Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaenir
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-10-2023
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Alle reacties

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Het wordt online gepubliceerd zodra de aanvraag binnen is, omgeving kan zienswijze erop los laten.
wat is kans dat werkgever nonstop alle adressen van nederland afspeurt, om te kijken of een van de medewerkers een bedrijf begint? In de online openbaring komt namelijk geen naam, enkel een adres + feit wat voor type bedrijf het is, verder niets :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:45

orf

Het lijkt me best far fetched dat de werkgever of de HR bijhoudt welke bekendmakingen er zijn voor het adres van een werknemer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:18
plus hoe weet haar werkgever dat het niet voor jou webshopje is?

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Tja, zit de werkgever in dezelfde plaats als jullie woning? Want dan is de kans uiteraard gigantisch klein dat de werkgever het in de lokale krant zal lezen of online 'geabonneerd' is op de postcode van jullie woning

Overigens kan een aanvraag voor vergunning natuurlijk niet zomaar tot een ontslag leiden. Alleen als je wrouw bijvoorbeeld nu bij een kapsalon werkzaam is 300 meter in de buurt van jullie woning en je vrouw haar eigen kapsalon wil beginnen kan ik mij voorstellen dat er moeilijk gedaan gaat worden :-P.

Maar goed, ik weet ook niet of de precieze bedrijvigheid bekend wordt gemaakt? Anders kan je vrouw natuurlijk ook gewoon aangeven dat haar man een bedrijf wil starten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaenir
99ruud99 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 21:57:
Het wordt online gepubliceerd zodra de aanvraag binnen is, omgeving kan zienswijze erop los laten.
wat is kans dat werkgever nonstop alle adressen van nederland afspeurt, om te kijken of een van de medewerkers een bedrijf begint? In de online openbaring komt namelijk geen naam, enkel een adres + feit wat voor type bedrijf het is, verder niets :)
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaenir
Bockelaar schreef op donderdag 21 april 2022 @ 21:59:
plus hoe weet haar werkgever dat het niet voor jou webshopje is?
Members only:

[ Voor 23% gewijzigd door Vaenir op 21-04-2022 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaenir
President schreef op donderdag 21 april 2022 @ 21:59:
Maar goed, ik weet ook niet of de precieze bedrijvigheid bekend wordt gemaakt?
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:55
In ons dorp staat er echt niet meer dan dat in het lokale krantje. Tip van flip: is dat lokale krantje uit jouw woonplaats niet ergens op te halen? Dan heb je een beeld wat erin komt, eventueel check je snelle aanvragen nog online om te zien wat daar mogelijk additioneel vermeld staat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-09 07:37
je kunt ze allemaal nakijken op https://www.overheid.nl/berichten-over-uw-buurt/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Nu online
Maar, je vrouw wilt dezelfde werkzaamheden gaan verrichten als haar huidige werkgever?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vaenir
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
De aanvraag is op naam van de entiteit in het handelsregister. Dat kan je toch gewoon iedere naam geven? Je kan toch ook je partner medebestuurder maken om het een en ander niet direct als nieuwe zaak van je vriendin te laten zien/? Is sowieso handig denk ik.

Verder raad ik sterk af je in het handelsregister in te schrijven onder je eigen naam en achternaam. Beetje anonimiteit is wel handig. Het is voor veel ondernemers een gewoonte om Laatmijmetrust BV in te schrijven dus start daar aub nu al mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 27-09 21:00
President schreef op donderdag 21 april 2022 @ 22:49:
[...]

Maar, je vrouw wilt dezelfde werkzaamheden gaan verrichten als haar huidige werkgever?
Is toch niet relevant voor deze vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Nu online
Orangelights23 schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 07:01:
[...]

Is toch niet relevant voor deze vraag?
Dat ligt aan wat er allemaal in haar contract staat...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 27-09 21:00
President schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 07:40:
[...]

Dat ligt aan wat er allemaal in haar contract staat...
Ik dacht al dat het deze kant op ging :P. Ondanks dat het een punt is waar zeker naar gekeken moet worden, gaat de vraag hier niet over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

-

[ Voor 111% gewijzigd door CodeCaster op 22-04-2022 08:34 . Reden: Onnodig ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:26

BCC

Nee want dat valt onder beroep aan huis en is vergunningsvrij

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaenir
Members only:

[ Voor 10% gewijzigd door Vaenir op 22-04-2022 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Zo. Ik was toch ff onder de indruk. Da's toch wel een erg handige tool van de overheid. Postcode ingevuld, straal ingegeven; "Location service unavailable.".

Zucht. |:(

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 13:46
Het wordt inderdaad in algemene termen gepubliceerd, dus niks om je zorgen om te maken.

Bovendien, stel het onwaarschijnlijke geval dat de werkgever er toch achter komt, wat zou dan het gevolg zijn? Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat een werkgever een werknemer waar ze tevreden over zijn gaat ontslaan als ze er achter komen dat de werknemer misschien wat anders wil gaan doen.
Eerder andersom gaan ze proberen de werknemer binnen te houden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• decipherer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:27
Hydra schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 08:55:
[...]

