[Vakantie] Tips reisroute 3.5 week West-Canada

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:44
Het plan opgevat om deze nazomer (september) 3.5 week naar Canada te reizen! Veel opties, en keuzes en onderstaande route voorgenomen.

Iemand die hier geweest is en tips heeft voor de voorgenomen route? Tijdinschatting op papier wat lastig , dus tips welkom. Er zijn nog enkele openstaande dagen.

- We reizen met een camperbus, zijn met 2 en geen kids (dus houden ook van 'rustigere' campgrounds);
- Houden van (lange) hikes en dus ook wat rustigere gebieden zonder kids en massa-busladingen.

Voorgenomen route:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

d:)b

[ Voor 30% gewijzigd door MaStar op 22-04-2022 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Ervaringen of tips Welkom!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:19

Reinier

\o/

Geen concrete tips, lijstje ziet er super uit. Ben er een paar keer geweest en zou morgen weer willen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:06
Als eerste: ik ben stikjaloers op je reisplan. :)

Een aantal jaar geleden heb ik een groepsreis door west-Canada gedaan. Daar zat niet veel tijd in voor lange wandelingen, dus daarvoor heb ik geen tips. Wat mij nog wel bijstaat:
  • In Whistler, een zipline van meer dan 2km lang met een snelheid tot 130km/u - erg gaaf!
  • In Kamloops zit een Bulk Barn vestiging - wat eigenlijk een supermarkt is voor enkel snoepgoed. Het moed natuurlijk maar net je ding zijn, maar ik werd er wel blij van.
  • Columbia Icefield: de skywalk is wel leuk - als het goed weer is. De tour over de gletsjer zelf vond ik overdreven en touristisch, niet de moeite waard.
  • Mocht je in de buurt van Hope komen: daar is blijkbaar een flink stuk van "Rambo First Blood" opgenomen. En is wel grappig te zien hoe ze daar in dat plaatsje die film nog helemaal verheerlijken. Ja, touristisch op en top. :)
  • Lake Moraine is toch ook wel de moeite van het bezichtigen waard, zeker omdat je al in de buurt met met Lake Louise.
De eerste van de lijst - als zo'n activiteit iets voor je is, is dit wel een 'must'. Alle andere punten: leuk als het in te passen is, maar zonder ga je ook een geweldig mooie vakantie hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik ben ooit als solo-reiziger daar een week of twee geweest, deels voor congres, en rest vakantie. Als je van natuur houd, dan zeker ook Vancouver Island bezoeken.

Wat ik erg leuk vond (en ook minder met mijn vliegangst) was vlucht met een watervliegtuig vanuit Vancouver haven. Ik kan alleen de foto's niet meer zo snel vinden ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:19

Reinier

\o/

Helikoptervluchtje over Columbia icefield is ook de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Top! Mogelijk om het massa toerisme daar een beetje te ontwijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Hebben nog een aantal dagen open. Iemand suggesties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
MaStar schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 09:48:
Hebben nog een aantal dagen open. Iemand suggesties?
Tussen Whisper en Kamloops heb je Joffre Lakes. Nu hadden we (bij puur toeval) het voordeel toen wij er waren er nog sneeuw lag wat het helemaal mooi maakte (en het een heel stuk intensiever maakte om boven te komen), dat is een relatief klein en onbekend park, maar het was heel erg mooi.'

Overigens nu heb ik in zijn algemeenheid weinig met steden, dus neem het met een korreltje zout, maar enige nut van een dag Vancouver is je jetlag kwijt raken imo. Tenzij je echt naar musea ofzo wil gaan (neem aan dat ze die hebben :P).

[ Voor 21% gewijzigd door Sissors op 23-04-2022 11:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:47
Ik ben totaal niet thuis in Canada en misschien zit het al ergens in je lijst, maar als je ergens kunt opnemen om orka’s tegen te komen dan zou ik dat doen. Hetzij in een kayak, op een boot of tijdens een mooie wandeling langs een kust.

