFr5x_YEI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/TKq8ABZApQDJrURy3ixeaG3y.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-1PqzPJ1qZh985lU0H9szdZtSUU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ad7zXn3da5b7dST4GS0EgLvW.png?f=fotoalbum_tile

Edit: ik heb nog een instellingen gevonden die voorrang geeft aan ingesloten metadata of tags in een bestand.
Dat heb ik nu ook even uitgezet en probeer het even opnieuw.

[ Voor 4% gewijzigd door Asterion op 30-04-2022 10:44 ]

Pagina: 1