Linux-versie van commerciële Tuxracer aan de gang krijgen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-05 13:28
Hoe kan ik de commerciële Linux-versie van Tuxracer (die op CD-ROM, van Sunspire Studios) aan de gang krijgen op mijn Debian 10 PC?

Op de CD-ROM staat zowel een setup.exe voor Windows als een setup.sh voor Linux. Als ik die setup.sh draai, geeft hij echter dat het een "unknown" Linux is en wil niet installeren:
code:
1
2
3
4
josefien@ws46:/media/cdrom/tuxracer/program files/Sunspire Studios/Tux Racer$ ./setup.sh
This installation doesn't support unknown on Linux / x86_64

Please contact Loki Technical Support at support@lokigames.com

Ik heb het ook geprobeerd op een 32-bit Debian 10, daar geeft hij hetzelfde maar dan zonder de "_64".

De Windows-versie draait onder Wine wel, maar allerlei grafische opties zoals reflecties en shadows zijn niet aan te zetten. Bovendien vind ik het knudde om een Windows-versie via een emulatielaag te draaien terwijl er een Linux-versie op de CD staat 8)7

Ik wil per se deze commerciële versie i.p.v. de open source Tuxracer, omdat de commerciële versie een veel mooier/leuker geanimeerde pinguïn heeft :D

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:30

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Kijk eens in dat script hoe men je OS (versie) detecteerd. Het lijkt er op dat de installer "unknown" als versie resultaat krijgt bij de installatie. Dan weten we wellicht waarom dat gebeurd.

Een snelle google search gaf aan dat het wel ooit voor Debian was ontwikkeld. Wellicht is de check over te slaan. Geen idee of de installatie dan verder goed gaat :

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:36
Had je deze al gevonden?

A way to install and update loki software on modern linux systems

https://forum.winworldpc....e-on-modern-linux-systems
Note: This has been tested on a x64 bit lubuntu installation on actual hardware
I found this is the only way to install loki software on modern systems. I will be using Simcity 3000 as a example
Just installing
1. Mount your .iso or whatever your program is on
2. Go to setup.data/bin/Linux/x86/ and copy "setup" to the root of the media where "setup.sh" is
3. Run ./setup and install
Done
[...]

[ Voor 33% gewijzigd door NESFreak op 22-04-2022 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krimglas
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14-03-2023
Even opgezocht, dat spel dateert van 2002. Dat ga je echt niet aan de praat krijgen op een modern linux systeem zonder een volledige debian omgeving uit die tijd te installeren.
De grote kracht die windows heeft over linux is zijn achterwaardse compatibiliteit, daarom dat het wel werkt op windows.