En mocht je vroeger IT gezien hebben (met die horrorclown), zijn verblijf werd opgenomen in Beaver Lake, Stanley Park, Vancouver ;)

[ Voor 23% gewijzigd door D. Ninjai op 23-04-2022 11:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-10 18:01

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Top plan!! Het leuke is dat je dit zowel in wintertijd als zomertijd kan doen, en dan een totaal andere wereld aantreft.

Ik heb (bijna op de dag af) 9 jaar geleden voor een congres een dikke week in Chateau Lake Louise gezeten en aardig wat van de omgeving kunnen zien. Absoluut prachtig. Ik zat nog dik in de sneeuw (en in de tijd dat de beren uit winterslaap komen what nobody told me ever..), maar toch nog prachtige wandelingen kunnen maken.

enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Gaaf. Meer tips rondom route welkom! Vancouver Island, lijkt net iets te krap zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
gambieter schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 20:46:
Ik ben ooit als solo-reiziger daar een week of twee geweest, deels voor congres, en rest vakantie. Als je van natuur houd, dan zeker ook Vancouver Island bezoeken.
Past Vancouver Island in de route?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
MaStar schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 13:07:
[...]

Past Vancouver Island in de route?
Ik was er ruim 2.5 week, en we hadden ook Vancouver Island gedaan. Dus ja, dat past in 3.5 week, maar je moet dan natuurlijk wel schuiven/krimpen in andere zaken, want je begint die vanaf Vancouver uiteraard :P .

Daarvandaan orka's/zeeleven bekeken (neem aan dat het ook vanaf Vancouver kan). Als je toevallig je duikbrevet hebt, je kan er ook duiken. En nee, dat doe je niet omdat het nou zo lekker warm is, wel omdat je kan duiken met zeehonden die je komen begroeten. En je hebt gematigd regenwoud, oftewel behoorlijk anders dan de rest van Canada. En de Niagara waterval natuurlijk niet te vergeten. Oké, hij is iets kleiner dan zijn naamgenoot :P : https://www.travelingisla...rfall-Goldstream-Park.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Bedankt voor de tips. Iemand die nog aanvullingen heeft, welkom!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchhero
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-10 17:18
Zoals gezegd, Vancouver island is een aanrader als het in je schema past. Ik ben er 2 keer geweest en het is prachtig, Tofino is een mooie uitvalsbasis (wel wat toeristisch). Als je daar heen gaat ook zeker even met de boot naar hotspring cove. Victoria is ook leuk, een mooie stad (de hoofdstad van BC) en als je hier de zee op gaat is de kans groot dat je orka's of walvissen ziet. Qua dagen kun je dit in 4-5 dagen wel doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-10 17:58
Vancouver Island moet zeker passen in een reis van 3.5 week. Aanraders zijn inderdaad Tofino en Victoria. Mocht je de tijd hebben kan ik je ook zeker Campbell River en omgeving aanraden - je kunt er fantastisch kayakken (Tofino overigens ook).
Ik zou dan in jou geval de tweede volle dag in Okanagan en een dag van Vancouver inruilen voor Vancouver Island.

NB: Lake Louise en omgeving is prachtig, maar als je liever weg blijft van het massatourisme zou ik zeker niet al te lang daar blijven - zijn nog meer prachtige, rustigere plekken om te hiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Viccers schreef op donderdag 28 april 2022 @ 13:16:
NB: Lake Louise en omgeving is prachtig, maar als je liever weg blijft van het massatourisme zou ik zeker niet al te lang daar blijven - zijn nog meer prachtige, rustigere plekken om te hiken.
Zoals? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:05

ZieMaar!

Moderator General Chat
Hier ook een plus 1 voor Vancouver Island, wat meer remote in het noorden maar zeker ook Ucluelet of Tofino meepakken. De tip voor de zipline in Whistler is al gegeven. Lake Louise an sich is erg massaal, maar dat komt vooral door de touringcars vol Aziaten. Loop 400 meter en het is al rustiger. Ergens rondom Canmore kan je een Via Ferratta doen, die ging bij ons door slecht weer niet door maar was erg betaalbaar.

