Hmmz, de muis van onze oude pc doet vreemd... Hij reageert traag en schokt erg. Vaak kan je 'em niet eens gebruiken. Andere muizen hebben geen zin. Het gaat om serieele poort, PS/2 kent dat ding nog niet. Er heeft laatst behoorlijk stroom op de kast gestaan (oeps) en dat ding had geen aardelijn (nog meer oeps). Is er een mogelijkheid om ergens een ISA/PCI kaartje te kopen met een seriele (muis)poort erop? of evt een PS/2 kaartje? Gaat om een ouwe P166 met Win2k.
m`n draadloze M$ muis had een verloopstekkertje er bij die ps2 omzette naar Seriele poort!
Verwijderd
Nee.. je muis is niet opgeblazen
(zoals je kan doen met een kikker en een rietje)
Het is bekent dat er nogal wat problemen zijn met het ps2/com-poort muis detectie systeem in windows op oudere moederborden.
Adviezen:
1 klooi met drivers (logitech drivers proberen)
2 sluit een 2de muis aan
3 klooi met het installeren van een 2de muisdriver
4 klooi met de bios instellingen
(klooi=tweak)
Het is bekent dat er nogal wat problemen zijn met het ps2/com-poort muis detectie systeem in windows op oudere moederborden.
Adviezen:
1 klooi met drivers (logitech drivers proberen)
2 sluit een 2de muis aan
3 klooi met het installeren van een 2de muisdriver
4 klooi met de bios instellingen
(klooi=tweak)
Verwijderd
Jah?? Zozo... volgens mij waren die systeemeisen superhoog (doe zelf niet aan win2k)
Maar dit is zwaar off-topic. Excusez moi
Maar dit is zwaar off-topic. Excusez moi
Wat is er gebeurd: Modem maakte sluiting, op kast, +30V, geen aarde. Ik heb maar 1 serieele poort, en ook onder andere windows zelfde problemen
Muis zelf is prima.
En ja, Windows 2000 draait prima op P166-32mb, 3,2Gb HDD.
Verwijderd
offtopic:
Vriend van me heeft Win2k server draaien op een Pentium pro 150, met 64 mb ecc geheugen.
Alles duurt wel ff, maar het gaat wel!
Vriend van me heeft Win2k server draaien op een Pentium pro 150, met 64 mb ecc geheugen.
Alles duurt wel ff, maar het gaat wel!
Een muis kun je niet opblazen hoor.
Misschien zit er gewoon errug veel vuil in?
Vooral de rolletjes zou ik ff goed schoonmaken. Dan zijn de meeste problemen vaak opgelost.
Als je hier allang aan gedacht heb heb ik niks gezegd
Rollertjes zijn schoon, en ook 2 andere muizen werken NIET.
Nu vraag ik me af, is er een losse Serieele of PS/2 poort te koop (ISA/PCI) en wat kost dat ongeveer?
Nu vraag ik me af, is er een losse Serieele of PS/2 poort te koop (ISA/PCI) en wat kost dat ongeveer?
Verwijderd
Die kan je los kopen, ja. Waar weet ik niet precies, probeer eens een tweedehandszaak/dump. Zullen iets van 25,- kosten, niet meer. Bij mijn weten zijn de Seriële/ISA kaartjes zo'n beetje de enige die je kan krijgen.
Je kan natuurlijk kijken op een oude computer (386/486). Met een beetje mazzel zit daar ook zo'n kaart in.
Je kan natuurlijk kijken op een oude computer (386/486). Met een beetje mazzel zit daar ook zo'n kaart in.
Verwijderd
Dan moet je een multi i/o kaartje hebben, misschien dat een winkel als de PC-Dokter (Amsterdam-Overtoom) dat nog heeft liggen. Mij kast ligt er iig vol mee. Kan nooit veel kosten.
Verwijderd
ik heb hier nog een 286( ja ja) staan met een isa kaart je met oa com-poorten...dat kaartje mag je zo hebben...als je de porto betaald stuur ik 'm op (zaandam-arnhem is niet echt naast elkaar)..Op zaterdag 25 augustus 2001 10:34 schreef WieMie het volgende:
Rollertjes zijn schoon, en ook 2 andere muizen werken NIET.
zo'n kaart moet toch werken in een pentium heren(en/of dames) mede-tweakers?....
Verwijderd
offtopic:
Muis opgeblazen?
Ik moest effen aan iets anders denken.
Mijn kameraad blies altijd kikkers op
Muis opgeblazen?
Ik moest effen aan iets anders denken.
Mijn kameraad blies altijd kikkers op
Doet het dan goed en doe hem in de wasmachine, (wel 30 Graden Natuurlijk!) je denkt misschien: die is niet wijs! Maar als het een oude muis is kan je het wel is proberen, wel het balletje en het klepje er eerst uithalen, balletje kan los in de wasmachine.Op vrijdag 24 augustus 2001 21:26 schreef TomcatX het volgende:
Vooral de rolletjes zou ik ff goed schoonmaken. Dan zijn de meeste problemen vaak opgelost.
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Verwijderd
ik hebv es een keer bijna mijn hamd verbrand aan een muis.
Zo heet was die. Waarschijnlijk kortsluiting ofzo.
heb ik ook eens gehadOp zaterdag 25 augustus 2001 13:29 schreef Felysium het volgende:
ik hebv es een keer bijna mijn hamd verbrand aan een muis.
Als je poort echt defect is, gewoon een andere seriele poort erin. (ISA of PCI kaartje).Op vrijdag 24 augustus 2001 18:42 schreef WieMie het volgende:
Wat is er gebeurd: Modem maakte sluiting, op kast, +30V, geen aarde. Ik heb maar 1 serieele poort, en ook onder andere windows zelfde problemenMuis zelf is prima.
Of een USB kaart + USB muis..
Seriele poort testen kan dmv een hardware tester, vraag ff of je lokale pc boer zo'n ding heeft, en laat ff poort testen. Heb zelf ook zo'n testkaart @ work, ideaal, checked zo ff wat er fucked up is. (http://www.uxd.com/phdpci.shtml)
enne.. Win2k op een P166 / 32 Mb???? Als server lijkt t me al baggersloom, laat staan als erop gewerkt wordt?!?!!?
Naja, jij moet wachten, ikke niet
Zou zelf er max. win95 opzetten... (had eik die hele pc al de deur uitgetrapt, maar dat terzijde)
Met Winroute pro werkt t prima, geen proxy uiteraard. Ik ehb uit m'n oude 486 de serial-conenctor gesloopt en deze in de plaats van de oude geplaatst. Alles werkt nu prima.
Pagina: 1