Zo. Ik was toch ff onder de indruk. Da's toch wel een erg handige tool van de overheid. Postcode ingevuld, straal ingegeven; "Location service unavailable.".

Werkt anders prima hier :) Je kan je daarnaast ook abonneren op deze berichten. Ik krijg al een aantal jaar wekelijks een mailtje met daarin vergunningaanvragen e.d. hier in de omgeving.

De beste ideeën komen als je bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaenir
Lapa schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 09:03:
Het wordt inderdaad in algemene termen gepubliceerd, dus niks om je zorgen om te maken.

Bovendien, stel het onwaarschijnlijke geval dat de werkgever er toch achter komt, wat zou dan het gevolg zijn? Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat een werkgever een werknemer waar ze tevreden over zijn gaat ontslaan als ze er achter komen dat de werknemer misschien wat anders wil gaan doen.
Eerder andersom gaan ze proberen de werknemer binnen te houden.
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydra schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 08:55:
[...]

Ja, het blijft overheid en ICT natuurlijk. Ik krijg ze nu altijd 2 keer, omdat de website bij mijn eerste aanvraag aangaf dat er iets mis was. Toen nog een keer geprobeerd en weer die foutmelding.... Toen dacht ik "Laat maar, ik probeer het binnenkort nog wel een keer.". Maar ik krijg ze nu wel netjes in mijn inbox, in duplo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 13:46
offtopic:
In een Doom scenario wordt je vriendin door een Cacodemon verzwolgen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:18
Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 09:45:
[...]

Ja, het blijft overheid en ICT natuurlijk. Ik krijg ze nu altijd 2 keer, omdat de website bij mijn eerste aanvraag aangaf dat er iets mis was. Toen nog een keer geprobeerd en weer die foutmelding.... Toen dacht ik "Laat maar, ik probeer het binnenkort nog wel een keer.". Maar ik krijg ze nu wel netjes in mijn inbox, in duplo.
offtopic:
gelukkig werkt alle niet-overheid ICT altijd flawless..... 8)7

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15:38
Er wordt hier zeer summier gepubliceerd. Belanghebbenden kunnen bij de gemeente vaak meer details krijgen, wie belanghebbende is ligt aan de interpretatie van de gemeente of de vasthoudendheid van de vrager.

Ga er overigens van uit dat er minimaal 1 bezwaarmaker komt....

Hier zien meldingen er ongeveer zo uit, niemand zal hieruit afleiden of het jouw aanvraag is of die van je vrouw:
Burgemeester en wethouders van <Gemeente> – Melding Activiteitenbesluit voor het veranderen (in jouw geval: starten) van het (een) bedrijf aan de <straat/nummer> in <plaatsnaam>. Zaaknummer: <registratienummer omgevingsdienst>.

Abonneer je op de lokale meldingen en verbaas je over hoe weinig een gemeente hoeft te melden en waar ze mee wegkomen - vooral als ze er zelf belang bij hebben... Je kunt wel naar (een deel) van de achterliggende info doorklikken en gaan zoeken maar dat doe je alleen als je echt geinteresseerd bent. Gevoelige zaken worden vaak in een vakantieperiode of rond feestdagen gepubliceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peejeehuu
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 14:09
DjoeC schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 15:51:
Er wordt hier zeer summier gepubliceerd. Belanghebbenden kunnen bij de gemeente vaak meer details krijgen, wie belanghebbende is ligt aan de interpretatie van de gemeente of de vasthoudendheid van de vrager.

Ga er overigens van uit dat er minimaal 1 bezwaarmaker komt....

Hier zien meldingen er ongeveer zo uit, niemand zal hieruit afleiden of het jouw aanvraag is of die van je vrouw:
Burgemeester en wethouders van <Gemeente> – Melding Activiteitenbesluit voor het veranderen (in jouw geval: starten) van het (een) bedrijf aan de <straat/nummer> in <plaatsnaam>. Zaaknummer: <registratienummer omgevingsdienst>.

Abonneer je op de lokale meldingen en verbaas je over hoe weinig een gemeente hoeft te melden en waar ze mee wegkomen - vooral als ze er zelf belang bij hebben... Je kunt wel naar (een deel) van de achterliggende info doorklikken en gaan zoeken maar dat doe je alleen als je echt geinteresseerd bent. Gevoelige zaken worden vaak in een vakantieperiode of rond feestdagen gepubliceerd.
Activiteitenbesluit is hier vast niet van toepassing. Wel afwijken van het bestemmingsplan.

Hoe kom je erbij dat gevoelige zaken in vakantie of feestdagenperiode worden gepubliceerd? Heb je dat onderzocht? Deel dan je bevindingen. Het lijkt mij een ongefundeerd broodje-aapverhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:13
Heeft ze der huidige contract ook al doorgenomen om te kijken of ze het mag? Soms zitten er clausules in die het verbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:49
torretje2012 schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 20:30:
Heeft ze der huidige contract ook al doorgenomen om te kijken of ze het mag? Soms zitten er clausules in die het verbieden.
Heb je het topic al eens gelezen?
Soms staan er antwoorden in die je nog niet gestelde vragen beantwoorden.
Pagina: 1