Goed om Well’s Gray op te nemen idd, erg leuk en mooi. Jasper is mooi om te wandelen maar de populaire hikes hebben parkeerplaatsen die vlot vol raken, ook buiten het hoogseizoen, zeker met een camper dus een beetje op tijd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
ZieMaar! schreef op donderdag 28 april 2022 @ 17:30:
Hier ook een plus 1 voor Vancouver Island, wat meer remote in het noorden maar zeker ook Ucluelet of Tofino meepakken. De tip voor de zipline in Whistler is al gegeven. Lake Louise an sich is erg massaal, maar dat komt vooral door de touringcars vol Aziaten. Loop 400 meter en het is al rustiger. Ergens rondom Canmore kan je een Via Ferratta doen, die ging bij ons door slecht weer niet door maar was erg betaalbaar.

Goed om Well’s Gray op te nemen idd, erg leuk en mooi. Jasper is mooi om te wandelen maar de populaire hikes hebben parkeerplaatsen die vlot vol raken, ook buiten het hoogseizoen, zeker met een camper dus een beetje op tijd zijn.
Een zip line is echt niet Iets waar ik veel plezier uit haal. Ik wil lekker hiken, lange wandelingen, zonder massa toerisme en Chinese gekheid.

En ik vermaak me ook wel 2 dagen in Vancouver. Lekker eten, rondwandelen en highlights bezoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Een tijdje geleden voor mij, maar vancouver island (tofino) viel hier ook wel in de smaak. Ook even heel wat anders dan de bergen die je in veel andere national parks tijdens je reis tegenkomt, namelijk kust, strand en regenwoud. Geen idee of er op vancouver island nog minder toeristische plekken zijn die hetzelfde bieden, vast wel.

In vancouver kun je met een huurfiets rondom het centrum fietsen langs de kade, inclusief het park ten noorden van het centrum en het havengebied ten zuiden van het centrum.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:18
Lake O'Hara in Yoho National Park vond ik erg fraai: https://jvdmeij.exposure.co/lake-ohara

Het voelt zonde om weer terug te rijden naar Vancouver. Kan je niet terugvliegen, en je camper droppen, in Calgary?

[ Voor 39% gewijzigd door Jasper op 28-04-2022 20:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:05

ZieMaar!

Moderator General Chat
MaStar schreef op donderdag 28 april 2022 @ 19:37:
[...]

Een zip line is echt niet Iets waar ik veel plezier uit haal. Ik wil lekker hiken, lange wandelingen, zonder massa toerisme en Chinese gekheid.

En ik vermaak me ook wel 2 dagen in Vancouver. Lekker eten, rondwandelen en highlights bezoeken.
Canada is niet onontdekt hé ;)? Het is natuurlijk op veel plekken heerlijk rustig (Well’s Gray), of sommige plekken hangt een lekkere outdoorvibe (Jasper) en sommige plekken zijn druk (Banff, Vancouver) zonder dat het vervelend is en heel soms is het echt massaal (Lake Louise). Maar zoals gezegd, het massale ben je snel kwijt als je een stukje loopt.

Lekker hiken kan op veel plekken, Whistler, Jasper zijn heel mooi, bij Well’s Gray zijn ook mooie hikes. De stranden op Vancouver Island (evt met een surflesje als je dat leuk lijkt) zijn supermooi en ook daar hangt wel een lekkere vibe. Wij zijn ook noordelijker geweest om walvissen en grizzlyberen te bekijken, was hele vette tour en veel rustiger gelegen.

Wat me nog bijstaat van Vancouver: volgens mij kan je niet reserveren in restaurants en dus sta je voor de populaire tenten op straat te wachten als je niet vroeg bent…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bulder
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 09-10 07:31
Zo, mooie plannen!

Ik zie dat je relatief lang bij Lake Louise blijft, persoonlijk vond ik het daar dan weer flink tegenvallen. Je gebruikt de plek vast als hub om rond te reizen, maar ik zou in ieder geval niet teveel tijd reserveren voor Lake Louise zelf. Typische Instagram locatie met dito publiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Bulder schreef op donderdag 28 april 2022 @ 21:02:
Zo, mooie plannen!

