Inductie kookplaat fijnere stappen instelling

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvamerongen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-05-2022
Op zoek zijnde naar een inductie kookplaat zoek ik er een waarbij je de wattage of/en temperatuur in kleinere stapjes kan instellen dan de gemiddelde kookplaat.

Buiten degene die ik hier heb merk ik dat bij degene waarmee ik aan koken geweest ben, dat ze allemaal werken met stapjes van 200W. Zeker met sausjes of kleine hoeveel heden vind ik dat te grof.

Paar jaar geleden zag ik op een beurs in Brussel een plaat die praktisch traploos te regelen was. Model opgeschreven, Italiaans merk, maar helaas briefje kwijt. Was wel >€2500.

Zijn er inductie gebruikers die zo’n traploze of iig in stapjes van 100Watt kookplaat hebben of weten waar ik kan kijken?

“Inductie kookplaat in 100watt stapjes” geeft in zoekmachines geen serieus resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
In sommige restaurants hebben ze wel kookplaten waarbij het midden heel warm is en de zeikanten wat minder warm zijn. Hoe dichter naar het midden hoe heter de plaat, hoe dichter naar de rand hoe kouder de plaat.

Bedoel je zoiets? Eigenlijk ook geen idee of dat systeem ook voor consumenten te koop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:05

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Onze Bosch kookplaat heeft 17 standen per ‘pit’.
Dat is 1-9 met ook telkens halve tussenstanden. Maar of dat helemaal van 0-maxvermogen is weet ik niet.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvamerongen
Bedankt voor de reacties.
hoi1234 schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 08:33:
In sommige restaurants hebben ze wel kookplaten waarbij het midden heel warm is en de zeikanten wat minder warm zijn. Hoe dichter naar het midden hoe heter de plaat, hoe dichter naar de rand hoe kouder de plaat.
Zet het nu vaak half op de plaat.
bartvl schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 08:54:
Onze Bosch kookplaat heeft 17 standen per ‘pit’.
Dat is 1-9 met ook telkens halve tussenstanden. Maar of dat helemaal van 0-maxvermogen is weet ik niet.
Mooi, welk model?
Bij b.v. 2000W per element is dan net boven de 100Watt per stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:05

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

https://www.bosch-home.nl...glebox=accessoriesOthers/

Maar nogmaals geen idee of de vermogensregeling dan van 0-2000 watt is.
Ik heb wel het idee dat de plaat redelijk goed te controleren is betreft de stand, dus een sausje of zo zachtjes of net niet laten koken is goed mogelijk.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:44
Miele kan je ook instellen
https://media.miele.com/d...8684186C8CD916.pdf#page53
Zie pagina 54 en 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mee_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-04 21:13
Siemens ook (want +/- Bosch), van 0 tot 9 (+ boost) met tussenstapjes.
Voor mij alleszins voldoende, wel rekening mee houden dat de lagere waarden aan/uit zijn met een variërend interval (niet veel hoor). Zo klinkt het althans.
Niet zeker of dat op elke plek zo is maar de kleinste (vermits je sauzen vermeldt) wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-05 23:24

Illusion

(the art of)

Wij hadden voor de verhuizing een AEG. Die had ook iets van 19 stappen. De consumentenbond test er ook specifiek op of een plaat geschikt is voor zachtjes pruttelen. Die van ons kwam goed uit die test.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvamerongen
Toevallig model nog in het achterhoofd?

Hoe betrouwbaar is de consumenten bond nu? Vroeger, lang geleden, ooit lid geweest maar vond ze wat gekleurd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:18

Theo

moederbord

Een plaat waarbij het vermogen per 200 watt te regelen is dat is sowieso onzin; het verschil tussen 200 en 400 watt is te groot, terwijl tussen 1.800 en 2.000 watt amper verschil zit. Idealiter zou je juist een vaste factor willen hebben (bijv factor 1.5, dus 60, 90, 145, 210, 300, 450, 600, 900, 1350, 2000 watt). Bij mijn SMEG inductie wil ik het nog steeds een keer meten, maar die lijkt die stapgrootte juist te gebruiken; standje 1 (van 10) daar wordt ik niet warm van, een klein pannetje kokend water met deksel laten koken (wanneer het al kookt) heeft standje 3 nodig terwijl stand 6 leuk is om in een hete koekenpan (180C) zonder deksel vlees dicht te schroeien. Roerbakken op standje 8 en water sneller dan de waterkoker opwarmen is standje 10. Hierbij is de schaalverdeling dus allesbehalve lineair, en is laag ook echt laag.

De plaat heet een 2X16A aansluiting. (de twee linker pitten zijn een fase, de twee rechter pitten een andere fase) Wanneer ik één pit op stand 10 zet kan de andere pit op dezelfde fase maar tot 5 omdat deze anders samen meer dan 16A trekt. Maar stand 9 plus 9 is dan weer géén probleem. Wat dus ook wel bewijst dat de stapgrootte zeker niet lineair hoeft te zijn gezien het verschil tussen stand 9 en 10 in vermogen gelijkwaardig is aan die tussen 5 en 9.

Ik zou daarom eens bij SMEG gaan kijken; deze lijken dus heel duidelijk een goede stapgrootte te gebruiken waar je echt iets aan hebt.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvamerongen
Bedankt voor je gedachten gang, ik ging er eigenlijk van uit dat zoiets er nu ( nog ) niet zou bestaan. Dus hield het bij stapjes van 100w. 1,5 keer lijkt goed, maar vind het tussen 1350 > 2000 weer te veel zeker als je je vet/olie op b.v stabiel rond de 190º wilt houden.

Ik ga er zeker naar kijken. Ik ben wel, al weer wat jaren geleden, naar een Smeg kook demonstratie, wezen kijken en wat mogen koken. Helaas ging de chef zelf toch ook bijna de fout in. Water verdampt zeer snel dus de wattjes hebben dan dubbel zo veel invloed. Sausje was te snel ingedikt, maar deze had dan toch niet met de door jouw genoemde stapjes onder de knoppen.
Pagina: 1