Advies draadloos toetsenbord

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen_Bm
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22-04-2022
Ik zoek suggesties voor draadloze toetsenborden die een beetje vlot typen. Zoals mijn K800. En die een beetje degelijk zijn, in tegenstelling tot datzelfde toetsenbord.

Achtergrond: ik heb enige tijd een toetsenbord van Logitech, type K800 gebruikt. Vind ik erg fijn typen, maar: voor mij de handigste plek om een glas water te plaatsen is tussen het toetsenbord en het scherm, een enkele keer wil er wel eens een druppel terechtkomen op het toetsenbord... en daar houdt deze K800 helemaal niet van. Meerdere keren nachtje moeten laten drogen, en nu drie toetsen die het helemaal niet meer doen.

Internet zegt: kan je schoonmaken. Maar ziet er behoorlijk tijdsintensief uit, het gevaar dat er ergens wat plastic afbreekt lijkt me behoorlijk groot, en ik heb er ook geen zin in om dat te doen telkens er eens een druppel water tussen de toetsen komt.

Dus ja. Is iets als de Logitech MX Keys inmiddels wat meer vergevingsgezind voor water? Of minstens makkelijker uit elkaar te halen? Zijn er suggesties voor andere merken? Ik vind platte toetsen aangenamer tikken, maar ook daar zijn grote verschillen in aanslag, en dat zie je niet op een foto. De K800 tikt voor mij veel aangenamer dan de (veel goedkopere) K540, maar op een plaatje zien ze er zowat hetzelfde uit (pas als je de toetsen loswipt zie je dat het onderliggende mechanisme helemaal anders is).

Budget: ik vind honderd euro al heel wat voor een toetsenbord.

Roept u maar...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijnotten
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 29-03-2023
de razer cynosa v2 is echt een aanrader en hij is onder de 100 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:58
tijnotten schreef op maandag 25 april 2022 @ 20:45:
de razer cynosa v2 is echt een aanrader en hij is onder de 100 euro
Maar is niet draadloos. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolvganger
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 20:41

Wolvganger

Do not eat the yellow snow.

Gewoon kabel afknippen, dan is ie wel draadloos... :P

Terug naar iets serieus voor TS:
Er zijn veel toetsenborden te koop, wil je één met BT of een dongle (of beide). Moet hij mechanisch zijn of juist niet? Full size, TKL of juist nog kleiner?

Er zijn ook gewoon teveel opties...

Zelf wel heel erg tevreden met Razer (type dit nu op een BlackWidow Hyper V3 Mini).

[ Voor 9% gewijzigd door Wolvganger op 26-04-2022 12:10 ]

"Hoe meer het kan, hoe sneller het stuk is."