Ik zie dat je relatief lang bij Lake Louise blijft, persoonlijk vond ik het daar dan weer flink tegenvallen. Je gebruikt de plek vast als hub om rond te reizen, maar ik zou in ieder geval niet teveel tijd reserveren voor Lake Louise zelf. Typische Instagram locatie met dito publiek.
Idd. Thanks. Idee is om het als Hub te gebruiken en rond te rijden voor day hikes. Weg van het instagram publiek. Of is dat ook geen aanrader?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulder
MaStar schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 08:40:
[...]

Idd. Thanks. Idee is om het als Hub te gebruiken en rond te rijden voor day hikes. Weg van het instagram publiek. Of is dat ook geen aanrader?
Het is een prima locatie om vanuit te opereren, je zit ongeveer bij de afsplitsing van de highway dus kunt vrij makkelijk meerdere kanten op.

Lake Louise en Banff kun je prima overslaan, daar was het ons te druk. Ik zou beide vervangen door respectievelijk Peyto Lake en Canmore, daar is het een stuk rustiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
ZieMaar! schreef op donderdag 28 april 2022 @ 20:51:
[...]
Lekker hiken kan op veel plekken, Whistler, Jasper zijn heel mooi, bij Well’s Gray zijn ook mooie hikes. De stranden op Vancouver Island (evt met een surflesje als je dat leuk lijkt) zijn supermooi en ook daar hangt wel een lekkere vibe. Wij zijn ook noordelijker geweest om walvissen en grizzlyberen te bekijken, was hele vette tour en veel rustiger gelegen.
Vancouver Island is een optie, maar betekent wel inleveren van 3-4 dagen op de route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Bulder schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 09:13:
[...]

Het is een prima locatie om vanuit te opereren, je zit ongeveer bij de afsplitsing van de highway dus kunt vrij makkelijk meerdere kanten op.

Lake Louise en Banff kun je prima overslaan, daar was het ons te druk. Ik zou beide vervangen door respectievelijk Peyto Lake en Canmore, daar is het een stuk rustiger.
Daar ga ik niet in mee. Moet ik wel zeggen dat we Lake Louise in één dag gedaan hadden vanuit Banff, en dan heb je wel volgens mij dat ding gezien (sterker nog, uit mijn hoofd hadden we nog iets daar in de buurt op dezelfde dag). Tegelijk als je daar ergens kampeert zal je natuurlijk ook andere dingen kunnen bekijken.

Ik ben er eind Mei geweest, en ja Lake Louise en zeker ook Banff zijn significant grootschaliger dan zelfs een Jasper, laat staan genoeg andere plekken. Maar het was er echt niet zo druk dat je nauwelijks tussen de toeristen door kwam ofzo. Bij Lake Louise stuk gewandeld nog, en ook weer omdat we sneeuw hadden (trip tussen Jasper en Banff was één grote sneeuwstorm toen we er eind Mei waren, dat was ook voor Canada extreem weer, en geloof me, niet leuk in je huurauto met zomerbanden), was het er echt alles behalve druk.
Nu zal TS vermoedelijk eind September geen sneeuw hebben (gok ik, geen idee eigenlijk), maar dan moet het hoogseizoen ook wel echt voorbij zijn.

Maar enige wat vergelijkbaar was qua uitzicht met de kabelbaan naar boven bij Banff, was de kabelbaan naar boven in Jasper. (Waarbij ook qua kabelbaan Jasper veel kleinschaliger is :P ). En ja, als je het in Jasper hebt gezien, dan mis je niet extreem veel als je het in Banff niet ziet, maar het is het echt zeker waard alsnog imo.

Dus dat sowieso ook een tip voor TS: Bespaar niet die paar euro op de kabelbaan, het is het echt waard. (Iig in Banff kan je ook naarboven wandelen overigens als alternatief, maar zorgt iig dat je boven komt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulder
Sissors schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 09:39:
[...]

Ik ben er eind Mei geweest, en ja Lake Louise en zeker ook Banff zijn significant grootschaliger dan zelfs een Jasper, laat staan genoeg andere plekken. Maar het was er echt niet zo druk dat je nauwelijks tussen de toeristen door kwam ofzo.
Misschien hebben we een andere perceptie van 'druk': ik zeg niet dat je je er een weg door de menigte moet banen, maar toen ik er was (oktober) was het qua drukte vergelijkbaar met het Vondelpark op een doordeweekse dag. Dat doet voor mij af aan de beleving.

