Gezocht: draadloze koptelefoon om TV te kijken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-09 14:14
Ik zoek een?
Draadloze koptelefoon om TV te kunnen kijken

Wat is je budget?
Ik denk dat 150 euro toch wel een eind moet komen

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Mijn ouders hebben een 10 jaar oude LG TV, type even onbekend bij mij, maar er zitten verder geen fancy features op zoals BT. De situatie is: mijn pa leest 's avonds en mijn moeder wil dan TV kijken. Om huwelijksproblemen te voorkomen (nee zo erg is het nog niet) heb ik voorgesteld: wat nu als je met een comfortabele, draadloze koptelefoon TV kijkt? Dat leek op zich een goed idee.

Noise cancelation is niet nodig, mijn pa is muisstil ;)

Wat heb je zelf al gevonden?
Er is geen voorkeur voor merken, ik denk wel over de technologie: BT heeft vaak (atlijd?) een delay wat met muziek luisteren niet stoort, maar de combi met beeld en geluid wel. Verder zal er met een BT model ook een fatsoenlijke transmitter moeten komen dan. Ik denk zelf dat radiografisch de voorkeur heeft.

Een snelle zoektocht leverde mij dit model op: https://www.coolblue.nl/p.../sennheiser-rs-127-8.html

Welke vragen heb je hier nog over?
Wat ik nog uit moet zoeken, maar wellicht iemand ervaring mee heeft: als ik de zender in de koptelefoonuitgang laat zitten, blijft het geluid mogelijk altijd via de koptelefoon lopen. Dat is natuurlijk lastig als ze beide kijken. Ik ben niet in de buurt, dus ik kan niet kijken of dat eenvoudig op de TV in te stellen is, maar mogelijk heeft iemand dit al eens om handen gehad.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nielsven
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:55
Als je al een goede koptelefoon hebt is dit de goedkoopste optie: https://www.coolblue.nl/p...verlengkabel-5-meter.html

Werkt voor mij prima, en geen delay uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:37

Marc H

- - Is wakker - -

Vaak hebben tv's aan de achterkant een geluidsuitgang, meestal een 3.5 mm jack. Daar kan je die sennheiser op aansluiten. Die heeft geen invloed op de speakers en heeft een vast volume, dus de speakers kan je harder en zachter zetten zonder invloed.

[ Voor 5% gewijzigd door Marc H op 22-04-2022 10:11 ]

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
nielsven schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 10:01:
Als je al een goede koptelefoon hebt is dit de goedkoopste optie: https://www.coolblue.nl/p...verlengkabel-5-meter.html

Werkt voor mij prima, en geen delay uiteraard.
Die overweging had ik ook al in mijn gedachte, alleen ken ik de handigheid van mijn moeder een beetje en de opstelling van meubilair tussen de TV en de stoel, en uiteraard allerlei attributen op het meubilair :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
Marc H schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 10:02:
Vaak hebben tv's aan de achterkant een geluidsuitgang, meestal een 3.5 mm jack. Daar kan je die sennheiser op aansluiten. Die heeft geen invloed op de speakers en heeft een vast volume, dus de speakers kan je harder en zachter zetten zonder invloed.
Ik weet dat er een mini jack uit is, als dat geen invloed heeft op de speakers, kan ze dus gerust het volume van de TV naar nul zetten en doorluisten op de koptelefoon waarschijnlijk.