Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yordi-
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Ik heb nu een woonverzekering met een aardige korting via collectiviteit. Die korting heb ik geen recht meer op. Nu is die korting slechts 15%, maar als ik nu een nieuwe woonverzekering afsluit gaat mijn premie van 40 euro naar een astronomische 110 euro (hoe dat mogelijk is, is me een volstrekt raadsel, maar het zal wel).

Nu is mijn vraag, als ik de verzekering zo laat, kom ik dan in de problemen als ik schade heb en blijkt dat ik geen recht meer had op die korting? Heeft iemand wel eens met dat bijltje gehakt?

Bedankt voor het delen van je ervaring!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Dit lijkt mij een nogal retorische vraag... tuurlijk kom je in problemen als je dit zo laat. De kans in aanzienlijk dat je binnenkort sowieso post krijg van je verzekering als die korting niet meer van toepassing is. Vaak duurt dat echter even omdat het wat systemen door moet.

Mijn advies: neem gewoon eens contact op. Een stijging van 40 naar 110 euro is waarschijnlijk te verklaren. Zo niet, zoek dan uit of je een andere goedkopere verzekering kan vinden (en of je mag overstappen). Zo laten staan zou ik in elk geval afraden. Zou vervelend zijn als je aanspraak wil maken op de verzekering, en ze keren niks uit omdat je fraude pleegt.

[ Voor 9% gewijzigd door n9iels op 22-04-2022 13:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:37
Kun je niet contact met ze opnemen en enkel die 15% laten schrappen?

volgens de reacties op https://kassa.bnnvara.nl/...orting-via-oude-werkgever

is het

1. fraude,
2. mag je verzekeraar niet zomaar checken bij je oude werkgever of je er nog werkt.

Maar dat zijn (net als ik) random mensen van het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yordi-
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Bedankt.

Het leek mij ook een retorische vraag, maar ik zie er bijvoorbeeld niets over in de voorwaarden. Dat zou je toch verwachten. Had ook al gebeld en geen duidelijk antwoord gekregen op de enorme stijging, anders dan "inflatie, prijswijzigingen, WOZ-waarde, onze kosten" blabla.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Vaak staat er wat over in de specifieke collectiviteitsregeling. Waar je mee op moet passen is dat het niemand wat interesseert bij de verzekeraar dat je korting krijgt tot het moment dat ze een flinke rekening voorgeschoteld krijgen. Dan kan je verwachten dat ze dit ook even gaan bekijken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:59
Je hebt er geen recht meer op. En vroeg of laat zullen ze het ook wel in de gaten krijgen. Wellicht dat je het verschil dan alsnog moet gaan betalen.
Die stijging is vast te verklaren. Wellicht een breder pakket, meer (onnodige) vergoedingen ? Waag eens een belletje en vraag wat ze voor je kunnen doen. wel zo netjes.

https://www.strava.com/athletes/ralfv

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:41

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Yordi- schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 12:54:
Die korting heb ik geen recht meer op.
Zeker weten? Toen ik van werkgever switchte dacht ik ook dat ik geen recht meer zou hebben op de collectiviteitskorting van de ex-werkgever, tot ik na lang zoeken zag dat die (bij mijn verzekering iig) ook geldt op basis van oudwerkgevers.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:43
Hangt van de voorwaarden af.
Vaak is er afgesproken dat huidige verzekeringen met de korting blijven doorlopen.
Alleen sluit je een nieuwe af of een 2e verzekering bij dezelfde maatschappij dan heb je daar geen recht op korting meer voor.
Pagina: 1