Maar goed, dat beleeft iedereen weer anders, goed punt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Bulder schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 10:04:
[...]

Misschien hebben we een andere perceptie van 'druk': ik zeg niet dat je je er een weg door de menigte moet banen, maar toen ik er was (oktober) was het qua drukte vergelijkbaar met het Vondelpark op een doordeweekse dag. Dat doet voor mij af aan de beleving.

Maar goed, dat beleeft iedereen weer anders, goed punt.
Nou, ik ben nog nooit in het Vondelpark op een doordeweekse dag geweest, maar vanaf een Lake Louise op een half uurtje wandelen ofzo zijn we denk ik totaal over een paar uur een man of twintig tegen gekomen, dus ik denk dat we dan simpelweg ook andere hoeveelheid drukte hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Ik ben niet zo van ds kabelbanen en zip lines. Ik wil hiken, misschien wel multi day hikes en waar mogelijk weg van toeristen.

Ben Nieuw Zeeland, Patagonië en Alpen gewend en houd van outdoor en natuur. Geen instagram trip voor mij tussen de families en Aziaten.

West Canada benauwd me dan wel een beetje als ik zo de verhalen lees ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
MaStar schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 10:26:
Ik ben niet zo van ds kabelbanen en zip lines. Ik wil hiken, misschien wel multi day hikes en waar mogelijk weg van toeristen.

Ben Nieuw Zeeland, Patagonië en Alpen gewend en houd van outdoor en natuur. Geen instagram trip voor mij tussen de families en Aziaten.

West Canada benauwd me dan wel een beetje als ik zo de verhalen lees ;)
Nou ja bij Banff kan je iig ook naar boven wandelen (en weer naarbeneden). Daar boven kom je wel meer toeristisch. Geen idee of je bij Jasper het kan wandelen, maar daar boven is het kleinschaliger.

Dat gezegd hebbende, als je houdt van de outdoor en de natuur zie ik niet waarom je een heel uitzicht over de Canadese Rockies zou willen overslaan ;) .

(Overigens als je zegt hiken en natuur, dan zou ik dus snel wat van Vancouver afschaven en dan Vancouver Island doen, zijn in het Noorden iig ook multiday hikes, hadden wij maar overgeslagen, heel wat uren wandelen op een dag vind ik leuk, zolang ik aan het eind maar een warm onderkomen heb weer :P ).

[ Voor 15% gewijzigd door Sissors op 29-04-2022 10:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:41
Wij zijn vorige jaar september ook in hetzelfde gebied geweest, wel wat korter want we hadden het met de oostkust gecombineerd. Toen wij er waren was het heel rustig, alleen bij de echte toeristische plekken waren wat mensen met als uitschieter Lake Louise waar het echt druk was. Bij zowat alle hikes die we gedaan hebben kwam je nauwelijks tot geen mensen tegen.

Toen we aan de andere kant waren zijn we naar La Mauricie NP geweest en daar was het helemaal uitgestorven, we zijn daar in totaal misschien 15 man tegen gekomen in het hele park terwijl het qua periode perfect was (schitterende herfstkleuren).

Vancouver zijn we een volle dag geweest en hebben we Stanley Park en het centrum bezocht. Die dag wel veel gelopen (38 KM) maar voor ons gevoel genoeg gezien. Stanley Park is wel een aanrader als je van natuur houdt, echt een andere wereld midden in de stad. Toen wij er waren was het er ook heerlijk rustig, alleen het pad rondom het park was gezellig druk.

[ Voor 22% gewijzigd door VulcanRaven op 29-04-2022 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:46
Zodra je een half uur van de parkeerplaats bent is het bijna overal rustig. Verder is Vancouver eiland ook echt een aanrader. Erg mooi daar en ook erg groot.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Op welke manier zouden jullie Vancouver eiland inpassen in zo'n reisschema? Er moeten dan concessies worden gedaan. En hoeveel dagen VC Island?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
VulcanRaven schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 11:01:
Wij zijn vorige jaar september ook in hetzelfde gebied geweest, wel wat korter want we hadden het met de oostkust gecombineerd. Toen wij er waren was het heel rustig, alleen bij de echte toeristische plekken waren wat mensen met als uitschieter Lake Louise waar het echt druk was. Bij zowat alle hikes die we gedaan hebben kwam je nauwelijks tot geen mensen tegen.

Toen we aan de andere kant waren zijn we naar La Mauricie NP geweest en daar was het helemaal uitgestorven, we zijn daar in totaal misschien 15 man tegen gekomen in het hele park terwijl het qua periode perfect was (schitterende herfstkleuren).

Vancouver zijn we een volle dag geweest en hebben we Stanley Park en het centrum bezocht. Die dag wel veel gelopen (38 KM) maar voor ons gevoel genoeg gezien. Stanley Park is wel een aanrader als je van natuur houdt, echt een andere wereld midden in de stad. Toen wij er waren was het er ook heerlijk rustig, alleen het pad rondom het park was gezellig druk.
Gaaf! Nog tips voor mooie hikes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

VulcanRaven schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 11:01:
Ik heb een fiets gehuurd en vond fietsen in Stanley Park heerlijk. Het was dan ook prachtig weer toen ik er was.

Vancouver heeft echter veel regen, daar is deze steen voor in Kitsilano Beach:
Afbeeldingslocatie: https://img.geocaching.com/waymarking/large/1c13006b-2e8f-4e32-85b7-7202626d731d.JPG

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:41
MaStar schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 11:34:
[...]
Gaaf! Nog tips voor mooie hikes?
Geen echte lange hikes helaas, normaliter wandelen we ook veel tijdens onze reizen maar hier hebben we het bij vooral korte wandelingen bij bekende plekken gehouden. Altijd 3-5 KM ongeveer. Deels omdat we veel wilden zien in een bepaald tijdsvlak maar eerlijk gezegd ook omdat we ons niet altijd op het gemak voelden om alleen ver in Bear Country te gaan zonder echte ervaring daarin. Ik zou vooral bij de visitor / ranger stations van de div. parken even binnenlopen, daar hebben ze ons echt goed geholpen telkens. Als je aangeeft waar je naar opzoek bent en hoeveel tijd je hebt adviseren zij je over de mooiste routes.
gambieter schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 11:36:
[...]

Vancouver heeft echter veel regen, daar is deze steen voor in Kitsilano Beach.
Dat hebben we gemerkt ja! Toen we aankwamen was het noodweer, je kon niks zien van de omgeving tijdens het landen, echt pas de laatste paar seconden zag je de grond. De dag erna zou het nóg erger weer worden dus we zagen onze dag in Vancouver al in het water lopen :'( . We zijn toen heel vroeg naar Stanley Park gegaan om het uurtje dat het droog zou zijn te kunnen benutten. Toen we aankwamen bijna zwarte lucht. Uiteindelijk heeft het 10 minuten gemiezerd en erna is het de hele dag schitterend weer geweest :D

Toen we terug kwamen vanuit de Rocky's naar Vancouver heeft het de laatste twee uur ook enorm hard geregend. Gelukkig vlogen we de dag erna naar de oostkust.

[ Voor 5% gewijzigd door VulcanRaven op 29-04-2022 12:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

We zijn in 2019 nog geweest, alleen gestart in Calgary
Onze route was
Calgary
Waterton National Park
Fernie en Fernie Alpine Resort
Golden BC met Banff & Yoho NP en Lake Louise
Revelstoke
Clearwater en Wells Gray Park
Whistler
Campbell River (Vancouver Island)
Ucluelet en Tofino (Vancouver Island)
Victoria (Vancouver Island)
Vancouver

Waar we meerdere dagen waren toch wel wat kunnen wandelen op de diverse hiking trails.
Veel eekhoorns gezien :+
Een enkele beer bij Whister/Blackcomb mountain en verder verschillende bij Tofino langs de kust _/-\o_

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Is het mogelijk deze reisroute Tofino op het einde toe te voegen? Of komen we dan dagen tekort? Vancouver Island aan te raden als ik het zo lees....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

MaStar schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 13:12:
Is het mogelijk deze reisroute Tofino op het einde toe te voegen? Of komen we dan dagen tekort? Vancouver Island aan te raden als ik het zo lees....
Je zou de tijd bij Lake Louise kunnen inkorten, dat was ons veels te "toeristelijk" en verschrikkelijk druk.
We zijn daar dus gevlucht en bij het Ski resort aan de overkant van Lake Louise maar een trail gaan volgen met een mooi uitzicht op Lake Louise 8)

Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
GiLeX schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 14:39:
[...]

Je zou de tijd bij Lake Louise kunnen inkorten, dat was ons veels te "toeristelijk" en verschrikkelijk druk.
We zijn daar dus gevlucht en bij het Ski resort aan de overkant van Lake Louise maar een trail gaan volgen met een mooi uitzicht op Lake Louise 8)
Plan was ook Louis als hub te gebruiken voor de omgeving. Anyway, misschien wel een tip idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Welke plaatsen raden jullie aan voor 3 a 4 dagen Vancouver Island? Wat zijn highlights die death reden zijn om hierheen te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
GiLeX schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 14:39:
[...]

Goede tip. 3 dagen Vancouver Island, haalbaar?
1 dag zo'n whale tour misschien ml

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

We hebben twee dagen Campbell River gedaan waar we o.a gewandeld hebben in het Elk Falls Provincial Park en de North Island Cruisers car meet/show bezocht hebben (is altijd tijdens het Labour Day weekend)
Daarna twee dagen Ucluelet
Vanuit Ucluelet in de vorege ochtend naar Tofino met Remote Passages Marine Excursions Beck en Stone island (Pacific Rim National Park) bezocht en daar genoten van de diverse zwarte beren. Waaronder een moeder met 3 cubs. Verder in de middag langs de kust nog een stuk gewandeld
En een dag in Victoria waar we met SpringTide Whale Watching & Eco Tours humpbacks gezien hebben. En ook hier weer het geluk dat het een "roedel" was met enkele kalfjes.
Omdat we de excursies vroeg plannen hadden we steeds nog een middag over voor een wandelroute of wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
GiLeX schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 23:05:
We hebben twee dagen Campbell River gedaan waar we o.a gewandeld hebben in het Elk Falls Provincial Park en de North Island Cruisers car meet/show bezocht hebben (is altijd tijdens het Labour Day weekend)
Vanuit Ucluelet in de vorege ochtend naar Tofino met Remote Passages Marine Excursions Beck en Stone island (Pacific Rim National Park) bezocht en daar genoten van de diverse zwarte beren. Waaronder een moeder met 3 cubs. Verder in de middag langs de kust nog een stuk gewandeld
En een dag in Victoria waar we met SpringTide Whale Watching & Eco Tours humpbacks gezien hebben. En ook hier weer het geluk dat het een "roedel" was met enkele kalfjes.
Omdat we de excursies vroeg plannen hadden we steeds nog een middag over voor een wandelroute of wat anders.
Gaaf! Ideaal, alleen hebben wij een dag minder. Qua afstanden, hoe / wat zou je aanraden om in de route op VI in te delen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Wij waren in het zuiden begonnen, een volledige dag Goldstream Provincial Park was het imo zeker wel waard.

En tja, je kent nu iig mijn mening denk ik, ik denk dat het makkelijkste is om te beginnen met dagen Vancouver af te schaven. Er ligt een best mooi park, maar het blijft een park. (Niet een National Park, gewoon een park). Dat is prima om je de eerste dag te vermaken en je jetlag weg te krijgen, maar tenzij je echt graag musea gaat bezoeken bijvoorbeeld, is er volgens mij nou niet bijzonder veel echt interessants in Vancouver.

Verder kan je nog weleens een dag ergens eraf snijden. Ligt er verder natuurlijk ook aan als jij om 19:00 vertrekt de 27ste dag, dan zou ik gewoon die dag aankomen in Vancouver. Vertrek je om 09:00, dan moet je de dag ervoor natuurlijk er al zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
In hoeverre zou je Victoria aanraden? Een route kan zijn:

Dag 1: Ferry: Vancouver -> Victoria (overnachting Goldstream Provincial Park)
Dag 2: Victoria -> Ucluelet (reisdag) (overnachting Ucluelet)
Dag 3: Uclelet/Tofino (dag rondhangen / hiken) (overnachting Tofino)
Dag 4: Tofino - Campbell river (reisdag + hike namiddag) (overnachting Campbell)
Dag 5: Cambell river (dag Whale-tour) (overnachting Campbell)
Dag 6: Cambell river - Nanaimo ferry -> Whisthler (reisdag). (overnachting Whistler)

Een andere optie is Victoria overslaan en vanuit Vancouver naar Nanaimo te gaan. Dan skip je Victoria en houd je meer tijd en rust over ;)?

Iemand een tip?

[ Voor 6% gewijzigd door MaStar op 30-04-2022 10:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

We zijn alleen voor de Whale tour naar Victoria gegaan. We zijn geen stad liefhebbers.
Na de ochtend op de boot op de Salish Sea bij Victoria zijn we naar East Sooke Regional Park - Iron Mine Bay gegaan voor een kust wandeling.
En voor ons was het een van de laatste dagen, van Victoria was het naar Vancouver en weer helaas naar huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Leuk zeg! Je hebt dus 2 tours/tripjes gedaan op Vancouver Island ? De bear tour (125 dollar) en de whakes tour (200 dollar) ?

Was het de moeite waard, beide tours?

Ik plan nu ook twee nachten Campbell river en Ucluelet - en zou dit kunnen inpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

MaStar schreef op zondag 1 mei 2022 @ 08:35:
[...]

Leuk zeg! Je hebt dus 2 tours/tripjes gedaan op Vancouver Island ? De bear tour (125 dollar) en de whakes tour (200 dollar) ?

Was het de moeite waard, beide tours?

Ik plan nu ook twee nachten Campbell river en Ucluelet - en zou dit kunnen inpassen.
We vonden ze zeker de moeite waard, zou wel rekening houden met de temperaturen op de dag.
Bij Remote Passages krijg je wel een overal/drijfpak die wel lekker warm is. En dat was zeker in de ochtend die nogal frisjes was met laaghangende bewolking en zee mist wel lekker d:)b
Ik miste alleen wel wat bewegings vrijheid daardoor met o.a backpack en de camera's en tele's :+
Bij Springtide zit je op een omgebouwde vissesrboot/jacht en daar moet je wel zelf zorgen voor warmere kleding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Bedankt voor de tips!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-10 17:58
MaStar schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 10:50:
[...]

In hoeverre zou je Victoria aanraden? Een route kan zijn:

Dag 1: Ferry: Vancouver -> Victoria (overnachting Goldstream Provincial Park)
Dag 2: Victoria -> Ucluelet (reisdag) (overnachting Ucluelet)
Dag 3: Uclelet/Tofino (dag rondhangen / hiken) (overnachting Tofino)
Dag 4: Tofino - Campbell river (reisdag + hike namiddag) (overnachting Campbell)
Dag 5: Cambell river (dag Whale-tour) (overnachting Campbell)
Dag 6: Cambell river - Nanaimo ferry -> Whisthler (reisdag). (overnachting Whistler)

Een andere optie is Victoria overslaan en vanuit Vancouver naar Nanaimo te gaan. Dan skip je Victoria en houd je meer tijd en rust over ;)?

Iemand een tip?
Ik zou Victoria overslaan (wel een aardig stadje maar als je meer om hikes geeft dan is het niet zo bijzonder...). Direct van Vancouver naar Ucluelet/Tofino (als zou ik misschien wel 1 dagje Vancouver doen om bij te komen van de vlucht); lange reisdag maar dan ben je er ook meteen. Daarna door naar Campbell River, genoeg leuke dingen te doen; je kunt vanuit daar ook nog een dagje in Strathcona Provincial Park vertoeven. Daarna idd via Nanaimo met de ferry direct naar Whistler via Horseshoe Bay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Goed plan. We verblijven overigen 2 dagen Vancouver stad!
Pagina: 1